Mijn motor liep al een hele tijd niet zoals het hoort.
Net of hij af en toe hakkelde en een slag oversloeg.
Soms hoorde ik een plof in de uitlaat.
Stationair liep hij vaak onregelmatig.
Hij startte wel goed en hij trok goed door.
Een tijd geleden heb ik er al eens uitvoerig over
zitten brainstormen met mijn dealer.
Hij adviseerde mij toen ook al om betere brandstof
te gaan tanken i.c. Shell V-Power.
Ik moet toegeven dat de machine daar beter van
ronddraait.
Maar het euvel bleef.
Soms merkte ik het niet en vaak wel.
Ikzelf raakte er van overtuigd, dat het iets met de
ontsteking te maken moest hebben; wat dan ook.
De afgelopen dagen is hij de werkplaats in gegaan.
Hij was toe aan de 100.000 km beurt.
Doormeten van de vier bobines leverde eigenlijk
niets op.
De meetwaarden waren vrijwel gelijk.
Maar één zat een tikje onder het gemiddelde.
Deze bobine is vervangen door een exemplaar uit
hun demomotor.
En waarempel..... het probleem is geheel verdwenen.
De vervangen bobine is gemerkt met gele verf.
Het zou kunnen dat het exemplarisch is, maar het
zou ook kunnen, dat de andere bobines binnen
afzienbare tijd ook aan de beurt komen.
Mocht dat zo zijn, dan laat ik ze alle vier vervangen
door een nieuwe set.
Schrik niet; dat kost € 662,40 (excl.montage).
Maar je moet het positief bekijken.
Per km is dat maar amper een halve cent.
Waar práát je dan over?
Bobine vervangen
-
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 04-02-2016 04:22
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 14-02-2016 16:19
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 30-04-2016 23:43