DIY dagrijverlichting

Wat heb je aangepast op je motor
Plaats reactie
micb
Berichten: 30
Lid geworden op: 16-02-2016 16:02

DIY dagrijverlichting

Bericht door micb » 06-04-2016 22:13

Om beter gezien te worden heb ik getwijfeld tussen breed/verstralers of dagrijverlichting, en gezien dagrijverlichting zo min mogelijk afbreuk doet op het slanke voorkantje van de motor heb ik daar voor gekozen. ( overigens niet uitgesloten dat er nooit breedstralers op komen )

De standaard halfords setjes vind ik niet heel erg mooi, die van Touratech daar in tegen wel.
maar in geen 249 jaar dat ik daar 249,- voor ga betalen.

Dus maar eens 5 ledjes besteld bij onze grote vriend alibaba ( á 81c per stuk ) en een schakelaartje voor op t stuur.
een alluminium latje wat nog ergens verdwaald in de garage lag van een ander project iets krom gebogen, gaten er in, busje zwarte verf er langs, wat soldeerwerk, en aangesloten op de output van de standaard 12v aansluiting ( niet op de plug zelf natuurlijk, maar in de stekker daarvan achter de kap waar ook de knipperlicht stekkers e.d. zitten )

Zelfs al had ik het plaatje moeten kopen had het onder de 10,- gebleven.

Afbeelding

Afbeelding






Hoofd weer recht draaien









Afbeelding

Afbeelding
bigtriple
Berichten: 33
Lid geworden op: 04-02-2016 14:50

Bericht door bigtriple » 07-04-2016 16:06

Ha die micb.

Dat ziet er goed uit.
En wanneer kunnen we ze bij jou bestellen?
Wat gaat dat kosten voor je vrienden van het S10-forum?
Grandvitara
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-02-2016 17:45

Bericht door Grandvitara » 07-04-2016 18:05

Dat ziet er zeker goed uit, ik ben ook wel nieuwsgierig naar de achterkant van het ledstripje, hoe je de draadjes verwerkt heb, en de schakelaar op het stuur.( foto's ). En als het donker is een foto met en zonder de verlichting aan. Gezien van af de buddy. Geeft nu al veel "ik wordt gezien, licht!" Top!
Hilko
Berichten: 26
Lid geworden op: 10-02-2016 08:43

Bericht door Hilko » 07-04-2016 20:28

Leuk idee en ziet er strak uit. Altijd leuk zo'n DIY-projectje.
Youbet
Berichten: 31
Lid geworden op: 08-02-2016 22:02

Bericht door Youbet » 07-04-2016 22:16

Ik heb deze 4 jaar geleden en ze doen het nog steeds. https://www.conrad.nl/nl/28709-dagrijli ... 41407.html
Staan op de valbeugels en verbreden dus het verlicht oppervlak van de motor waardoor je beter opgemerkt wordt. Ook bij het file filteren, een echte aanrader (trouwens elke extra vorm van led verlichting)
Peter
Berichten: 25
Lid geworden op: 28-03-2016 07:42

Bericht door Peter » 08-04-2016 09:10

Keurig gemaakt micb .
Mijn dag rij verlichting brand altijd er zit geen schakelaar tussen .
Als extra geintje heb ik de ledjes geschakeld met de richting aan wijzers .
http://myalbum.com/album/Ue5KqhRdzL7U
micb
Berichten: 30
Lid geworden op: 16-02-2016 16:02

Bericht door micb » 08-04-2016 21:53

bigtriple schreef:Ha die micb.

Dat ziet er goed uit.
En wanneer kunnen we ze bij jou bestellen?
Wat gaat dat kosten voor je vrienden van het S10-forum?
ik wil ze best maken, maar het meeste werk is het aansluiten.

de eene die ik gemaakt heb, was goedkoop gebleven doordat ik nog een restje alluminium had en een aangebroken spuitbus mat zwart.

Ik denk dat ik ze kan maken voor 15,- / 20,- p.s.
Zit dan wel minimaal een maand levertijd op ( leds duren minstens 3 weken voordat die binnen zijn vanuit china.
micb
Berichten: 30
Lid geworden op: 16-02-2016 16:02

Bericht door micb » 08-04-2016 21:56

Grandvitara schreef:Dat ziet er zeker goed uit, ik ben ook wel nieuwsgierig naar de achterkant van het ledstripje, hoe je de draadjes verwerkt heb, en de schakelaar op het stuur.( foto's ). En als het donker is een foto met en zonder de verlichting aan. Gezien van af de buddy. Geeft nu al veel "ik wordt gezien, licht!" Top!
k zal volgende week wat extra foto's uploaden. maar de kabels zitten gewoon bij elkaar gelust, en met een krimpkous vast gezet

dit is de schakelaar die ik er op heb gezet: http://nl.aliexpress.com/item/1PC-Motor ... 22220.html

met een klein beetje schuiven past deze tussen de gashendel en de knoppen partij rechts.
Grandvitara
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-02-2016 17:45

Bericht door Grandvitara » 09-04-2016 11:15

micb schreef:
Grandvitara schreef:Dat ziet er zeker goed uit, ik ben ook wel nieuwsgierig naar de achterkant van het ledstripje, hoe je de draadjes verwerkt heb, en de schakelaar op het stuur.( foto's ). En als het donker is een foto met en zonder de verlichting aan. Gezien van af de buddy. Geeft nu al veel "ik wordt gezien, licht!" Top!
k zal volgende week wat extra foto's uploaden. maar de kabels zitten gewoon bij elkaar gelust, en met een krimpkous vast gezet

dit is de schakelaar die ik er op heb gezet: http://nl.aliexpress.com/item/1PC-Motor ... 22220.html

met een klein beetje schuiven past deze tussen de gashendel en de knoppen partij rechts.
Top!
.
Joekes
Berichten: 362
Lid geworden op: 17-05-2016 08:00

Bericht door Joekes » 22-06-2016 08:27

Youbet schreef:Ik heb deze 4 jaar geleden en ze doen het nog steeds. https://www.conrad.nl/nl/28709-dagrijli ... 41407.html
Staan op de valbeugels en verbreden dus het verlicht oppervlak van de motor waardoor je beter opgemerkt wordt. Ook bij het file filteren, een echte aanrader (trouwens elke extra vorm van led verlichting)
Heeft iemand al ervaring met deze LED-strip van conrad?
Afbeelding
Plaats reactie