Bandenkeuze
-
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 05-02-2016 21:30
Bandenkeuze
Zal ik hier eens het eerste bandentopic openen..
Mijn originele banden zijn aan vervanging toe. Heb er bijna 12 000km mee gereden.
Wie raadt me welke banden aan?
Rij 90% op de weg, en als ik er al eens af ga is het een droog gravelpad. Slijkdabben, daar doe ik niet aan mee.
Levensduur vind ik ook belangrijk, <10000km is geen optie.
Mijn originele banden zijn aan vervanging toe. Heb er bijna 12 000km mee gereden.
Wie raadt me welke banden aan?
Rij 90% op de weg, en als ik er al eens af ga is het een droog gravelpad. Slijkdabben, daar doe ik niet aan mee.
Levensduur vind ik ook belangrijk, <10000km is geen optie.
growing old is inevetable, growing up is optional
-
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 08-02-2016 17:45
Bridgestone battlax adventure a40
Ik heb de battlax a40 er onder laten zetten, tot nu toe geen problemen mee gehad. Goede grip droog en nat wegdek, op gravel viel het me niet tegen. En de echte blubber heb je een ander soort band nodig.
http://www.testmotor.nl/2015/test-bridg ... -motorband
http://www.testmotor.nl/2015/test-bridg ... -motorband
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 04-02-2016 08:08
-
- Site Admin
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 01-02-2016 22:50
-
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 04-02-2016 04:22
Als je meestal op asfalt rijdt, maar af en toe een zandpad wilt nemen,
dan kan ik je de Continental TKC70 van harte aanbevelen.
Ik heb er vorig jaar een paar weken mee gereden, maar ze weer
verwisseld met de TKC80, omdat ik met Endurofun een ruige
off-the-road toerrit ging rijden.
Ik ga de 70's dit jaar weer terug monteren als de 80's versleten zijn.
TKC70
TKC80
dan kan ik je de Continental TKC70 van harte aanbevelen.
Ik heb er vorig jaar een paar weken mee gereden, maar ze weer
verwisseld met de TKC80, omdat ik met Endurofun een ruige
off-the-road toerrit ging rijden.
Ik ga de 70's dit jaar weer terug monteren als de 80's versleten zijn.
TKC70
TKC80
-
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 04-02-2016 04:22
Als je meestal op asfalt rijdt, maar af en toe een zandpad wilt nemen,
dan kan ik je de Continental TKC70 van harte aanbevelen.
Ik heb er vorig jaar een paar weken mee gereden, maar ze weer
verwisseld voor de TKC80, omdat ik met Endurofun een ruige
off-the-road toerrit ging rijden.
Ik ga de 70's dit jaar weer terug monteren als de 80's versleten zijn.
TKC70
TKC80
dan kan ik je de Continental TKC70 van harte aanbevelen.
Ik heb er vorig jaar een paar weken mee gereden, maar ze weer
verwisseld voor de TKC80, omdat ik met Endurofun een ruige
off-the-road toerrit ging rijden.
Ik ga de 70's dit jaar weer terug monteren als de 80's versleten zijn.
TKC70
TKC80
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 09-02-2016 17:29
Ik heb mijn S10 af laten leveren op Road Attack2, prima band maar op nat gras en af en toe een zandpad o.i.d. geconfronteerd met spannende momenten Dus als mijn RA aan vervanging toe zijn, worden het of de A40, of de TKC70 met nu een lichte voorkeur voor de TKC70.
Enfin, eerst maar de RA oprijden,.......
vanuit de Algarve
Enfin, eerst maar de RA oprijden,.......
vanuit de Algarve
Hr groeten
Michiel
Het leven is te kort om slechte wijn te drinken
Life is uncertain, eat dessert first....
Michiel
Het leven is te kort om slechte wijn te drinken
Life is uncertain, eat dessert first....
-
- Site Admin
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 01-02-2016 22:50
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 09-02-2016 12:09
Bandenkeuze
Ik heb mijn motor met Bridgestone laten afleveren. Deze bevielen erg goed ook op een nat wegdek.
Omdat ik een rondje Alpen ging rijden heb ik er nieuw rubber onder gelegd
Michelin pilot road 4. Deze plakken erg goed in de bergen. Een nadeel is dat ze moeilijk het vuil lossen. Steentjes gaan erg makkelijk in het rubber zitten.
De derde dag had ik dan ook een lekke band. Een prop erin en we konden weer door.
En elke dag even nakijken op scherpe steentjes zeker in Frankrijk
Maar na een 6000km was de achterband wel aan vervanging toe.
Wel allemaal berg wegen en binnendoor gereden met 2 personen en bepakking
Nu heb ik er Conti TKC70 erop liggen maar nog niet genoeg km ermee gereden om een goed oordeel te vormen
Word vervolgd
Omdat ik een rondje Alpen ging rijden heb ik er nieuw rubber onder gelegd
Michelin pilot road 4. Deze plakken erg goed in de bergen. Een nadeel is dat ze moeilijk het vuil lossen. Steentjes gaan erg makkelijk in het rubber zitten.
De derde dag had ik dan ook een lekke band. Een prop erin en we konden weer door.
En elke dag even nakijken op scherpe steentjes zeker in Frankrijk
Maar na een 6000km was de achterband wel aan vervanging toe.
Wel allemaal berg wegen en binnendoor gereden met 2 personen en bepakking
Nu heb ik er Conti TKC70 erop liggen maar nog niet genoeg km ermee gereden om een goed oordeel te vormen
Word vervolgd
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 04-02-2016 17:50
Gisteren alvast een nieuwe voor en achterband besteld.
Zelfde als waar de motor mee afgeleverd is Bridgestone BW501 en 502 E.
Deze banden bevallen goed voor de vooral woon werk km's die ik maak.
Heb nu 11,5dkm en denk dat ik nog wel even door kan voor ze aan vervanging toe zijn.
Wat mij niet helemaal duidelijk is, is de E codering. (zelfde banden zijn ook met andere letter coderingen te koop)
Misschien dat ik voor volgend winter seizoen ook ga kiezen voor de conti TKC70.
Zelfde als waar de motor mee afgeleverd is Bridgestone BW501 en 502 E.
Deze banden bevallen goed voor de vooral woon werk km's die ik maak.
Heb nu 11,5dkm en denk dat ik nog wel even door kan voor ze aan vervanging toe zijn.
Wat mij niet helemaal duidelijk is, is de E codering. (zelfde banden zijn ook met andere letter coderingen te koop)
Misschien dat ik voor volgend winter seizoen ook ga kiezen voor de conti TKC70.
XT1200ZE ingeruild!