Yamaha Super Tenere te koop
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30-08-2016 12:18
Yamaha Super Tenere te koop
Super Tenere Owners BELGIUM
https://www.facebook.com/groups/1786140634998498/
https://www.facebook.com/groups/1786140634998498/
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 24-04-2016 19:45
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30-08-2016 12:18
daar ben ik nog niet volledig over uit ,eerst enkele testritten maken, normaal was de verkoop gepland volgend voorjaar ,maar door medische perikelen is het motoseizoen reeds voorbij en staat hij nu al te koop.
Super Tenere Owners BELGIUM
https://www.facebook.com/groups/1786140634998498/
https://www.facebook.com/groups/1786140634998498/
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30-08-2016 12:18
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... gie-1.html
Importeren is blijkbaar redelijk eenvoudig voor jullie Nederlanders.
Importeren is blijkbaar redelijk eenvoudig voor jullie Nederlanders.
Super Tenere Owners BELGIUM
https://www.facebook.com/groups/1786140634998498/
https://www.facebook.com/groups/1786140634998498/
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 06-06-2016 12:33
Ik kan bevestigen dat een motor importeren vanuit België een fluitje van een cent is.
Mijn ST10 heb ik ook in België gekocht omdat het toch (2 jaar terug) al gauw 2500 euro tot 3500 euro scheelde met de prijzen in NL. Het enige wat je nodig hebt is het Belgische gelijksvormigheidsattest en daarmee kun je naar de RDW om je motor te laten keuren. Als je een (gratis) eendagskenteken aanvraagt bij de RDW, kun je ook zelf met de motor naar het RDW keuringsstation rijden. Helaas zijn motoren in Nederland duurder dan in België door de hier geheven BPM en onze fiscus wil daarbij graag gespekt worden.
Hou rekening met 125 tot 150 euro voor de technische keuring en de aanvraag van het kenteken en ongeveer 500 tot 600 euro rest BPM afhankelijk van het bouwjaar. Hoe nieuwer hoe meer BPM je betaalt. Mijn motor was 3 jaar oud toen ik hem importeerde en had aantoonbaar maar 1000 KM gelopen.
Na de technische keuring krijg je een document om het BPM bedrag aan te geven en als dat klopt krijg je na een +/- een week de rekening thuis om het BPM bedrag aan de fiscus over te maken.
Na ongeveer 8 dagen krijg je dan je kenteken toegestuurd en kun je rijden zodra je de kentekenplaat hebt laten maken. Ik was totaal 650 euro kwijt voor het hele proces maar dat woog niet op tegen het veel grotere voordeel wat ik had. In mijn geval scheelde het 25% met de prijs in België.
Mijn ST10 heb ik ook in België gekocht omdat het toch (2 jaar terug) al gauw 2500 euro tot 3500 euro scheelde met de prijzen in NL. Het enige wat je nodig hebt is het Belgische gelijksvormigheidsattest en daarmee kun je naar de RDW om je motor te laten keuren. Als je een (gratis) eendagskenteken aanvraagt bij de RDW, kun je ook zelf met de motor naar het RDW keuringsstation rijden. Helaas zijn motoren in Nederland duurder dan in België door de hier geheven BPM en onze fiscus wil daarbij graag gespekt worden.
Hou rekening met 125 tot 150 euro voor de technische keuring en de aanvraag van het kenteken en ongeveer 500 tot 600 euro rest BPM afhankelijk van het bouwjaar. Hoe nieuwer hoe meer BPM je betaalt. Mijn motor was 3 jaar oud toen ik hem importeerde en had aantoonbaar maar 1000 KM gelopen.
Na de technische keuring krijg je een document om het BPM bedrag aan te geven en als dat klopt krijg je na een +/- een week de rekening thuis om het BPM bedrag aan de fiscus over te maken.
Na ongeveer 8 dagen krijg je dan je kenteken toegestuurd en kun je rijden zodra je de kentekenplaat hebt laten maken. Ik was totaal 650 euro kwijt voor het hele proces maar dat woog niet op tegen het veel grotere voordeel wat ik had. In mijn geval scheelde het 25% met de prijs in België.
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 30-08-2016 12:18
Motor is direct beschikbaar.
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 26902.html
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 26902.html
Super Tenere Owners BELGIUM
https://www.facebook.com/groups/1786140634998498/
https://www.facebook.com/groups/1786140634998498/