XT 1200 ZE Raid edition
Geplaatst: 14-09-2020 17:44
Na zes jaar en 40.000 km met mijn Explorer te hebben rondgereden was het tijd voor iets nieuws.
Door een vriend werd ik helemaal gek geluld over zijn GS. Ik blijf het een lelijk gedrocht vinden maar ben er toch maar eens op gaan rijden. Ook een Triumph Explorer 1200XCX uitgeprobeerd. Als ik echter weer op mijn XT stapte dacht ik: waarom wil ik een andere???
1- ik wilde wel weer eens wat nieuws. Niet omdat het moet maar omdat het kan.
2- ik mis wat extra's zoals makkelijker instellen veer(voor)spanning, cruisecontrol (langste rit op een dag 1300km), versnellingsindicator. Verder hangen de koffers, die ik veel gebruik, me steeds weer de keel uit. Ik snap werkelijk niet hoe die jappen zoiets slechts hebben kunnen ontwerpen. Nou ja, en zo waren er nog wel een paar dingetjes. Aangezien de 40.000km beurt er aan zat te komen( die is aardig uitgebreid en duur) was het nu het moment om te kiezen. Of je rijdt nog minimaal 10.000km door of je gaat voor iets nieuws.
De stoute schoenen aangetrokken en op weg naar mijn oude liefde. Een FJR. Daar was ik na al die jaren nog steeds gecharmeerd van en weer iets totaal anders. En toen.... zag ik de XT Raid Edition staan. Uitgevoerd zoals ik hem wil. Bijna nieuw, kop er af.
Vanaf vandaag en voor de komende jaren is en blijft dat mijn brommertdus. Gewoon weer een XT1200. Het kan raar lopen
Door een vriend werd ik helemaal gek geluld over zijn GS. Ik blijf het een lelijk gedrocht vinden maar ben er toch maar eens op gaan rijden. Ook een Triumph Explorer 1200XCX uitgeprobeerd. Als ik echter weer op mijn XT stapte dacht ik: waarom wil ik een andere???
1- ik wilde wel weer eens wat nieuws. Niet omdat het moet maar omdat het kan.
2- ik mis wat extra's zoals makkelijker instellen veer(voor)spanning, cruisecontrol (langste rit op een dag 1300km), versnellingsindicator. Verder hangen de koffers, die ik veel gebruik, me steeds weer de keel uit. Ik snap werkelijk niet hoe die jappen zoiets slechts hebben kunnen ontwerpen. Nou ja, en zo waren er nog wel een paar dingetjes. Aangezien de 40.000km beurt er aan zat te komen( die is aardig uitgebreid en duur) was het nu het moment om te kiezen. Of je rijdt nog minimaal 10.000km door of je gaat voor iets nieuws.
De stoute schoenen aangetrokken en op weg naar mijn oude liefde. Een FJR. Daar was ik na al die jaren nog steeds gecharmeerd van en weer iets totaal anders. En toen.... zag ik de XT Raid Edition staan. Uitgevoerd zoals ik hem wil. Bijna nieuw, kop er af.
Vanaf vandaag en voor de komende jaren is en blijft dat mijn brommertdus. Gewoon weer een XT1200. Het kan raar lopen