Pagina 7 van 12

Geplaatst: 06-10-2016 18:27
door Leo
adventurer schreef:
Kauff schreef:
De kosten voor de eerste beurt, bij 10277 km, waren €143,00 bij motoport Hengelo
-werkplaatstarief €54,-
- oil cleaner €12,-
- sluitring € 1,60
- moto Power I 150 ml (???) 13,-
- lampje richtingaanwijzer € 1,95
- cardanolie € €4,40

rest kleinmateriaal en milieuheffing

Mijn 10k beurt:

werk: 17.70
synth olie 10W50 : 44.14
milieubijdrage: 2.5

titaal: 64.34



20k
olie: 48.12
oil cleaner: 12.74
air cleaner: 33.60
plug spark: 47.56
diaphragm: 12.92
gasket dia: 18.74
dia reservoir: 9.60
remvloeistof: 2.5
cardanolie: 4.18
werk: 162.25

herstelling bout handkap: 5.24

totaal 357.75€
Gisteren heeft de mijne zijn eerste 10k beurt gehad bij 10.425km bij Yamaha dealer RB Motoren in de Bilt.

Werkplaats € 69,94
Oil cleaner 10,53
100cc (33x) 10W40 39,60
milieuheffing 3,78
cardanolie 4,41
klein materiaal 6,30
smeer/schoonmaak 2,48
BTW 28,78

Totaal €165,82

kosten regulier onderhoud

Geplaatst: 21-10-2016 22:25
door Luc
Goede avond,

reeds gemeld :
Groot onderhoud, 40000 km,
(olie, olie- en luchtfilter + cardanolie) met bougies, kostprijs 405 €.


Nu groot onderhoud op 51000km
(olie, olie - luchtfilter + cardanolie + remolie + invetten van de link cardan + controle van de spaken) zonder bougies, kostprijs 284 €.

Luc

Geplaatst: 27-10-2016 07:59
door Joekes
Ik heb een afspraak gemaakt voor een 20.000 km winterbeurt bij Yamaha-dealer voor januari 2017...wordt vervolgd....
:wink: :wink: :wink:

Re: onderhoudsbeurt

Geplaatst: 31-10-2016 14:52
door T-Super10-V
Luc schreef:Goede avond,

Groot onderhoud, 40000 km,
(olie, olie- en luchtfilter + cardanolie) met bougies, kostprijs 405 €.

Luc.
Mis hier controle van de klepspeling,dat is wat de 40.000km zo duur maakt
arbeidsuren +kleppendeksel pakking.
Wij zitten meestal rond de 600 euro bij een 40.000/80.000km beurt.

Geplaatst: 17-11-2016 20:46
door petert150v
Als je de tijd en ruimte hebt, lekker zelf doen. Olie verversen met filter kan iedereen wel. Of zeg ik nu iets geks? :oops:

Geplaatst: 18-11-2016 13:50
door adventurer
petert150v schreef:Als je de tijd en ruimte hebt, lekker zelf doen. Olie verversen met filter kan iedereen wel. Of zeg ik nu iets geks? :oops:
Ik zou het wel kunnen denk ik, en ruimte heb ik ook wel.

Maar waarom zou ik? Om de 10 000km eens bij de dealer passeren kan nooit kwaad denk ik.

En een motor met een OHB verkoopt altijd beter...

Geplaatst: 18-11-2016 21:14
door petert150v
Is een goede reden. Maar mijn vorige motor ( BMW ) had in 14 jaar geen dealer gezien, maar bij inruil zag de Yamaha dealer wel dat hij zeer goed onderhouden was, geen probleem, prima prijs voor gehad bij inruil op de Super Tenere ( ook andere dealers maakten daar geen probleem van).

En dan nog even mijn mening, ik besteed veel meer tijd aan onderhoud dan een dealer ooit kan doen, zou veel te duur worden en dat snap ik best. Zie mijn bericht over het onderhoud aan mijn achterbrug, link systeem en aandrijving.

De kosten voor olie verversen en nieuw filter zijn nu:
4 liter Shell ultra advanced 4 10W-40 Eur 24,75, Hiflo filter Eur 8,- plus porto, totaal Eur 40,-.
En ik heb net zoveel lol aan rijden als het uitvoeren van onderhoud, voor mij is het ontspanning.

Geplaatst: 18-11-2016 23:31
door adventurer
petert150v schreef: En ik heb net zoveel lol aan rijden als het uitvoeren van onderhoud, voor mij is het ontspanning.
Vooral blijven doen dan.


Het is gewoon niets voor mij, dat sleutelen. Ik laat het liever aan de dealer over.

Geplaatst: 19-11-2016 13:00
door Dieseltje
petert150v schreef: En dan nog even mijn mening, ik besteed veel meer tijd aan onderhoud dan een dealer ooit kan doen.
Precies, en daarom zal ik ook nooit tevreden zijn over het onderhoud bij een bedrijf. Denk dan toch altijd dat ik het zelf beter kan omdat ik meer tijd heb.

Het voordeel van een dealer is dat ze (hopelijk) meer ervaring hebben met een bepaald type en daar ook de specifieke kwaaltjes en oplossingen van kennen.
Een meedenkende dealer is dan ook veel waard.

Geplaatst: 25-11-2016 12:11
door Redlum
Motor eindelijk weer terug. €668,= achteruit maar dan wel met een nieuwe accu en een nieuw carterdeksel omdat daar een scheurtje in zat wat olielekkage gaf. Bedrag is incl. kleine beurt.
Carterdeksel kost nieuw maar liefst €260,= waarop ik antwoordde dat ik geen gouden hoef maar een simpele volstaat ook. Met coulance van de vorige dealer kostte het uiteindelijk €150,=
Accu kwam ook op €150,= dus kom je uiteindelijk uit op €368,= incl aanleg voedingskabeltje van de TomTom. Meeste kosten waren voor rekening van het arbeidsloon ivm oa de- en montage van de valbeugelset en carterbescherming.
Gelukkig kan ik nu weer lekker rijden...