Ik heb het advies gehad om de band te vervangen, nadat er een schroef uitgehaald was en met een vulkaniserende veter was gedicht. Heeft iemand daar ervaring mee?Suskeb schreef:Nu zitten er twee proppen in.
Ik heb bijna nog nooit een met een band zonder prop gereden.
De laatste zeven jaar heb ik 8 maal lek gereden.
Nu 2 maal op 2 maanden tijd.
Gewoonlijk als de band tussen de 500 tot 1000 km gelopen heeft zit er al een spijker of schroef in.
Het zal wel pech zijn zeker.
Mvg, Sus
Bandenkeuze
-
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 17-05-2016 08:00
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 04-02-2016 17:50
Blijft een moeilijk verhaal.Joekes schreef:
Ik heb het advies gehad om de band te vervangen, nadat er een schroef uitgehaald was en met een vulkaniserende veter was gedicht. Heeft iemand daar ervaring mee?
Vroeger de vertegenwoordiger van dat spul eens over de vloer gehad, hij had een auto waarvan de voorbanden voorzien waren met 10 tallen veters.
In het verleden honderden veters geplaatst in autobanden en eigenlijk nooit problemen mee gehad. Tegenwoordig maak ik ze bij voorkeur van binnenuit met zo'n rubber plakker en veter.
Maarja, we hebben het nu over motorfietsen die maar 2 wielen hebben.
Een nieuwe band is op zeker spelen maar in de meeste gevallen vast niet nodig.
XT1200ZE ingeruild!
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 04-02-2016 13:13
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 10-05-2016 23:37
ik heb je een PM gestuurd.
Walrus schreef:Ik heb nog een vrijwel nieuwe set TKC70 liggen.
Heb er maar een paar honderd kilometer mee gereden.
Meest op onverharde paden.
Omdat ik ging deelnemen aan de Herfstrit van Endurofun
in een gebied met rivierklei, heb ik ze er weer afgegooid.
Ik weet niet zeker of ik ze nog wel laat monteren.
De TKC80 is nu eenmaal mijn favoriete band.
Voor mijn gemoedsrust: bestaat er eventueel belangstelling
voor die set Continental TKC70?
Over de prijs worden we het dan wel eens.
-
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 04-02-2016 04:22
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 28-09-2016 09:41
Bridgestone A40
Vlak voor mijn trip van vier dagen naar Luxemburg, begin van deze maand, een set nieuwe Brindgestone A40's laten monteren. Deze banden gekozen op basis van een test in Motorplus, grip droog/nat en slijtage. Was ook nog een cash back actie van Eur 30,- dat is dan toch weer meegenomen.
De oude banden, ook Bridgestone maar een ouder type, waren te ver versleten om aan de trip te beginnen, maar wat mij is opgevallen, zelfs de oude banden stuurden best nog wel goed, terwijl de achterband redelijk vierkant was geworden. Zal denk ik door de niet al te brede maat van 150 komen denk ik, want in het verleden met 180 banden had ik er bij slijtage toch meer last van.
De nieuwe A40 bevalt mij goed. Stuurt prettig, goede grip droog en ook bij een nat wegdek, al zal ik daar nooit het maximum gaan proberen.
Nu afwachten hoe het met de kilometers gaat.
De oude banden, ook Bridgestone maar een ouder type, waren te ver versleten om aan de trip te beginnen, maar wat mij is opgevallen, zelfs de oude banden stuurden best nog wel goed, terwijl de achterband redelijk vierkant was geworden. Zal denk ik door de niet al te brede maat van 150 komen denk ik, want in het verleden met 180 banden had ik er bij slijtage toch meer last van.
De nieuwe A40 bevalt mij goed. Stuurt prettig, goede grip droog en ook bij een nat wegdek, al zal ik daar nooit het maximum gaan proberen.
Nu afwachten hoe het met de kilometers gaat.
It is not the destination but the journey that matters.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 24-06-2016 17:15
Voor €149 ,- een setje Mitas banden eronder gelegd. En na 2 maanden rijden eigenlijk wel tevreden hierover. In het zand en bagger doen ze het wel goed en ook op het asfalt rijden ze comfortabel en goed. Al zingt de voorband soms een beetje rond de 80 km/h. Daarboven is het weer over. Bochtenwerk merk je wel dat het een 50/50 band is. Maar ik ben toch niet zo`n bochtenscheurder. En de bandjes hebben me ook bij nat weer nog nooit laten schrikken. Op mijn vorige motor had ik Heidenau K60 scout maar daar was ik in het onverharde toch niet kapot van.
Mitas E07 Dakar 150/70-17 TL 69T M+S keurmerk, gelb
Mitas E07 Dakar 110/80-19 TL 59T M+S keurmerk, gelb
Mitas E07 Dakar 150/70-17 TL 69T M+S keurmerk, gelb
Mitas E07 Dakar 110/80-19 TL 59T M+S keurmerk, gelb
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01-03-2016 11:07
Bandenkeuze
Hallo,
Ik ben een echte straat rijder, een zandpaadje doe ik wel eens maar als ik die kan vermijden dan zal ik dat niet na laten.
