Waterpomp

Techniek van de Tenere
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rafke
Berichten: 188
Lid geworden op: 03-02-2016 22:15

Waterpomp

Bericht door Rafke » 18-03-2020 13:36

T’ is al een tijdje dat ik thuis komt dat een geur van verdampte antivries rook, dacht dat dit van het water en modder op uitlaat was
Verleden week heb ik een nieuwe GPS geïnstalleerd, toen contact wat moeten laten opstaan, Bluetooth koppelen aan intercom en zo,
Om de batterij terug op peil te krijgen hem laten warm draaien, met gevolg zag ik s’ anderdaags en druppels onder liggen, waterpeil is wat gezakt in het reservoirtje, niet dramatisch, toen darmpje van de waterpomp ontdekt en daar kwam een druppel uit bij het platduwen.

Om gerust deze zomer op verlof te gaan, denk om de pomp te vervangen of te reviseren
als je kijk op de onderdellencataloog, kan je de pomp colpleet krijgen, alsook de nodige stukken los, zou de as met schoppenflens ook mee moeten besteld worden

Is er iemand die ervaring heeft met lekdichtend vloeistof, niet echt mijn ding

Raf
3de zondag van september
Motortoertocht Oostkerke Diksmuide
ritten van +/- 180km of +/- 280km op GPS
Grandvitara
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-02-2016 17:45

Re: Waterpomp

Bericht door Grandvitara » 27-03-2020 20:29

Het beste is natuurlijk vernieuwing, de “leak stop middelen “ werken wel, als de lekkage niet te groot is.

Maar, het is eigenlijk een nood middel, als je onderweg met een lekkage zit.
Dan als je thuis of bij een werkplaats bent, moet je de lekkage verhelpen met nieuwe onderdelen, en daarna de boel met speciale clean vloeistof reinigen. Als je het goed wil doen.

De leakstop gaat zich hechten aan de binnenzijde van de radiator en geeft vernauwing of slipt dicht, waardoor je koel problemen kan krijgen.

Heb het effect gezien in een kachelradiator van een auto.

Vriendelijke groet
Marcel
Gebruikersavatar
Rafke
Berichten: 188
Lid geworden op: 03-02-2016 22:15

Re: Waterpomp

Bericht door Rafke » 19-05-2020 13:01

Dinsdag 12 mei, eindelijk mochten de motorwinkels in Belgë terug op, en ook mijn Yamahadaeler,
s'morgens om het nodige materiaal dat daar al weken klaarlag
na de middag zijkanten eraf, de pomp uitgebouwd, de de vernieuwd en terug ingebouwd en verse koelwater,
een werkje dat je handig bent wel aan kan, moeilijkste is de mech - Sael (waterkeering) verwijderen zonder te schenden
warm draaien, en zijkanten en valbaar terug erop, toch 4 uur er mee beeig geweest,

Nu sta de XT klaar, waterpomp goed, nieuwe banden en nieuwe GPS, onderhoud gedaan, kan wel niet op reis, de grenzen nog niet open, ze zullen maar open gaan op 14-15juni in Duitsland en Oostenrijk, Frankrijk en Italie en Slovenie later, dan zouden al terug zijn, Keek ernaar uit 5500km en 52 cols,
hoop om terug te kunnen boeken eind juli

Raf
3de zondag van september
Motortoertocht Oostkerke Diksmuide
ritten van +/- 180km of +/- 280km op GPS
Grandvitara
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-02-2016 17:45

Re: Waterpomp

Bericht door Grandvitara » 19-05-2020 19:51

Dat is wel prettig, dat de xt weer klaar is voor gebruik.
Dan maar het eigen land doorkruisen, ook mooi om te doen
Plaats reactie