koelvloeistof er uit gespat

Techniek van de Tenere
Plaats reactie
Redlum
Berichten: 18
Lid geworden op: 06-02-2016 10:19

koelvloeistof er uit gespat

Bericht door Redlum » 22-04-2016 14:24

Gisteren tijdens een tankstop na ong. 160 km rijden, merkte ik dat mijn linker motorbroekspijp nat was. Vloeistof rook nergens naar en voelde ietwat vettig. Toen ik de motor inspecteerde zag ik dat er allemaal blauwe spetters op het blok zaten. Ik moest toen gelijk aan koelvloeistof denken. Gelukkig was ik bijna thuis dus snel naar huis gereden. Ook geen waarschuwingslampjes die oplichtten dus geen verdere indicatie. Wel vond ik dat onderweg de ventilator vaak aansprong in tijdens het rijden in de stad. Heeft dat er misschien ook mee te maken?

Vandaag heb ik de kap verwijderd en gekeken of er ergens lekkage zit. Voor zover ik kan beoordelen zitten alle slangen vast en is het peil van de koelvloeistof ruim voldoende. Ook zag de radiator voor zover ik kon zien er nog goed uit. Op de ventilator en binnenkap zaten ook spetters alsof de ventilator de vloeistof in de rondte heeft geblazen. Wie kan mij verder helpen?
RIDE WITH PRIDE
Redlum
Berichten: 18
Lid geworden op: 06-02-2016 10:19

Bericht door Redlum » 29-04-2016 18:57

Ik ben uiteindelijk naar de garage gegaan omdat ik de oorzaak niet kon vinden. De monteur kon het ook niet vinden en gezien het feit dat de koelvloeistofreservoir op peil zit verwacht hij dat het maar een klein lekje zou moeten zijn. Radiator is afgevuld met dichtingsmiddel (hoefde niet veel in om het weer vol te krijgen) en daarna anderhalf uur een toertje gereden om het spul te laten werken. Volgens mij is het lek gedicht, althans ik zie geen natte plekken meer. Hopelijk is het probleem nu verholpen.
RIDE WITH PRIDE
Plaats reactie