Wat heb je allemaal gereden.

Alles wat met motoren, maar niet met de S10 te maken heeft
bebri
Site Admin
Berichten: 418
Lid geworden op: 01-02-2016 22:50

Wat heb je allemaal gereden.

Bericht door bebri » 03-02-2016 22:24

Ik ben nu bijna 50.
Vanaf mijn 18de had ik mijn motorrijbewijs.
Hier een opsomming
Suzuki GS550E, had op een gegeven moment een gat in zijn zuiger

Honda Super Magna 750CC, had na 3000km kapotte nokkenassen
Suzuki GS550T, was oude motor.
Honda Super Magna 700cc
Yamaha dragstar 1100C
Honda Varadero, de overstap op all roads.
BMW R1200GS, na 40000km afgebroken uitlaatklep
BMW F800GS
BMWF650GS voor mijn vrouw
Honda Rebel CMX450 om te sleutelen, was een leuk project
BMW R80RT , omgebouwd tot naked en weer verkocht
BMW R1200GSA 2010., zeer veel plezier mee gehad
Yamaha Super Teneree XT1200ZE, huidige motor
Honda Magna 750 uit 88 als sleutel object, ombouw tot legerMagna.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Walrus
Berichten: 304
Lid geworden op: 04-02-2016 04:22

Bericht door Walrus » 07-02-2016 11:46

Vanaf mijn twaalfde, dus zeg maar vanaf 1958, ben ik samen met vrienden
begonnen met rijden op gemotoriseerde tweewielers.
Het was allemaal illegaal natuurlijk, maar dat kón toen nog.
Het begon met het "kaal" maken van oude Matcheless-motoren en daarmee
crossen in een weiland achter de boerderij.
Later namen we dat ding te voet mee naar een bosperceel.
Schop op de nek om een springschans te maken en een kan olie mee.
Want de olie liep er onder bijna net zo hard uit als dat je het er boven ingoot.
Mijn oudere broer had een Gazelle bromfiets.
Die werd ook wel eens stiekum meegenomen om wat rond te raggen langs
het kanaal.
Op mijn 16e kreeg ik een rode Sparta.
Dat was voor die tijd een mooie brommer.
Omdat ik hem zelf opvoerde, hij liep ruim 80, maar het distributieriempje
daar niet tegen bestand was, ging die, na een jaar en bijna wekelijkse
vervanging van die riem, de deur uit.
Er kwam een Kreidler voor in de plaats.
De uitvoering met de ei-tank.
Die werd natuurlijk ook weer opgevoerd.
Dat ding liep 105 km/h.
Die was wel bestand tegen dat afbeulwerk.
Ik heb hem vijf jaar gehad tot ik in 1968 trouwde.
Toen kwam er een lange periode van werk, carrière, huisje-boompje-beestje.
Maar rond 1985 begon het weer te kriebelen.
Er kwamen achtereenvolgens vier donkerrode Kawasaki's GTR1000.
Vanaf 2001 drie FJR's.
De zilvergrijze uit 2001 werd in 2003 vervangen door een donkergrijze.
Die werd in september 2005 onder mijn neus gestolen bij de Amerikaanse
begraafplaats in Henri-Chapelle.
Toen kwam er een donkerblauwe.
Maar dat was een miskoop.
Slecht (vernieuwd) injectiesysteem waar niet fatsoenlijk mee te rijden viel.
Na anderhalf jaar aan het lijntje te zijn gehouden door Yamaha kocht ik in
2008 een Kawasaki 1400GTR.
Uit ballorigheid!
Een heerlijke motor die ik al snel in de prak reed door een domme fout.
Slechts negen weken duurde het.
Zelf mankeerde ik gelukkig helemaal niks, geen schrammetje.
Er kwam weer een nieuwe, ook weer een zwarte.
In die tijd reed ik ieder voorjaar nieuwe modellen in voor Suzuki.
In het voorjaar van 2010 heb ik zo o.a. een drietal V-Stroms 650 ingereden.
Hé...... dát reed lekker.
In mei van dat jaar moest ik voor Suzuki een lang weekend in de Eifel
organiseren voor uitsluitend V-Strom berijders.
Ik kreeg toen drie weken lang een nagelnieuwe V-Strom 650 Black Rhino
onder mijn reet.
Wat heb ik daar toen een lol mee gehad.
In datzelfde weekend met die ca. 100 V-Strommers waren de demo's van
de XT1200Z Super Ténéré bij de Yamaha-dealers afgeleverd.
Op dinsdagmorgen heb ik de V-Strom ingeleverd in Nieuwegein, ben met
mijn 1400GTR direct doorgereden naar Van Meel in Made en heb een
proefrit kunnen maken van drie uur.
Ik was verkocht..........
Jammer was dat Van Meel mijn Kawasaki niet wilde inruilen.
Twee dagen later ben ik naar Van Sleeuwen in Volkel gereden om te kijken
of hij al een demo van de Super Ténéré had staan.
Mijn Kawa's kwamen ook daar vandaan.
Ze zouden begin van de week daarop een grijze binnen krijgen die ze als
demo wilde gaan inzetten.
Dat ging dus niet door, want ik "dwong" hem om een inruilbod te doen.
Dat was een fair bod en dus kocht ik ongeziens de XT1200Z die als demo
bedoeld was.
Van Sleeuwen moest dus al weer een nieuwe demo bestellen voordat de
andere was afgeleverd.
Gelukkig voor hem lukte dat, want de eerste weken werden ze nog maar
mondjesmaat uitgeleverd.
Tot aan 2010 kocht ik om de twee of drie jaar een nieuwe motor.
Nu ik helemaal verslingerd ben geraakt aan het off-the-road rijden ben
ik gestopt met die gewoonte.
Het is natuurlijk gekkenwerk om steeds met een nieuwe motor het terrein
in te rijden.
Ik ben daarom, mede omdat ik intussen 70 jaar ben, van plan om deze
gewoon af te rijden.
Er staat nu bijna 98.000 km op de teller en hij loopt nog altijd als een
tierelier.
Geen behoefte meer aan een blinkende bolide.......


