Motor instabiel op hogere snelheden
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25-12-2016 12:04
Motor instabiel op hogere snelheden
Hi,
Een maand of twee geleden een S10 met bouwjaar 2014 gekocht. Wat mij opvalt is dat de voorkant op hogere snelheden (vanaf 130 km) wat zoekerig wordt. Dit doet zich vooral voor bij verkeer op de snelweg. Mijn S10 heeft electronische vering, ik zit er alleen op en zonder koffers en met het ruitje in de laagste stand. Is iemand bekend met dit probleem?
Een maand of twee geleden een S10 met bouwjaar 2014 gekocht. Wat mij opvalt is dat de voorkant op hogere snelheden (vanaf 130 km) wat zoekerig wordt. Dit doet zich vooral voor bij verkeer op de snelweg. Mijn S10 heeft electronische vering, ik zit er alleen op en zonder koffers en met het ruitje in de laagste stand. Is iemand bekend met dit probleem?
-
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 03-02-2016 21:48
-
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 05-02-2016 21:30
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 10-02-2016 11:11
Re: Motor instabiel op hogere snelheden
Dit is zeker niet mijn ervaring.Bartl schreef:Hi,
Een maand of twee geleden een S10 met bouwjaar 2014 gekocht. Wat mij opvalt is dat de voorkant op hogere snelheden (vanaf 130 km) wat zoekerig wordt. Dit doet zich vooral voor bij verkeer op de snelweg. Mijn S10 heeft electronische vering, ik zit er alleen op en zonder koffers en met het ruitje in de laagste stand. Is iemand bekend met dit probleem?
Op de duitse snelwegen rijd ik tussen 150 en 170 km kruissnelheden.Met koffers.Geen topkoffer.
Hij wordt dan wel wat gevoeliger maar is zeker geen probleem.
Van belang is well:de bandenspanning,de instelling van je veren,bandenmerk.
Ik rijd met de scorpion trail2.Ik heb nu ongeveer 200000 km ervaring met 4 xt en vele bandenmerken.
-
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 17-05-2016 08:00
Re: Motor instabiel op hogere snelheden
Ik herken het probleem ook niet...ik heb het idee zelf dat bij 120 tot 130 km de motor het fijnst rijdt...op de snelweg dan...Bartl schreef:Hi,
Een maand of twee geleden een S10 met bouwjaar 2014 gekocht. Wat mij opvalt is dat de voorkant op hogere snelheden (vanaf 130 km) wat zoekerig wordt. Dit doet zich vooral voor bij verkeer op de snelweg. Mijn S10 heeft electronische vering, ik zit er alleen op en zonder koffers en met het ruitje in de laagste stand. Is iemand bekend met dit probleem?
Meeste km's maak ik overigens op de buitenwegen met hooguit 80 km p/u...heerlijke motor is het...
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 04-02-2016 17:50
Mijn XT met elektronische vering had er bij bepaalde omstandigheden ook last van.
Op mijn woon werk traject op een bepaald stuk snelweg icm wat wind en verkeer.
Ik reed met het ruitje in de hoogste stand + wunderlich opzetruitje en enkel met de originele topkoffer.
Heb dit altijd ervaren als "normaal" in die omstandigheden.
Nu met de KTM nauwelijks last van en voelt een stuk stabieler.
Op mijn woon werk traject op een bepaald stuk snelweg icm wat wind en verkeer.
Ik reed met het ruitje in de hoogste stand + wunderlich opzetruitje en enkel met de originele topkoffer.
Heb dit altijd ervaren als "normaal" in die omstandigheden.
Nu met de KTM nauwelijks last van en voelt een stuk stabieler.
XT1200ZE ingeruild!
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 10-02-2016 11:11
Bij mijn eerste fjr met topkoffer had ik ook last van de windgevoeligheid,Dieseltje schreef:Mijn XT met elektronische vering had er bij bepaalde omstandigheden ook last van.
Op mijn woon werk traject op een bepaald stuk snelweg icm wat wind en verkeer.
Ik reed met het ruitje in de hoogste stand + wunderlich opzetruitje en enkel met de originele topkoffer.
Heb dit altijd ervaren als "normaal" in die omstandigheden.
Nu met de KTM nauwelijks last van en voelt een stuk stabieler.
Na een paar maanden het topkoffer eraf en sindsdien geen last meer.
Vanaf die periode rijd ik zonder topkoffer.Dit is een grote boosdoener.
Volgens mij heeft dit zeker niets te maken met je ktm,honda of welk ander merk.
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 04-02-2016 17:50
Hetzelfde had ik als ik een weekje zonder topkoffer reed.albert schreef:Bij mijn eerste fjr met topkoffer had ik ook last van de windgevoeligheid,Dieseltje schreef:Mijn XT met elektronische vering had er bij bepaalde omstandigheden ook last van.
Op mijn woon werk traject op een bepaald stuk snelweg icm wat wind en verkeer.
Ik reed met het ruitje in de hoogste stand + wunderlich opzetruitje en enkel met de originele topkoffer.
Heb dit altijd ervaren als "normaal" in die omstandigheden.
Nu met de KTM nauwelijks last van en voelt een stuk stabieler.
Na een paar maanden het topkoffer eraf en sindsdien geen last meer.
Vanaf die periode rijd ik zonder topkoffer.Dit is een grote boosdoener.
Volgens mij heeft dit zeker niets te maken met je ktm,honda of welk ander merk.
Vermoed dat het veel meer zit in de stroomlijn van de kuip en ruit.
Het gebulder rond mijn helm heb ik ook niet bij de KTM, bij de XT had ik een opzetruitje nodig.
XT1200ZE ingeruild!
-
- Site Admin
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 01-02-2016 22:50
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 10-02-2016 11:11
Herkenbaar!bebri schreef:Rij al 2 jaar met de XT1200ZE met elektronische vering dus. Maar ik heb hem nog nooit zoekerig gevonden. alleen met topkoffer boven de 170 werd hij 1 keer met een bepaalde wind wat instabiel, maar daarna nooit meer gemerkt. Inderdaad bandenspanning voor 2,5 en achter 2,9.
Omdat ik graag wat sportief rij,heb ik de vering nogal hard staan.
Ik rijd met het symbool 1 persoon en bepakking.Niet zo komfortabel maar wel goed voor de wegligging.