scherm tenere 1200

Wat heb je aangepast op je motor
Plaats reactie
lex
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-06-2019 14:37

scherm tenere 1200

Bericht door lex » 29-05-2021 17:48

Hallo ,

Graag zou ik eens willen horen naar jullie ervaringen met verschillende windschermen .
Wellicht is er hier op het forum reeds veel over verteld , maar toch even mijn vraag .
Ik rijd met een tenere 1200 van 2011,
Een heel fijne motor om mee te toeren , maar toch zit ik met een storende factor .
Als ik over de snelweg rijd 120-130 word ik als het ware dooreen geschud van de wind .
Het is soms zo fel dat ik snelheid moet minderen omdat het niet meer veilig is .
Ik zoek nu naar een oplossing met een ander scherm te plaatsen .
Momenteel staat er het origineel scherm nog op .
Ik heb gezien dat er veel hogere schermen te verkrijgen zijn , maar veel breder zijn ze dan weer niet en ik heb het idee dat de breedte
ook een rol kan spelen . ik heb niet zoveel last van de wind op mijn hoofd , maar eerder op het lichaam .
Wie heeft hier ook al problemen mee gehad en welke oplossing hebben jullie gevonden .
alvast bedankt voor jullie ervaringen en reacties .

lex
veldc
Berichten: 163
Lid geworden op: 04-02-2016 19:12

Re: scherm tenere 1200

Bericht door veldc » 05-06-2021 20:17

Beste Lex. Ik had ook een 2011 model waarvan ik de ruit verhoogd heb met een opzet ruitje van Wunderlich. Daarbij had ik ook de defelctors geplaatst. Voordat deze gemonteerd werden, had ik last dat de insecten precies op mijn vizier kwamen. Het probleem met de insecten was opgelost. De wind werd beter om mij heen geleid. Ik hoop dat je hier iets mee kan.
p.s. Ik heb de opzetruit van Wunderlich nog liggen. Die wil ik wel verkopen. Hij ziet er uit als nieuw. Ik heb nu een nieuwe Super Tenere uit 2017 met verhoogde ruit.
Plaats reactie