benzinecapaciteit

Techniek van de Tenere
Peter VL
Berichten: 54
Lid geworden op: 30-08-2016 12:18

Bericht door Peter VL » 09-10-2016 19:57

thx voor de info ,ja was ook van plan om de test te doen met een blik benzine bij de hand ,maar als ik zo een klein beetje de rekening maak weet ik zo ook al hoeveel kms ik kan doen ,idd hij schakelt mijn inziens ook nogal snel op reserve, maj ,beter te snel dan te laat he!
Kauff
Berichten: 89
Lid geworden op: 31-03-2016 18:04

Ergerlijk

Bericht door Kauff » 16-10-2016 11:11

adventurer schreef:Als er iets is waar ik me aan stoor is het de pessimistische benzinemeter van de S10.


Da ding gaat veel te snel op reserve, met een tank van 23 liter vind ik het niet nodig om al op reserve te springen als je slechts 16.5 liter kan tanken.

Bij mijn vorige Ten 660 hetzelfde verhaal.


Mijn vrouw rijdt met een F700GS met een 16 liter tank, ik sta sneller op reserve dan haar. :?

Meestal kan ik dat geflikker niet lang aanzien en tank ik gemiddeld tussen de 17 en 19 liter. Meer dan 20 liter heb ik nog niet dikwijls kunnen tanken.



Helemaal mee eens. Dat geknipper werkt op je zenuwen en begint veel te vroeg. Maar rationeel geredeneerd kan je met 23 liter toch minstens 400 km rijden. Dat is voor mij dus het sein te gaan tanken. Tot nu toe is dat nog niet misgegaan :roll:
History: BMWF650 > Honda VF1000F > Yamaha XJ 900 > Yamaha FJR1300 > Yamaha XT1200Z > Yamaha XT1200ZE
Gebruikersavatar
Rafke
Berichten: 188
Lid geworden op: 03-02-2016 22:15

Bericht door Rafke » 17-10-2016 13:10

dit weekend me opgevallen,
de dagteller van reseve was al het tellen,
had nog twee blokjes, en het laatste blokje was nog niet aan het knipperen
heb niet juist gezien wanneer het begon te knipperen
had 40 km op de teller van reserve als ik stopte om te tanken, en 20.31 getankt, en 376km
400km is haalbaar

Rafke
3de zondag van september
Motortoertocht Oostkerke Diksmuide
ritten van +/- 180km of +/- 280km op GPS
Leo
Berichten: 83
Lid geworden op: 24-04-2016 19:45

Bericht door Leo » 17-10-2016 18:41

Rafke schreef:dit weekend me opgevallen,

400km is haalbaar

Rafke
Maar dan wel zonder koffers.
Only dead fish go with the flow. XT1200Z Explorer 2016
Gebruikersavatar
Rafke
Berichten: 188
Lid geworden op: 03-02-2016 22:15

Bericht door Rafke » 17-10-2016 22:35

Leo schreef:
Rafke schreef:dit weekend me opgevallen,

400km is haalbaar

Rafke
Maar dan wel zonder koffers.
rij altijd met zijkoffers, een zit altijd vol
verhoogde scherm van Givi, model 2014
ben 1.84 groot en weeg bijna 100kg

Rafke
3de zondag van september
Motortoertocht Oostkerke Diksmuide
ritten van +/- 180km of +/- 280km op GPS
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 18-10-2016 17:04

Rafke schreef:dit weekend me opgevallen,
de dagteller van reseve was al het tellen,
had nog twee blokjes, en het laatste blokje was nog niet aan het knipperen
heb niet juist gezien wanneer het begon te knipperen
had 40 km op de teller van reserve als ik stopte om te tanken, en 20.31 getankt, en 376km
400km is haalbaar

Rafke
Misschien eens gestopt en motor op zijstandaard gehad met contact of motor aan?
Overkomt mij wel ooit, laatste blokjes knipperen dan even maar stoppen daarmee als je motor weer recht zet. Volgens mij is de reserve teller dan wel aan het tellen en gaat gewoon door.
Rafke schreef:
Leo schreef:
Rafke schreef:dit weekend me opgevallen,

400km is haalbaar

Rafke
Maar dan wel zonder koffers.
rij altijd met zijkoffers, een zit altijd vol
verhoogde scherm van Givi, model 2014
ben 1.84 groot en weeg bijna 100kg

Rafke
Ik zie ook weinig verschil, met of zonder duo, wel of geen zijkoffer of enkel de top koffer. Verbruik is meer afhankelijk van omstandigheden en rijstijl.
XT1200ZE ingeruild! :)
MarCop
Berichten: 5
Lid geworden op: 25-12-2016 01:09

Bericht door MarCop » 28-12-2016 00:01

Het is,zoals bekend, vooral de rijstijl. Koffers zij minder van belang voor het verbruik dan een nerveuze rechter pols.

Ik heb de 400 km nooit gehaald op 1 tank maar ben er van overtuigd dat het haalbaar is.
Ik kom meestal niet verder dan 330 km op 1 tank, en dan is hij wel redelijk leeg.

Er gaat ruim 23 liter in een tank (S10 expl 2012) en vanaf het moment dat de reseve teller zijn werk gaat doen kan je zeker 60 km rijden
Gebruikersavatar
Rafke
Berichten: 188
Lid geworden op: 03-02-2016 22:15

Bericht door Rafke » 16-08-2017 22:57

Deze week bijna tot 400km gekommen met een tank,
ook een nieuw persoonlijk record, maar na 379km op reserve gegaan, en na 15 km gaan tanken et 394km op de dagteller, en maar 18.91l getankt

overl vlotte wegen in Duitsland aan de Moezel en de Eifel, met een vlotte rijstijl maar niet sportief,
3de zondag van september
Motortoertocht Oostkerke Diksmuide
ritten van +/- 180km of +/- 280km op GPS
Gebruikersavatar
Rafke
Berichten: 188
Lid geworden op: 03-02-2016 22:15

Bericht door Rafke » 01-09-2017 10:45

Weet niet of het al te vraag is gekommen
wat tank jullie nu vanaf de super95 E10 is geworden, je heb ook nog de Eurosuper98

ik zelf rij nu met de E10,
thuis tank ik hier om de hoek
op reis heb ik de voorkeur voor Total of een gekend merk

bij mij geefd de boordcomputer een verbruik aan van 4.6l/100km, maar als je dat uitrekend, liters aan de pomp en km op de dagteller komt dat wat onder de 5l/100km uit, in de winter is dat wat meer
weer wat waar je niet op echt mag vertrouwen
3de zondag van september
Motortoertocht Oostkerke Diksmuide
ritten van +/- 180km of +/- 280km op GPS
Ruud
Berichten: 187
Lid geworden op: 03-02-2016 21:48

Bericht door Ruud » 01-09-2017 17:41

Ik verwen de XT altijd met ARAL Ultimate 102, tenzij het niet anders kan.
Betaal daar iets verder weg (ca10km) meestal net iets minder voor dan hier de goedkoopste euro 95 en is altijd een mooi tochtje langs de Rijn.
Een techneut van StarTwin heeft me ooit uitgelegd dat dat de benzine is met de minste
vervuilende componenten voor de motor.
Verbruik gemiddeld over ruim 30000 km is 1 op 19
HAVE FUN
Plaats reactie