Ik heb nu de pirelli scorpion trail 2 er onder liggen, vind het een perfecte band altijd grip op droog / nat en zeikende regen , de volgende set word weer pirelli maar dan de gewone straatband de Angel GT, die had ik onder de TDM 900 ook liggen vind dat zelf de aller beste band die er op dit ogenblik word gemaakt toen nog niet verkrijgbaar.
(De Scorpion Trail 2 is trouwens een afgeleide van de Angel GT band)
nu dus wel in de voor onze XT nodige banden maat.
Zeg er wel bij dat ik dus altijd op de straat er mee rijd, heb met de scorpion Trail 2 ook een circuitdag gereden en die gaat dan wel "glijden" maar wel altijd een veilig gevoel er bij gehad, nooit het idee gehad dat ik er geen controle meer over had, dus een goede feedback van de band.
Ben dus echt geen race fanaat op de XT maar wil wel altijd het liefst lekker de gang erin houden, de scorpion trail begint nu wel te cuppen na 6000 km maar na de "mishandeling" op het circuit vind ik dat eigenlijk nog mee vallen dus als de banden echt aan vervanging toe zijn word het de Pirelli Angel GT omdat die voor gewoon straatgebruik in mijn ogen de "beste Keus" is, er zijn er zeker te weten genoeg "race" XT ers die op terrein banden zelfs abnormale race ronde tijden rijden .
Ik haal mijn banden altijd bij Motormike in Bleiswijk, heel geschikte vent doet dat erbij buiten zijn gewone werk, gaat altijd super netjes te werk en levert voor goede prijzen. info: motormike.nl
bv. Een setje Pirelli scorpion Trail 2 voor €245,00 exclusief montage.
Ik ben een echte straat rijder, een zandpaadje doe ik wel eens maar als ik die kan vermijden dan zal ik dat niet na laten.
Ik heb nu de pirelli scorpion trail 2 er onder liggen, vind het een perfecte band altijd grip op droog / nat en zeikende regen , de volgende set word weer pirelli maar dan de gewone straatband de Angel GT, die had ik onder de TDM 900 ook liggen vind dat zelf de aller beste band die er op dit ogenblik word gemaakt toen nog niet verkrijgbaar.
(De Scorpion Trail 2 is trouwens een afgeleide van de Angel GT band)
nu dus wel in de voor onze XT nodige banden maat.
Zeg er wel bij dat ik dus altijd op de straat er mee rijd, heb met de scorpion Trail 2 ook een circuitdag gereden en die gaat dan wel "glijden" maar wel altijd een veilig gevoel er bij gehad, nooit het idee gehad dat ik er geen controle meer over had, dus een goede feedback van de band.
Ben dus echt geen race fanaat op de XT maar wil wel altijd het liefst lekker de gang erin houden, de scorpion trail begint nu wel te cuppen na 6000 km maar na de "mishandeling" op het circuit vind ik dat eigenlijk nog mee vallen dus als de banden echt aan vervanging toe zijn word het de Pirelli Angel GT omdat die voor gewoon straatgebruik in mijn ogen de "beste Keus" is, er zijn er zeker te weten genoeg "race" XT ers die op terrein banden zelfs abnormale race ronde tijden rijden .
Ik haal mijn banden altijd bij Motormike in Bleiswijk, heel geschikte vent doet dat erbij buiten zijn gewone werk, gaat altijd super netjes te werk en levert voor goede prijzen. info: motormike.nl
bv. Een setje Pirelli scorpion Trail 2 voor €245,00 exclusief montage.
-
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 05-02-2016 21:30
Re: Bandenkeuze
Jan ø schreef: bv. Een setje Pirelli scorpion Trail 2 voor €245,00 exclusief montage.
Of hij dan echt goede prijzen hanteert, ligt er dan vooral aan hoeveel die man vraagt om te monteren natuurlijk.
Ik betaalde vorig jaar 264€ voor een set Pirelli Scorpion trail 2, gemonteerd op de motor.
Nu heb ik nog eens een set Bridgestone A40's laten plaatsen, toch ook best goede banden.
growing old is inevetable, growing up is optional
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01-03-2016 11:07
Bandenkeus
Hallo Adventurer,
Motormike doet montage voor 12,50 per los aangeleverd wiel,
kom je op de motor dan word het 25,00 per wiel.
Maar komt dan aardig in de buurt bij jou totale kosten, motrormike werkt gewoon erg netjes en levert het gewoon goed af .
Groet,
Jan
Motormike doet montage voor 12,50 per los aangeleverd wiel,
kom je op de motor dan word het 25,00 per wiel.
Maar komt dan aardig in de buurt bij jou totale kosten, motrormike werkt gewoon erg netjes en levert het gewoon goed af .
Groet,
Jan