Verzekering

Alles wat wel met het rijden maar niet met de motor te maken heeft
Jeroen
Berichten: 33
Lid geworden op: 09-02-2016 10:23

Verzekering

Bericht door Jeroen » 27-09-2016 15:13

Ik ben in blijde verwachting van mijn nieuwe XT 1200 :D
Ik hoop dat ik haar midden oktober mag verwachten

Omdat dit een nieuwe motor is geworden wil ik deze uiteraard all risk verzekeren. Nu is mijn vraag of er verzekeringen zijn waar je de all risk dekking de wintermaanden kan stopzetten?

Ik heb begrepen dat bij de Europesche er wel een mogelijkheid is, maar dan moet je het kenteken gaan schorsen voor de wintermaanden. In schorsen van het kenteken heb ik weinig zin.

Hebben jullie tips om de zomer maanden wel all risk verzekerd te zijn en tijdens de wintermaanden alleen WA?

Groet,
Jeroen
Hans
Berichten: 59
Lid geworden op: 04-02-2016 11:43

Re: Verzekering

Bericht door Hans » 28-09-2016 11:09

Jeroen schreef:Ik ben in blijde verwachting van mijn nieuwe XT 1200 :D
Ik hoop dat ik haar midden oktober mag verwachten

Omdat dit een nieuwe motor is geworden wil ik deze uiteraard all risk verzekeren. Nu is mijn vraag of er verzekeringen zijn waar je de all risk dekking de wintermaanden kan stopzetten?

Ik heb begrepen dat bij de Europesche er wel een mogelijkheid is, maar dan moet je het kenteken gaan schorsen voor de wintermaanden. In schorsen van het kenteken heb ik weinig zin.

Hebben jullie tips om de zomer maanden whel all risk verzekerd te zijn en tijdens de wintermaanden alleen WA?

Groet,
Jeroen
Hallo Jeroen.

Kenteken schorsen gaat idd wel een beetje ver want dan zet je niet de all-risk dekking maar de WA dekking stil en dat is denk ik niet je bedoeling. (èn de schoring kost je €24 per keer)

Waarom ga je niet voor een verzekering met de zgn winterstopkorting? Hij is dan nog steeds volledig verzekerd (diefstal en zo) maar je mag er in die periode niet mee rijden.
Ik heb mijn S10 op die manier verzekerd en dat levert me 10% korting op de premie op. Let alleen wel op, want er zijn diverse "winterstops" en dan heb ik het over de lengte van de winterstop periode.
De winterstop bij mijn verzekering is van 15 december tot 1 maart en daar kan ik wel mee leven.

Suc6

Hans
Leo
Berichten: 83
Lid geworden op: 24-04-2016 19:45

Bericht door Leo » 28-09-2016 12:01

Mijn S10 is all-risk verzekerd bij de KNMV. Van 15 december tot 15 februari is hij niet verzekerd.
Only dead fish go with the flow. XT1200Z Explorer 2016
ErBo
Berichten: 128
Lid geworden op: 10-05-2016 23:37

Bericht door ErBo » 28-09-2016 12:40

Mijn S10 heb ik (all-risk) verzekerd bij/via de ANWB.
Die bleek wederom de gunstigste qua premie en helaas weet ik uit ervaring dat schade en alles daaromheen destijds naar tevredenheid afgehandeld is.

Je kunt kiezen voor een winterstop, scheelt 10% premie op jaarbasis. De motor is dan wel verzekerd tegen diefstal, maar je mag er van 15 dec. tot 1 mrt. niet op rijden.
Mocht je halverwege die periode toch onhoudbare rijkriebels krijgen dan is één telefoontje genoeg om op pad te mogen gaan. Uiteraard ontvang je daarna een rekening van de eerder genoemde 10% premie (ook als dat bijv. op 26 febr. zou zijn).
adventurer
Berichten: 195
Lid geworden op: 05-02-2016 21:30

Bericht door adventurer » 28-09-2016 13:12

Ik neem aan dat die allrisk-verzekeringsnemers Nederlander zijn?

In Be dacht ik dat het haast onbetaalbaar is om je motor full omnium te verzekeren.


Hoeveel zijn jullie jaarlijks kwijt aan zo'n allrisk?
growing old is inevetable, growing up is optional
Hans
Berichten: 59
Lid geworden op: 04-02-2016 11:43

Bericht door Hans » 28-09-2016 15:27

De gegevens van mijn Allrisk verzekering:

Verzekerd bedrag €15.999
€1.500 aan accessoires gratis meeverzekerd
Maximaal 8.000 km per jaar
Incl. Ongevallen opzittenden (overlijden €7.500, invalide €15.000)
Geen pechhulp
Winterstop van 15-12 tot 1-3
Eigen risico €90
Bonus/malus (no claim korting) 75%
€387,36 per jaar. (€32,28 per maand)
adventurer
Berichten: 195
Lid geworden op: 05-02-2016 21:30

Bericht door adventurer » 28-09-2016 16:40

387€ per jaar voor een allrisk verzekering per jaar? (9 maanden)

Da valt op zich nog wel mee.. denk dat je dit in België niet lukt.