Matcheless
Afbeelding

Gazelle brommer
Afbeelding

Sparta brommer
Afbeelding

Kriedler brommer
Afbeelding

Kawasaki GTR1000 (4x)
Afbeelding
Yamaha FJR1300
Afbeelding

Yamaha FJR1300
Afbeelding

Yamaha FJR1300
Afbeelding

Kawasaki 1400GTR (2x)
Afbeelding

Yamaha XT1200Z Super Ténéré First Edition
Afbeelding
gerre
Berichten: 62
Lid geworden op: 06-02-2016 21:45

Bericht door gerre » 17-02-2016 15:00

begonnen met Suzuki er 50 met 80cc motor
dan honda 550 four
dan Suzuki gsx 750 e
dan 12jaar niet meer gereden (1989 tot 2001)
dan honda rebel 450
dan honda schadow 750
dan honda varadero 1000
dan yamaha xt 1200z first edition
en nu yamaha xt 1200z 15/16
heb intussen ook nog een xt500 van 1977 en een Suzuki gsx 1300r hayabusa 1999 en een gsxr1000 k6inmijn bezit en mee rij
en reed eerst met hayabusa op circuit gsxr 750 k4 3jaar geleden en nu met gsxr1000 k6
en moest ik geld hebben(wat niet het geval is) zou ik graag veel meer moto's hebben
zot zijn dot geen zeer
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 17-02-2016 19:21

Met mijn 24 jaar of zo mijn motor rijbewijs gehaald en dus ook ongeveer 24 jaar in bezit.

Honda VF750F
Afbeelding
Kawa ZL900 eleminator
Afbeelding
Yamaha FJ1200
Afbeelding
Paar jaar pauze
Aprilia Moto 6.5
Afbeelding
Honda CB750K
Afbeelding
10 jaar pauze
KTM Duke IV
Afbeelding
en sinds vorig jaar de XT1200ZE en heb nog een Honda XL500R uit '82
Afbeelding
Ohja heb ook nog een yamaha scooter 400cc gekocht voor de wintermaanden maar vind het helemaal niets. Gaat dus weer in de verkoop.
Afbeelding
XT1200ZE ingeruild! :)
Grandvitara
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-02-2016 17:45

Bericht door Grandvitara » 20-02-2016 22:42

ik was nooit echt fanatiek motorrijder, al zit het wel in het bloed.
Van huis uit allemaal motorrijders, opa, vader, 2 broers 1 zus, zwager ( nu bezig ) ,schoonzus allemaal motor rijders. Ik had meer met 4x4 auto's.

