Ecu flash (modificatie)
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 06-06-2016 12:33
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 28-09-2016 09:41
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 28-09-2016 09:41
Vandaag kilometers gemaakt onder een mooie lente zon.
Conclusie na mijn aanpassingen, motor loopt veel beter, geef gas en hij gaat zonder enige dip of wat dan ook. Vanaf 3000 tpm merkbaar betere acceleratie, dit is het gebied voordat de restrictie zijn werk ging doen. En naar mijn mening het effect van de combinatie Rapidbike Easy, luchtfilter en een stukje aanpassing van de ECU door BD performance buiten de verwijdering van de restrictie die hij heeft toegepast. En dit is bruikbaar en merkbaar, zowel op de stuurwegen als bijvoorbeeld bij invoegen op de snelweg.
Niet meer het gevoel aan een elastiek te zitten als je vermogen wil hebben en die ervaring had ik vooral met een duo erbij.
Maar ook nog steeds de Super Tenere waarmee je rustig door de kleine dorpjes langs de Maas kan toeren met een toerental van rond de 2000 tpm.
De eerste tank benzine vandaag, 1 op 19.8, dus dat is gelijk gebleven volgens mij, met 130 km snelweg en ca 100km binnenwegen, alles in sport stand.
Conclusie na mijn aanpassingen, motor loopt veel beter, geef gas en hij gaat zonder enige dip of wat dan ook. Vanaf 3000 tpm merkbaar betere acceleratie, dit is het gebied voordat de restrictie zijn werk ging doen. En naar mijn mening het effect van de combinatie Rapidbike Easy, luchtfilter en een stukje aanpassing van de ECU door BD performance buiten de verwijdering van de restrictie die hij heeft toegepast. En dit is bruikbaar en merkbaar, zowel op de stuurwegen als bijvoorbeeld bij invoegen op de snelweg.
Niet meer het gevoel aan een elastiek te zitten als je vermogen wil hebben en die ervaring had ik vooral met een duo erbij.
Maar ook nog steeds de Super Tenere waarmee je rustig door de kleine dorpjes langs de Maas kan toeren met een toerental van rond de 2000 tpm.
De eerste tank benzine vandaag, 1 op 19.8, dus dat is gelijk gebleven volgens mij, met 130 km snelweg en ca 100km binnenwegen, alles in sport stand.
It is not the destination but the journey that matters.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 10-05-2016 23:37
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 04-02-2016 13:13
Ik heb ook een schakelaar staan.
In de eerste drie versnellingen voel je het verschil duidelijk.
Maar bij mijn motor heb ik gemerkt dat als je met constante snelheid
in versnelling 4,5,of 6 aan het rijden bent en je zet de schakelaar af,
het net is of je verliest een hoop ballast.
In de eerste drie versnellingen voel je het verschil duidelijk.
Maar bij mijn motor heb ik gemerkt dat als je met constante snelheid
in versnelling 4,5,of 6 aan het rijden bent en je zet de schakelaar af,
het net is of je verliest een hoop ballast.
T'is ni plezant, maar ge moet iets doen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27-03-2017 21:15
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 09-02-2016 10:23
ECU Flash
Hallo,
Na onderzoek heb ik besloten om mijn ECU te gaan laten flashen.
Ik ga het doen bij Carmo Electronics (www. carmo.nl) en heb goede berichten van ze gehoord.
Mijn vraag is het volgende: heeft iemand een beschrijving, foto's, filmpje hoe ik de ECU moet verwijderen? Ik weet niet of het uitmaakt, maar mijn XT 1200 komt uit 2016.
Tevens, alle input mbt mogelijkheden tot flashen (buiten de milieu restricties om uiteraard) zijn welkom, maar ik wil niet mijn motor opvoeren maar eigenlijk standaard maken zoals de Yamaha techneuten het bedacht hadden .
Groet,
Jeroen
Na onderzoek heb ik besloten om mijn ECU te gaan laten flashen.
Ik ga het doen bij Carmo Electronics (www. carmo.nl) en heb goede berichten van ze gehoord.
Mijn vraag is het volgende: heeft iemand een beschrijving, foto's, filmpje hoe ik de ECU moet verwijderen? Ik weet niet of het uitmaakt, maar mijn XT 1200 komt uit 2016.
Tevens, alle input mbt mogelijkheden tot flashen (buiten de milieu restricties om uiteraard) zijn welkom, maar ik wil niet mijn motor opvoeren maar eigenlijk standaard maken zoals de Yamaha techneuten het bedacht hadden .
Groet,
Jeroen
-
- Site Admin
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 01-02-2016 22:50
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 09-02-2016 10:23
ECU Flash
Ter informatie:
Vanavond na veel gepiel mijn ECU eruit gehaald .
Morgen opsturen naar Carmo Electronics.
Ik heb de volgende aanpassingen aangegeven:
- Verwijder gasstand restricties
- Verwijderen versnellingsafhankelijke vermogensbegrenzer
- Vermindering van overtollig afremmen op de motor (verbeterde deceleratie)
- Verbeterde gascontrole en –reactie
- Verbeterde brandstof mapping
- Verbeterde ontsteking mapping
Kosten van deze flash zijn €260,= incl btw.
Ik kan niet wachten op het resultaat .
Vanavond na veel gepiel mijn ECU eruit gehaald .
Morgen opsturen naar Carmo Electronics.
Ik heb de volgende aanpassingen aangegeven:
- Verwijder gasstand restricties
- Verwijderen versnellingsafhankelijke vermogensbegrenzer
- Vermindering van overtollig afremmen op de motor (verbeterde deceleratie)
- Verbeterde gascontrole en –reactie
- Verbeterde brandstof mapping
- Verbeterde ontsteking mapping
Kosten van deze flash zijn €260,= incl btw.
Ik kan niet wachten op het resultaat .