Keuze motorpak

Alles wat wel met het rijden maar niet met de motor te maken heeft
Jeroen
Berichten: 33
Lid geworden op: 09-02-2016 10:23

Dit is misschien ook een idee

Bericht door Jeroen » 13-07-2016 18:00

Kijk eens op de volgende link: http://restylewear.com/
Ik heb goede ervaringen hiermee.
Joekes
Berichten: 362
Lid geworden op: 17-05-2016 08:00

Re: Dit is misschien ook een idee

Bericht door Joekes » 13-07-2016 18:13

Jeroen schreef:Kijk eens op de volgende link: http://restylewear.com/
Ik heb goede ervaringen hiermee.
Bedankt Jeroen,
Het ziet er inderdaad goed uit, en de prijs is zeer aantrekkelijk.
veldc
Berichten: 163
Lid geworden op: 04-02-2016 19:12

Bericht door veldc » 14-07-2016 20:43

Ik wil graag even reageren op de motorkleding. Zelf heb ik een textiele jas en broek merk Revit sand II. Deze zijn een paar jaar geleden als best getest. Het pak werd niet alleen getest op waterdichtheid maar ook op de ventilatie mogelijkheden. Ik kan je aanraden om een 3 laags jas te kiezen waar het regentenbraam er apart in zit. Hierdoor kan je het regentenbraam er uithalen en je jas wassen zonder dat je dit menbraam aantast. Dan heb je langer plezier van de waterdichte kleding.
De optimale ventilatie mogelijkheden zijn bij temperaturen rond de 20 graden al zeer welkom. Als de ventilatiemogelijkheden ontbreken, dan zit je al gouw in en sauna. Dan raak je zelf oververhit. Hoe gek dit ook klinkt. Ik hoop je hiermee geholpen te hebben met de selectie.
Joekes
Berichten: 362
Lid geworden op: 17-05-2016 08:00

Bericht door Joekes » 15-07-2016 10:55

veldc schreef:Ik wil graag even reageren op de motorkleding. Zelf heb ik een textiele jas en broek merk Revit sand II. Deze zijn een paar jaar geleden als best getest. Het pak werd niet alleen getest op waterdichtheid maar ook op de ventilatie mogelijkheden. Ik kan je aanraden om een 3 laags jas te kiezen waar het regentenbraam er apart in zit. Hierdoor kan je het regentenbraam er uithalen en je jas wassen zonder dat je dit menbraam aantast. Dan heb je langer plezier van de waterdichte kleding.
De optimale ventilatie mogelijkheden zijn bij temperaturen rond de 20 graden al zeer welkom. Als de ventilatiemogelijkheden ontbreken, dan zit je al gouw in en sauna. Dan raak je zelf oververhit. Hoe gek dit ook klinkt. Ik hoop je hiermee geholpen te hebben met de selectie.
Bedankt voor je advies Sand2!!!
Ik heb zelf ervaring met motorpakken van BMW...goede kwaliteit, maar vreselijk duur. Wat ik heb ervaren is in ieder geval geen 100% waterdichtheid en verkleuring en snelle slijtage van het pak.
Ik wil nu in ieder geval minder uitgeven , maar uiteraard nog wel een goede koop doen. Bijkomend issue is dat voor mijn partner ook een pak gekocht gaat worden, dus is het een redelijke investering totaal.
Leo
Berichten: 83
Lid geworden op: 24-04-2016 19:45

Bericht door Leo » 15-07-2016 12:00

Daarbij biedt Revit, ook na langer dan een jaar, prima aftersales.
Only dead fish go with the flow. XT1200Z Explorer 2016
ErBo
Berichten: 128
Lid geworden op: 10-05-2016 23:37

Bericht door ErBo » 15-07-2016 13:36

Ik sluit me aan bij de kwaliteit en aftersales service m.b.t. Revit.
Heb al jaren een Revit Sand (I) en bevalt me nog steeds uitstekend. Ook toen ik jaren terug de bocht uit vloog en een schuiver van ca. 15 m over een grasland maakte. De jas was alleen groen geworden, nergens kapot.

Wassen doe ik broek en jas 1x per jaar met Revit textilewash. Daarna goed inspuiten met Granger's Xtreme Repel spray. Vervolgens ca. 10 min. in de wasdroger en de jas en broek zijn behoorlijk goed waterafstotend.
Joekes
Berichten: 362
Lid geworden op: 17-05-2016 08:00

Bericht door Joekes » 09-08-2016 12:31

Afgelopen weekend heb ik een heel voordelig motorpak van Alpinestars gekocht. Het betreft het type Bogota, 3 laags en met wat ventilatiemogelijkheden. Waarschijnlijk is dit niet helemaal de beste keuze, maar de prijs was dusdanig dat het pak geen reeks van jaren hoeft mee te gaan: totaal voor jas en broek €350,-
Jas is lichtgrijs en broek zwart (met bretels!)
Afbeelding
Plaats reactie