Toch Maar het motor rijbewijs gehaald, toen ze de verandering wilde invoeren dat je op een lichte motor moet starten en daarna pas zwaarder mag. ( is alweer ff terug )

Af en toe de Honda rebel 250cc geleend van mijn zus, later een bruikleen motor van mijn broer gereden, een Honda cm 400cc.

En toen mijn eigen ploffer gekocht, een Honda Shadow vt1100 1986. Leuke motor voor in de buurt , een heerlijke ploffer, maar niet voor langere afstanden,Na 10 jaar weggedaan.

eerst gezocht naar een BMW gsa, maar die had mijn broer al, dus ik wilde wel wat anders met een cardan. Na veel zoeken deze xt1200 gevonden binnen mijn budget.

De Honda rebel 250

Afbeelding

De Honda cm400



Afbeelding

Mijn Shadow



Afbeelding

En nu de Tenere



Afbeelding
MAD
Berichten: 13
Lid geworden op: 09-02-2016 17:29

Bericht door MAD » 15-03-2016 13:56

Als ik dat zo allemaal lees, dan zal ik ook maar een motorduit in het zakje doen... 8)
Ik ben begonnen (net 1 week mijn rijbewijs, na twee rijlessen :shock: ) en was net 18j (1967)
* Ducati Monza 160
* Ariel NH (1956 - 350cc 1 cyl)
* BSA B31 (1956 - 350cc 1 cyl)
* Triumph T21 (1957 - 350cc twin)
* BMW R51/3 (1955 - volle remnaven en....had ik hem nog maar....)
* Honda CB450 (1970 444cc twin 5 versn geen Black Bomber)
* Honda CB750 (1969 736cc 4 cyl met zand gegoten carters, had ik hem nog maar)
* Honda CB900KZ Bold'Or (1979 900cc 4 cyl)
* Suzuki GS1000G (1000cc, 4 cyl en cardan)
* BMW K100 (1984 1000cc, 4 cyl)
* BMW K100RS (1000cc 4cl)
* BMW K100RS 16V (1000cc 4 cyl)
* Honda ST1100 Pan European (goede motor, maar het was mijn motor niet)
* BMW R1150GS (2001 1130cc 2 cyl boxer) wouw heerlijke motor!!
* BMW R1200GSA (2007 1200cc 2 cyl boxer), niet mijn motor.....
* BMW R1150GS (2000 Hmmmmm werden ze nog maar gemaakt,......)
* BMW R1150RT (2003 goede motor, veel kracht onder in, maar veel plastic)
* Yamaha XT1200Z (2015 en deze hou ik,.......lang :D

Zoals je ziet, een lange lijst waaronder motoren die anno nu, veel waard zouden zijn, maar ja, vaak de financieen niet om ze te houden en / of de ruimte om ze te stallen.
Hr groeten
Michiel

Het leven is te kort om slechte wijn te drinken
Life is uncertain, eat dessert first....
adventurer
Berichten: 195
Lid geworden op: 05-02-2016 21:30

Bericht door adventurer » 15-03-2016 14:17

Op m'n zestiende in 1991 begonnen met een Kawasaki AR 50...

In 1994 kocht ik een overjaarse Kawasaki GPX 600R, daar heb ik de volle twee maanden van kunnen genieten.. total loss gereden tegen een koekblik. (niet in fout, dat was het enige positieve :? )

1995 deed ik het zonder motor, maar in 1996 moest ik terug op twee wielen.
Een Yamaha FZR 600R moest het zijn.

In 1998 toch maar terug naar Kawasaki, de ZX6-R was een feit.
Met deze heb ik tot 2001 gereden.

Tussen 2001 en 2008 was het even stil... een huis bouwen doet niet goed aan de financiële toestand.

