Ik stel me voor
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 28-03-2016 07:42
Ik stel me voor
Mijn naam is Peter en rij legaal motor sinds 1975 (daarvoor 1 jaar zonder rijbewijs) Ik wissel nogal vaak van motor en ga het forum maar niet vervuilen met een hele lijst "vreemde" merken
De laatste waren meest yamaha,s en daar schaam ik me niet voor .
Na 6 fjrren heb ik in 2012 een S10 gekocht en ben toe ook lid geworden van het "oude" forum van Toon . Na een half jaar S10 kwam Yamaha met de vernieuwde fjr op de markt en toen heb ik weer een fjr gekocht deze beviel me eigenlijk van het begin af aan niet en ik wilde weer terug naar een S10 maar bij de dealer heb ik me toen een trumph tiger 1200 explorer laten aanpraten en die beviel eigenlijk wel goed alleen de zit was voor mij met m,n 1,75 m niet echt super . Dus na 10000 km maar weer verkocht en een nieuwe Triumph Bonneville t100 black gekocht en deze heb ik nog steeds en die mag ook blijven . Maar de heimwee naar de S10 bleef en dus vorige week een S10 gekocht van 2011 , een nette motor maar zonder historie helaas omdat hij uit Italie komt . Wat ik echter mis (niet dus) is de mega dip die m,n eerste S10 had , deze heeft dat helemaal niet en trekt als een beer . Ik heb het vermoeden dat de ecu aangepast is maar dat kan ik dus niet meer achterhalen .
Zo het verhaal is al weer veel te lang geworden ik hoop dat dit forum net zo geslaagd gaat worden als het oude .
De laatste waren meest yamaha,s en daar schaam ik me niet voor .
Na 6 fjrren heb ik in 2012 een S10 gekocht en ben toe ook lid geworden van het "oude" forum van Toon . Na een half jaar S10 kwam Yamaha met de vernieuwde fjr op de markt en toen heb ik weer een fjr gekocht deze beviel me eigenlijk van het begin af aan niet en ik wilde weer terug naar een S10 maar bij de dealer heb ik me toen een trumph tiger 1200 explorer laten aanpraten en die beviel eigenlijk wel goed alleen de zit was voor mij met m,n 1,75 m niet echt super . Dus na 10000 km maar weer verkocht en een nieuwe Triumph Bonneville t100 black gekocht en deze heb ik nog steeds en die mag ook blijven . Maar de heimwee naar de S10 bleef en dus vorige week een S10 gekocht van 2011 , een nette motor maar zonder historie helaas omdat hij uit Italie komt . Wat ik echter mis (niet dus) is de mega dip die m,n eerste S10 had , deze heeft dat helemaal niet en trekt als een beer . Ik heb het vermoeden dat de ecu aangepast is maar dat kan ik dus niet meer achterhalen .
Zo het verhaal is al weer veel te lang geworden ik hoop dat dit forum net zo geslaagd gaat worden als het oude .
-
- Site Admin
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 01-02-2016 22:50
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 05-02-2016 18:15
Welkom Peter, zeker gezien je ervaring, volg je ook op het FJR forum, dat je dan toch weer bij de S10 terugkomt zegt toch wel iets. Van FJR rijders lees je wel vaker dat ze iets anders proberen, maar dan uiteindelijk weer terug keren bij de FJR. Heb vorig jaar ook de overstap gemaakt van een FJR naar een S10 en de S10 geeft me iedere dag toch een wat grotere smile dan de FJR bij me deed.
Bluetiful is nu echt beautiful
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 08-02-2016 19:41
Welkom Peter
Blijft toch mooi hè, die motoren. En dan vooral de Super Ten.
Ook hier veel plezier op dit nieuwe forum. Met z'n allen maken we d'r gewoon weer een mooi forum van.
Blijft toch mooi hè, die motoren. En dan vooral de Super Ten.
Ook hier veel plezier op dit nieuwe forum. Met z'n allen maken we d'r gewoon weer een mooi forum van.
Never Ride faster than your Guardian Angel can fly!
Vorige motoren: ; Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser (2013); (2006); Suzuki DL1000 V-Strom GT (2006); Yamaha YX600 Radian (1992)
Vorige motoren: ; Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser (2013); (2006); Suzuki DL1000 V-Strom GT (2006); Yamaha YX600 Radian (1992)
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 31-03-2016 18:04
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 28-03-2016 07:42
Ik heb me net voorgesteld maar neem donderdag weer afscheid van m,n s10 . Vanaf donderdag rij ik een Ducati multistrada 1200 s van 2015 (nieuw type)
Niet omdat de s10 me niet beviel , maar omdat ik al jaren zeur over een Duc en nu de kans had
De S10 is en blijft een fijne fiets en zeker met de ecu die er in die van mij zat (130 pk ).
Veel plezier met jullie tenere,s en misschien tot ziens .
Niet omdat de s10 me niet beviel , maar omdat ik al jaren zeur over een Duc en nu de kans had
De S10 is en blijft een fijne fiets en zeker met de ecu die er in die van mij zat (130 pk ).
Veel plezier met jullie tenere,s en misschien tot ziens .