Maar 8000km per jaar is nu ook weer niet veel natuurlijk.

En wat bedoel je met eigen risico 90€, is dat een vrijstelling?

En die 75% bonus malus?




Ik betaal voor een gewone BA verzekering inclusief Europese bijstand bijna 300€ per jaar. (bijstand kost me iets van een 80€ dacht ik)
growing old is inevetable, growing up is optional
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 28-09-2016 17:26

adventurer schreef:387€ per jaar voor een allrisk verzekering per jaar? (9 maanden)

Da valt op zich nog wel mee.. denk dat je dit in België niet lukt.

Maar 8000km per jaar is nu ook weer niet veel natuurlijk.

En wat bedoel je met eigen risico 90€, is dat een vrijstelling?

En die 75% bonus malus?




Ik betaal voor een gewone BA verzekering inclusief Europese bijstand bijna 300€ per jaar. (bijstand kost me iets van een 80€ dacht ik)
Die €300 kan veel goedkoper, ik betaal voor de BA iets van €10 per maand.
Mijn motor rechtsbijstand zit gratis bij de aparte rechtsbijstand verzekering die ik heb voor de auto's. (dus ook gratis voor de 2e motor waar ik €9 per maand BA voor betaal)

De 75% is de korting voor de aantal schade vrije jaren die je opbouwt. (in België noemen ze dat anders en is maximaal maar 55% meen ik)

Eigen risico is het bedrag dat je zelf betaald als je een schade hebt.

Toen ik mijn XT kocht heb ik gevraagd wat een kleine omnium kostte.
Als ik het goed heb was dat iets van €60 per maand extra.
Heb niet meer gevraagd wat een volledige omnium zou kosten. :(
XT1200ZE ingeruild! :)
adventurer
Berichten: 195
Lid geworden op: 05-02-2016 21:30

Bericht door adventurer » 28-09-2016 18:19

Dieseltje schreef:
adventurer schreef:387€ per jaar voor een allrisk verzekering per jaar? (9 maanden)

Da valt op zich nog wel mee.. denk dat je dit in België niet lukt.

Maar 8000km per jaar is nu ook weer niet veel natuurlijk.

En wat bedoel je met eigen risico 90€, is dat een vrijstelling?

En die 75% bonus malus?




Ik betaal voor een gewone BA verzekering inclusief Europese bijstand bijna 300€ per jaar. (bijstand kost me iets van een 80€ dacht ik)
Die €300 kan veel goedkoper, ik betaal voor de BA iets van €10 per maand.
Mijn motor rechtsbijstand zit gratis bij de aparte rechtsbijstand verzekering die ik heb voor de auto's. (dus ook gratis voor de 2e motor waar ik €9 per maand BA voor betaal)

De 75% is de korting voor de aantal schade vrije jaren die je opbouwt. (in België noemen ze dat anders en is maximaal maar 55% meen ik)

Eigen risico is het bedrag dat je zelf betaald als je een schade hebt.

Toen ik mijn XT kocht heb ik gevraagd wat een kleine omnium kostte.
Als ik het goed heb was dat iets van €60 per maand extra.
Heb niet meer gevraagd wat een volledige omnium zou kosten. :(

Goedkoper kan altijd, online bieden ze altijd hogere kortingen aan, maar ik heb graag te doen met mijn makelaar en betaal hier graag een paar euro's extra voor.
Feit is dat ik er met alles zit, en dat mijn full omnium van m'n auto toch wel heel goed meevalt bij hem. (800€ per jaar voor full omnium + BA)

Voor de motor moest ik ook even terug kijken, maar het is 200€ voor de BA voor de motor, en 80€ voor de bijstand.

Die bijstand is geen rechtsbijstand, die zit bij mij ook in één pakket voor alle voertuigen.
Ik heb het over een assistance verzekering zals die van VAB, die tussenkomt bij pech, ongeval, diefstal, ziekte en/of verwondingen.
80€ lijkt mij zeker niet verkeerd voor dat pakket, heb eens bij VAB gekeken en die zitten een stuk hoger.
growing old is inevetable, growing up is optional
Hans
Berichten: 59
Lid geworden op: 04-02-2016 11:43

Bericht door Hans » 28-09-2016 18:19

Het allrisk deel is gewoon een heel jaar hoor. Diefstal, brand enz, enz.
Je mag tijdens de winterstop periode alleen niet met je motor rijden.
Als je dat toch doet en je veroorzaakt schade dan vergoeden ze die niet.

Hans.
Plaats reactie