kosten reguliere onderhoudsbeurt

Techniek van de Tenere
Plaats reactie
Leo
Berichten: 83
Lid geworden op: 24-04-2016 19:45

Bericht door Leo » 06-10-2016 18:27

adventurer schreef:
Kauff schreef:
De kosten voor de eerste beurt, bij 10277 km, waren €143,00 bij motoport Hengelo
-werkplaatstarief €54,-
- oil cleaner €12,-
- sluitring € 1,60
- moto Power I 150 ml (???) 13,-
- lampje richtingaanwijzer € 1,95
- cardanolie € €4,40

rest kleinmateriaal en milieuheffing

Mijn 10k beurt:

werk: 17.70
synth olie 10W50 : 44.14
milieubijdrage: 2.5

titaal: 64.34



20k
olie: 48.12
oil cleaner: 12.74
air cleaner: 33.60
plug spark: 47.56
diaphragm: 12.92
gasket dia: 18.74
dia reservoir: 9.60
remvloeistof: 2.5
cardanolie: 4.18
werk: 162.25

herstelling bout handkap: 5.24

totaal 357.75€
Gisteren heeft de mijne zijn eerste 10k beurt gehad bij 10.425km bij Yamaha dealer RB Motoren in de Bilt.

Werkplaats € 69,94
Oil cleaner 10,53
100cc (33x) 10W40 39,60
milieuheffing 3,78
cardanolie 4,41
klein materiaal 6,30
smeer/schoonmaak 2,48
BTW 28,78

Totaal €165,82
Only dead fish go with the flow. XT1200Z Explorer 2016
Luc
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-02-2016 22:26

kosten regulier onderhoud

Bericht door Luc » 21-10-2016 22:25

Goede avond,

reeds gemeld :
Groot onderhoud, 40000 km,
(olie, olie- en luchtfilter + cardanolie) met bougies, kostprijs 405 €.


Nu groot onderhoud op 51000km
(olie, olie - luchtfilter + cardanolie + remolie + invetten van de link cardan + controle van de spaken) zonder bougies, kostprijs 284 €.

Luc
Joekes
Berichten: 362
Lid geworden op: 17-05-2016 08:00

Bericht door Joekes » 27-10-2016 07:59

Ik heb een afspraak gemaakt voor een 20.000 km winterbeurt bij Yamaha-dealer voor januari 2017...wordt vervolgd....
:wink: :wink: :wink:
T-Super10-V
Berichten: 36
Lid geworden op: 10-02-2016 20:49

Re: onderhoudsbeurt

Bericht door T-Super10-V » 31-10-2016 14:52

Luc schreef:Goede avond,

Groot onderhoud, 40000 km,
(olie, olie- en luchtfilter + cardanolie) met bougies, kostprijs 405 €.

Luc.
Mis hier controle van de klepspeling,dat is wat de 40.000km zo duur maakt
arbeidsuren +kleppendeksel pakking.
Wij zitten meestal rond de 600 euro bij een 40.000/80.000km beurt.
petert150v
Berichten: 71
Lid geworden op: 28-09-2016 09:41

Bericht door petert150v » 17-11-2016 20:46

Als je de tijd en ruimte hebt, lekker zelf doen. Olie verversen met filter kan iedereen wel. Of zeg ik nu iets geks? :oops:
It is not the destination but the journey that matters.
adventurer
Berichten: 195
Lid geworden op: 05-02-2016 21:30

Bericht door adventurer » 18-11-2016 13:50

petert150v schreef:Als je de tijd en ruimte hebt, lekker zelf doen. Olie verversen met filter kan iedereen wel. Of zeg ik nu iets geks? :oops:
Ik zou het wel kunnen denk ik, en ruimte heb ik ook wel.

Maar waarom zou ik? Om de 10 000km eens bij de dealer passeren kan nooit kwaad denk ik.

En een motor met een OHB verkoopt altijd beter...
growing old is inevetable, growing up is optional
petert150v
Berichten: 71
Lid geworden op: 28-09-2016 09:41

Bericht door petert150v » 18-11-2016 21:14

Is een goede reden. Maar mijn vorige motor ( BMW ) had in 14 jaar geen dealer gezien, maar bij inruil zag de Yamaha dealer wel dat hij zeer goed onderhouden was, geen probleem, prima prijs voor gehad bij inruil op de Super Tenere ( ook andere dealers maakten daar geen probleem van).

En dan nog even mijn mening, ik besteed veel meer tijd aan onderhoud dan een dealer ooit kan doen, zou veel te duur worden en dat snap ik best. Zie mijn bericht over het onderhoud aan mijn achterbrug, link systeem en aandrijving.

De kosten voor olie verversen en nieuw filter zijn nu:
4 liter Shell ultra advanced 4 10W-40 Eur 24,75, Hiflo filter Eur 8,- plus porto, totaal Eur 40,-.
En ik heb net zoveel lol aan rijden als het uitvoeren van onderhoud, voor mij is het ontspanning.
It is not the destination but the journey that matters.
adventurer
Berichten: 195
Lid geworden op: 05-02-2016 21:30

Bericht door adventurer » 18-11-2016 23:31

petert150v schreef: En ik heb net zoveel lol aan rijden als het uitvoeren van onderhoud, voor mij is het ontspanning.
Vooral blijven doen dan.


Het is gewoon niets voor mij, dat sleutelen. Ik laat het liever aan de dealer over.
growing old is inevetable, growing up is optional
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 19-11-2016 13:00

petert150v schreef: En dan nog even mijn mening, ik besteed veel meer tijd aan onderhoud dan een dealer ooit kan doen.
Precies, en daarom zal ik ook nooit tevreden zijn over het onderhoud bij een bedrijf. Denk dan toch altijd dat ik het zelf beter kan omdat ik meer tijd heb.

Het voordeel van een dealer is dat ze (hopelijk) meer ervaring hebben met een bepaald type en daar ook de specifieke kwaaltjes en oplossingen van kennen.
Een meedenkende dealer is dan ook veel waard.
XT1200ZE ingeruild! :)
Redlum
Berichten: 18
Lid geworden op: 06-02-2016 10:19

Bericht door Redlum » 25-11-2016 12:11

Motor eindelijk weer terug. €668,= achteruit maar dan wel met een nieuwe accu en een nieuw carterdeksel omdat daar een scheurtje in zat wat olielekkage gaf. Bedrag is incl. kleine beurt.
Carterdeksel kost nieuw maar liefst €260,= waarop ik antwoordde dat ik geen gouden hoef maar een simpele volstaat ook. Met coulance van de vorige dealer kostte het uiteindelijk €150,=
Accu kwam ook op €150,= dus kom je uiteindelijk uit op €368,= incl aanleg voedingskabeltje van de TomTom. Meeste kosten waren voor rekening van het arbeidsloon ivm oa de- en montage van de valbeugelset en carterbescherming.
Gelukkig kan ik nu weer lekker rijden...
RIDE WITH PRIDE
Plaats reactie