Klim motorkleding

Alles wat wel met het rijden maar niet met de motor te maken heeft
Plaats reactie
veldc
Berichten: 163
Lid geworden op: 04-02-2016 19:12

Klim motorkleding

Bericht door veldc » 15-11-2019 20:05

Ik was toe aan nieuwe motorkleding. Mijn ervaring heeft geleerd, dat mijn Revit sand 2 zijn best heeft gedaan. Het grootste nadeel was als je in de regen had gereden, dan was de volgende ochtend je kleding nog steeds vochtig. Gelukkig dat de regen menbraam het regenwater tegen hield. De jas werd loodzwaar van het water. Inmiddels is er voldoende keuze in gelamineerde textiele kleding. Dan is de vraag welke kleding zit het lekkerst. En het meest belangrijke, welk merk bied de beste bescherming. Op de Intermot in Keulen raakte ik gecharmeerd van het merk Klim. Maar die prijs. Dat is niet mis. Rukka weet ook wel de prijs. De topline van Revit kan zich ook aardig aan die prijs meten.
Na veel wikken en wegen heb ik voor Klim Kodiak gekozen. De doorslag was de veiligheid, kwaliteit, ventilatie mogelijkheden en de garantie. Je kunt bijna zeggen dat je levenslang garantie op de Klim hebt. Waar ik van stond te kijken was de garantie die ik nooit hoopt nodig te hebben, maar toch is hij er. De garantie als je bij een ongeval je Klim jas of broek beschadigd, dan krijg je, als je over een politierapport beschikt, bij inlevering van je beschadigde pak, een nieuwe van Klim. Klim gebruikt je beschadigde pak voor de studie voor verbetering. Welk merk heeft dat ook?? Ook de garantie op waterdichtheid. Klim stelt dat hij niet mag doorlekken. Lekt hij. Dan valt het onder de garantie. Daar en tegen geeft Rukka maar 5 jaar op waterdichtheid. Mijn motor is al in winterslaap. Zodra het nieuwe seizoen begint, kan mijn Klim kleding aan de bak. Mijn dank aan de motorkledingzaak Bartang in de Harskamp. De eigenaar vertelt met veel passie over de Klim kleding. Daarbij heeft hij Klim Kodiak getest in Marokko bij 40 graden +. Hij was zeer tevreden over de ventilatie bij zo'n hoge temperatuur. Ik ben zeer benieuwd. Ik kan bijna niet wachten.
veldc
Berichten: 163
Lid geworden op: 04-02-2016 19:12

Re: Klim motorkleding

Bericht door veldc » 13-07-2020 21:37

Vorige week een paar dagen in het Sauerland geweest. Het was niet de bedoeling om mijn nieuwe Klim motorpak tegen waterdichtheid te testen. Maar als het toch met bakken uit de hemel komt, dan ben ik wel benieuwd. Ik kan zeggen dat na 6 uur in de regen hebben gereden, waarbij het regelmatig behoorlijk wat water naar beneden kwam, het pak waterdicht is. Mijn compliment aan Klim. Er kwam geen regen binnen. Geen natte plekken. Een punt van aandacht is de kraag. Draag daar een neopreen kraag. Die neemt geen water op. Op die manier houdt je het droog. Dan komt er nog een groot voordeel. Omdat het pak geen water opneemt, is hij in een mum van tijd weer droog.
Mijn oude motorpak van een ander merk zoog zich altijd vol met water. Lood zwaar. De volgende dag trok je een vochtig pak aan. Daar hadden we nu geen last meer van. Het is niet goedkoop, maar zeker een aanrader.
Plaats reactie