Rev'it Poseidon GTX 2

Alles wat wel met het rijden maar niet met de motor te maken heeft
Plaats reactie
petert150v
Berichten: 71
Lid geworden op: 28-09-2016 09:41

Rev'it Poseidon GTX 2

Bericht door petert150v » 21-03-2019 21:11

Na 13 jaar was mijn oude Gore-tex motorjas op. Dus gezocht naar een vervanger, eerste gedachte was om niet meer voor Gore-tex te gaan, die jassen zijn behoorlijk aan de prijs.

Maar ik had wel duidelijk een aantal wensen:
- goede protectie het liefste ook borstprotectie
- een jas voor 4 seizoenen, goede ventilatie dus
- watermembraan gelamineerd ( snel droog, prettig als ik kampeer met tent )
- liefste een lichte kleur, wel besmettelijk, maar mag toch wel een keer anders
dan zwart zijn.
- pasvorm richting nauwsluitend, is het rustigste tijdens rijden, geen gefladder.

Na veel wikken en wegen en vergelijken, passen ed, uitgekomen op de Rev'it Poseidon GTX2, kleur grijs/antraciet, maar ik vindt het meer wit/grijs, toch een jas met Gore-tex en dus aan de prijs. Maar in vergelijk met de concurrentie, naar mijn mening waar voor je geld. Voldoet aan al mijn wensen, erg mooi afgewerkt en ook nog een Nederlands product ( gemaakt in Vietnam dat wel ).

Vandaag eerste rit gemaakt en jas zit prima, gekozen voor een XL met mijn 1.93 lang en bijna 100 kilo. Gepast met zowel de rug als borstprotectie ( zijn zeker 1 cm dik dus maakt uit voor de pasvorm ). De kraag sluit goed, maar de sluiting zit wel op wijdste afstelling en ik heb volgens mij geen stierennek, maar voor mij dus wijd genoeg.

Als deze ook weer 13 jaar meegaat, is hij zijn geld zeker waard.
It is not the destination but the journey that matters.
veldc
Berichten: 163
Lid geworden op: 04-02-2016 19:12

Bericht door veldc » 22-03-2019 20:24

Ben erg benieuwd naar je ervaring. Volgend jaar is mijn Re'vit aan vernieuwing toe. Voor een gelamineerde jas is het een redelijke prijs.
Het topsegment zoals Klim en Rukka zijn toppers, maar niet leuk meer om te kopen. Dan is dit een mooi alternatief.
Laat je ervaring weten.
petert150v
Berichten: 71
Lid geworden op: 28-09-2016 09:41

vervolg Rev'it Poseidon GTX 2

Bericht door petert150v » 26-05-2019 15:41

Voor wie wil weten wat ik na een paar maanden van de Rev'it Poseidon GTX 2 vindt, hier mijn bevindingen.

De jas moest echt even " ingereden " worden want hij zit nu nog beter en bijvoorbeeld de sluiting bij de kraag werkt nu ook makkelijker en zit minder strak.

Mijn oude Gore-tex jas had de "storm cuff" van Gore-tex in de uiteinde van de mouwen en dit zorgde altijd voor een winddichte afsluiting, met de handschoen in of over de mouw.
De Rev'it Poseidon GTX 2 heeft dit echter niet, dus moet je bij de handschoen in de mouw altijd zorgen dat de sluiting goed strak om de handschoen sluit voor een tocht vrije afsluiting.

Rond het paasweekend was het warm in Nederland en heb ik de ventilatie kunnen testen en deze is erg goed, je voelt duidelijk de luchtstroom. En toen was het niet hebben van de "storm cuff" van Gore-tex een voordeel. Met mijn kortere zomerhandschoenen had ik ook via de onderkant van de mouw wat ventilatie, super.

Begin mei een drie daagse tocht naar Luxemburg, met nachtvorst, sneeuw in de Belgische ardennen en een hagelbui, geen problemen, wel zal ik de ritten daar "wat fris" noemen. Kan de motorjas niets aan doen, maar als je start in de ochtend na nachtvorst, met motorkleding die ca 2 graden koud is ( tent kamperen ) en je lijf ook niet geheel warm, dan duurt het even voor je op temperatuur bent.

Afgelopen dagen een toer richting de Harz in Duitsland, met eerst een stuk over snelweg en daarna binnendoor, dan kan ik ook nu positief zijn over de Rev'it Poseidon GTX 2. De jas zit mooi strak bij armen en om bovenlichaam, geen geklapper of anders. Dus dat geeft rust tijdens het rijden en daardoor minder vermoeid, erg fijn. De protectie zit goed en geeft geen beperking. Wel voel je even na het aantrekken de elleboog protectie, maar als de jas en protectie warm is, voel je er niets meer van.

Ik had gekozen voor de lichte kleur en ja daar zitten nu de eerste vlekjes op, maar ik vindt het nog steeds een mooie uitvoering.

Wel al wat regen gehad, maar geen stortbuien, dus ik kan nog niets zeggen over de waterdichtheid, maar ik verwacht daar geen gekkigheid.

Ik ben blij met mijn aankoop.
It is not the destination but the journey that matters.
bebri
Site Admin
Berichten: 418
Lid geworden op: 01-02-2016 22:50

Re: Rev'it Poseidon GTX 2

Bericht door bebri » 26-09-2020 21:33

Na mijn BMW pak, en dat kon echt niet meer op eerst de S10 en nu de KTM 1290SAS ook gegaan voor de Poseidon. Wat een heerlijk pak. Gewoon 100% waterdicht en geen gehannes met regenlining aan de binnenzijde maar gewoon waterdicht aan de buitenkant. Warmer dan het BMW pak en zit beter. Getest tijdens diverse hoosbuien maar geen nat kruis.
frans van gorp
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-09-2017 16:49

Re: Rev'it Poseidon GTX 2

Bericht door frans van gorp » 01-11-2020 07:55

heb al jaren de reit poseidon, ziet er na 100.000km noguit als nieuw, prima investering
als je werk je hobby is, hoef je nooit te werken!
Plaats reactie