Starten na verzuipen van de motor (Oude forum)
-
- Site Admin
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 01-02-2016 22:50
Starten na verzuipen van de motor (Oude forum)
Hier iets van het oude forum.
ChrisNL schreef:Vandaag was ik aan de beurt
Motor gestart vanochtend, coordinatie linker/rechter hand werkt nog niet perfect, KLOK, uit.
Daarna wilde de motor persé niet starten. Het leek alleen alsof een benzineopslag lek geraakt was .....
Na een half uurtje proberen maar de auto gepakt.
Terug van het werk, nog steeds geen krimp, alleen benzinestank.
Gas open of dicht maakte geen verschil (wat ook logisch is bij 'drive by wire').
Nu is het bij de XT standaard niet mogelijk om de motor via de starter 'te luchten' (motor laten rond draaien zonder ontsteking en injectie aan) omdat de kill schakelaar benzinepomp, ontsteking en de starter uit zet.
Even het schakelschema geraadpleegd en de aansluiting van het starterrelais gevonden, waarmee de starter geactiveerd kan worden als de noodschakelaar uit staat.
Een draadje van 15 cm is voldoende.
Het contact moet met massa verbonden worden en dan draait de startmotor.
Dus noodschakelaar UIT en dan ...
Let op!
Alle beveiligingen zoals de neutralschakelaar werken zo niet.
Zorg ervoor dat geen versnelling in zit of het achterwiel los van de grond.
Op deze manier twee keer 30 sec 'gelucht' ........ en? ....... VOILA, start als een zonnetje!!!!
Vanaf nu heb ik altijd een draadje onder de zitbank
Nog extra stap voor stap:
bij de dradjes methode:
0. Zijdeksel af
1.Contact met de sleutel aan
2. Dodemans 'kill switch' uit zetten.
3. Je kunt dus nu met de gewone start knop NIET starten.
4.Volgens afbeelding de contacten met een draad verbinden. De startmotor gaat nu aan. Doe dit 2 keer ca 30 sec. Overtollig brandstof wordt uit de motor geblazen zonder nieuwe in te spuiten.
5. Dodemans 'kill switch' aan zetten.
6. Met de gewone start knop starten.
7. Motor gaat aan -> go and ride, anders nog een keer vanaf 2
Namaak sleutel ( dus een simple sleutel van de sleuteldienst)
1.Contact met de namaak sleutel aan.
2.De brandstofpomp gaat niet aan omdat de wegrijbeveiliging deze blokkeert. De sleutel bevat tenslotte geen chip die met de antenne van de wegrijbeveiliging in het slot kan 'communiceren'.
3. Met de gewone startknop 'starten' voor 2 keer ca 30 sec.
4. Contact uit, namaak sleutel er uit.
5. Contact aan met gewone sleutel en starten.
7. Motor gaat aan -> go and ride, anders nog een keer vanaf 1
Chris
Dank zij ChrisNL
ChrisNL schreef:Vandaag was ik aan de beurt
Motor gestart vanochtend, coordinatie linker/rechter hand werkt nog niet perfect, KLOK, uit.
Daarna wilde de motor persé niet starten. Het leek alleen alsof een benzineopslag lek geraakt was .....
Na een half uurtje proberen maar de auto gepakt.
Terug van het werk, nog steeds geen krimp, alleen benzinestank.
Gas open of dicht maakte geen verschil (wat ook logisch is bij 'drive by wire').
Nu is het bij de XT standaard niet mogelijk om de motor via de starter 'te luchten' (motor laten rond draaien zonder ontsteking en injectie aan) omdat de kill schakelaar benzinepomp, ontsteking en de starter uit zet.
Even het schakelschema geraadpleegd en de aansluiting van het starterrelais gevonden, waarmee de starter geactiveerd kan worden als de noodschakelaar uit staat.
Een draadje van 15 cm is voldoende.
Het contact moet met massa verbonden worden en dan draait de startmotor.
Dus noodschakelaar UIT en dan ...
Let op!
Alle beveiligingen zoals de neutralschakelaar werken zo niet.
Zorg ervoor dat geen versnelling in zit of het achterwiel los van de grond.
Op deze manier twee keer 30 sec 'gelucht' ........ en? ....... VOILA, start als een zonnetje!!!!
Vanaf nu heb ik altijd een draadje onder de zitbank
Nog extra stap voor stap:
bij de dradjes methode:
0. Zijdeksel af
1.Contact met de sleutel aan
2. Dodemans 'kill switch' uit zetten.
3. Je kunt dus nu met de gewone start knop NIET starten.
4.Volgens afbeelding de contacten met een draad verbinden. De startmotor gaat nu aan. Doe dit 2 keer ca 30 sec. Overtollig brandstof wordt uit de motor geblazen zonder nieuwe in te spuiten.
5. Dodemans 'kill switch' aan zetten.
6. Met de gewone start knop starten.
7. Motor gaat aan -> go and ride, anders nog een keer vanaf 2
Namaak sleutel ( dus een simple sleutel van de sleuteldienst)
1.Contact met de namaak sleutel aan.
2.De brandstofpomp gaat niet aan omdat de wegrijbeveiliging deze blokkeert. De sleutel bevat tenslotte geen chip die met de antenne van de wegrijbeveiliging in het slot kan 'communiceren'.
3. Met de gewone startknop 'starten' voor 2 keer ca 30 sec.
4. Contact uit, namaak sleutel er uit.
5. Contact aan met gewone sleutel en starten.
7. Motor gaat aan -> go and ride, anders nog een keer vanaf 1
Chris
Dank zij ChrisNL
-
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 08-02-2016 17:45
-
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 04-02-2016 04:22
Dít in ieder geval wel.......
https://www.youtube.com/watch?v=_HNqOnMYL7k
https://www.youtube.com/watch?v=_HNqOnMYL7k
-
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 08-02-2016 17:45
Walrus schreef:Dít in ieder geval wel.......
https://www.youtube.com/watch?v=_HNqOnMYL7k
Link geeft bij mij aan, ( video niet beschikbaar ). Filmpje start niet.
-
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 08-02-2016 17:45
Na een maandje of 3 buiten geslapen tehebben, mocht hij eindelijk naar binnen.
En ff een startje gedaan, eerst starten zonder iets aan te raken, en er kwam een korte pruttel uit, en daarna niet meer. En idd, een benzine lucht. Verzopen dus!
Nog ff met half gas gestart, wel een paar pruttels, maar verder niets.
Morgen het trucje maar uitproberen.
Valt me toch tegen van een voor mij nieuwe motor.
Mijn Honda vt1100 starte zelfs na een jaar zonder problemen.
En ff een startje gedaan, eerst starten zonder iets aan te raken, en er kwam een korte pruttel uit, en daarna niet meer. En idd, een benzine lucht. Verzopen dus!
Nog ff met half gas gestart, wel een paar pruttels, maar verder niets.
Morgen het trucje maar uitproberen.
Valt me toch tegen van een voor mij nieuwe motor.
Mijn Honda vt1100 starte zelfs na een jaar zonder problemen.
-
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 04-02-2016 04:22
-
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 08-02-2016 17:45
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 04-02-2016 17:50
-
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 08-02-2016 17:45
-
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 08-02-2016 17:45