even voorstellen

Stel jezelf voor
Plaats reactie
sietj02
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-05-2020 13:48

even voorstellen

Bericht door sietj02 » 15-06-2020 08:31

Ik zal me ook even voorstellen. Mijn naam is Janharm, 56 jaar en ik woon in Gelderland. Ik rij al redelijk een aantal jaren motor. Gestart met een Kawa KLR600, toen een aantal jaren een Yamaha XTZ750, daarna een TDM900 gereden en sinds 2 maanden een S10 uit 2011.
Ik rijd vooral woon-werk verkeer, het jaar rond, tenzij het glad is.
Ik ben blij met mijn S10, maar ik heb nog wel wat aanloopprobleempjes met mijn S10. Eerst was er een bobine-probleem waardoor de S10 niet prettig te rijden was. Dat is ondertussen opgelost. Nu is er nog een probleem met het schakelen en met het benzineverbruik.
Schakelpook is van nieuw vet voorzien, maar dat lost het probleem niet op. Na een tijdje rijden wordt terugschakelen een moeizaam verhaal, net of je m in de versnelling moet wringen. Gaat ie woensdag voor terug naar de dealer. Koppeling wordt dan uit elkaar gehaald, schoongemaakt en voorzien van nieuwe olie van het merk Putoline TM sport4 10W40. (werd hier op de site geadviseerd) Hoop dat daarmee dit probleem wordt opgelost.
En dan het benzineverbruik. Misschien heeft iemand een goede suggestie. Ik lees hier en in testverslagen van de S10 een verbruik van gemiddeld 1:19.
Nu heb ik niet een hele zware hand en met een nieuwe motor rijd je wat verkennend voorzichtig...... Maar ik kom aan een gemiddeld verbruik van 1:15 1:16. Dat vind ik wel erg hoog.
Mijn S10 is voorzien van een sportdemper, een Laser Duo Tect. In de werkplaats geven ze aan dat dat mogelijk de oorzaak is van het hoge verbruik.

Iemand van jullie suggesties?

Hartelijke groet,

Janharm
veldc
Berichten: 163
Lid geworden op: 04-02-2016 19:12

Re: even voorstellen

Bericht door veldc » 19-06-2020 22:24

Hallo Janharm,
Welkom bij de club van de S10. Het is wel vervelend dat je problemen hebt met de motor. Dat maakt het er niet leuker op. Ik hoop dat ze je goed helpen. Het zijn fantastische motoren. Ik kan je alleen zeggen, dat mijn verbruik bijna altijd tussen de 1:19 a 1:20,5 zit. Dat is afhankelijk waar ik rij. Ik vind dat 1:19 zeker haalbaar moet zijn. Laten we aannemen dat je in de nabije toekomst kan genieten van je S10. Veel veilige kilometers.
sietj02
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-05-2020 13:48

Re: even voorstellen

Bericht door sietj02 » 22-06-2020 22:14

veldc schreef:
19-06-2020 22:24
Hallo Janharm,
Welkom bij de club van de S10. Het is wel vervelend dat je problemen hebt met de motor. Dat maakt het er niet leuker op. Ik hoop dat ze je goed helpen. Het zijn fantastische motoren. Ik kan je alleen zeggen, dat mijn verbruik bijna altijd tussen de 1:19 a 1:20,5 zit. Dat is afhankelijk waar ik rij. Ik vind dat 1:19 zeker haalbaar moet zijn. Laten we aannemen dat je in de nabije toekomst kan genieten van je S10. Veel veilige kilometers.
dank voor je welkom. Mijn S10 staat nu een aantal dagen bij de dealer om voornoemde problemen opgelost te krijgen. Ik hoop nog veel mooie km's te maken met mij S10
Plaats reactie