In 2008 een oudje gekocht om naar het werk te rijden, een Honda SLR 650. Was ook een ideaal tufke om mijn vrouw te leren rijden.


In 2009 kochten m'n vrouw en ik beide een nieuwe motor, ik de XT660Z Tenere en zij de MT-03.

Zij was na twee seizoenen uitgekeken op haar MT-03 en voor haar kwam er een meer reiswaardige motor in de plaats, een Honda CBF1000.


In 2014 wisselde zij de Honda in voor een BMW F700GS en mijn plan was om ook naar BMW te stappen, de F800GS adventure vond ik wel iets hebben...

Totdat ik bij m'n dealer de prijs van een overjaarse XTZ 1200 tenere zag...

Heb geen moment getwijfeld en tot nu toe helemaal geen spijt van m'n keuze.
growing old is inevetable, growing up is optional
TimoLimo
Berichten: 21
Lid geworden op: 09-02-2016 13:26

Bericht door TimoLimo » 22-03-2016 01:13

Kort lijstje: in 2003 motorrijbewijs gehaald, afgelegd met motor van de rijschool, maar geoefend op de Yamaha XT600 van m'n pa (ziet er volledig hetzelfde uit als deze):

Afbeelding

Na enkele jaren van co-ouderschap van de XT600 dan allebei toch besloten voor iets nieuws te gaan in 2011 en wat meer echte motorreizen te maken.. Dus was het tijd voor een echte reismachine: de SuperTen! Nu ja, gewoon een uitgebreidere, verbeterde versie van onze vertrouwde XT600, eigenlijk ;)
Harry T.
Berichten: 18
Lid geworden op: 03-02-2016 23:05

Bericht door Harry T. » 17-07-2016 22:27

Inmiddels ben ik 56 jaar oud.
Op mijn 18e motorrijbewijs behaald, direct begonnen met rijden en zo lang het kan blijf ik rijden :lol:

Mijn lijstje:

- Honda CB400N (blauw metallic)
- AMF Harley Davidson SX250 (rode 1 cilinder 2-takt)
- Honda CB400N (grijs metallic, total loss gereden)
- Yamaha XT250 (wit/rood)
- Suzuki DR400 (wit/blauw)
- Yamaha XT500 (wit/rood)
- Yamaha RD350 YPVS (wit/rood)
- BMW R100CS (donkergroen, zeldzaam slechts enkele in Nederland)
- Suzuki DR800 Big (blauw, dikke eenpitter)
- Honda VFR750 (rood)
- Yamaha YZF750R (donkerblauw/oranje)
- Triumph Tiger 900 (zwart)
- Yamaha TDM 850 (geel/zilver)
- Honda VTR1000 (rood)
- Aprilia Pegaso 650 (blauw/zilver)
- Aprilia Pegaso 650 (donkergroen/zilver)
- Yamaha YZF R1 (blauw)
- Yamaha XT600E (blauw)
- Honda Varadero XL1000V (zwart/grijs)
- Honda Varadero XL1000V (wijnrood)
- BMW R1150GS (Williams kleuren)
- KTM 640 LC4 Prestige Supermoto (zwart)
- Aprilia Pegaso 650 Trail (rood)
- Aprilia Pegaso 650 Strada (oranje/blauw)
- BMW R1200GS (zwart/grijs)
- KTM 990 SMT Supermoto (zwart/oranje)
- Kawasaki KLE 250 (zwart/grijs)
- Aprilia RXV 450 (bruut beest en onbetrouwbaar)
- Yamaha XT660Z Tenere (roodbruin, heeft de Noordkaap gezien)
- Yamaha T-Max 500 (half jaartje, vond het maar niks)
- Yamaha XT1200Z Super Tenere Worldcrosser (de wit/rode)
- Honda Africa Twin CRF1000L (zwart)

Heb een voorliefde voor één- en tweecilinders zoals je ziet.
bebri
Site Admin
Berichten: 418
Lid geworden op: 01-02-2016 22:50

Bericht door bebri » 17-07-2016 23:58

Aardig lijstje Harry :shock:
Plaats reactie