Ecu flash (modificatie)

Wat heb je aangepast op je motor
Timson
Berichten: 2
Lid geworden op: 27-03-2017 21:15

Bericht door Timson » 20-05-2017 00:57

En Jeroen.

heb je de ECU al terug? tevreden met het resultaat?
Jeroen
Berichten: 33
Lid geworden op: 09-02-2016 10:23

ECU Flash

Bericht door Jeroen » 24-05-2017 14:54

ECU weer terug ontvangen (binnen 2 dagen!).

De ECU uit de motor halen is wel een klusje hoor!, maar hem er weer inzetten ging gelukkig iets gemakkelijker. Ik had het geluk dat mijn broer mij wel wilde helpen die meer technisch inzicht heeft dan ik :-).

Nu terug naar het resultaat, in 1 woord geweldig! Ik begrijp werkelijk niet waarom in deze motor restricites zijn ingebouwd? Nu deze eruit zijn gehaald is de motor veel soepeler geworden en reageert veel directer op het gas. Ik reed eerst alleen in sport modus (tour modus vond ik maar niks) en nu gebruik ik zelfs de tour modusl. Ik heb het gevoel (nog geen duidelijk bewijs) dat de motor zelfs iets zuinig is geworden.

Ik geniet dus nog meer van de XT1200 en kan deze aanpassing dus echt aanbevelen.
Jan ø
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-03-2016 11:07

ECU

Bericht door Jan ø » 17-08-2017 17:32

Hallo,
Ik wilde ook eens ff reageren op de ECU flash, €400 vind ik net als zovele anderen heel veel geld maar na Jeroen erop gewezen te zijn dat CARMO het voor €260 doet toch maar besloten om het te laten doen, enerzijds ik toch wel er van baalde dat de XT zo inhield, had al een proefrit op de Tracer 900 gemaakt en die loopt toch wel veel beter, maar ik pas met mijn 2 mtr toch wel veel beter op de XT, dus zo gezegd en laten doen, ppfftt in 1 woord geweldig de toerstand gebruikte ik nooit vond die waardeloos dus altijd in sport stand maar was wel schokkerig als ik in "toermodus" reed in de sportstand :-), en met vrouwlief achterop die niet van scheuren houd :-), maar nu is de toerstand na de flash ook geweldig geworden ik noem het maar de lange gashand de power is er altijd en overal in elke versnelling maar de XT heeft er gewoon wat langere tijd voor nodig om op gang te komen, in de sportstand kan ik mijn maat met zijn KTM 990 SM R gewoon in het wiel blijven waar hij voorheen gewoon bij mij weg reed :-), met hetzelfde aantal PK's, :-), wat ook een voordeel met de flash was dat CARMO de koeling eerder laat aanslaan nu bij 95 graden waar dat eerst 105 graden was sta nu niet zo snel met een heet linker been te dampen, tevens werkt de deceleratie toch ook veel beter met dat minimale beetje benzine inspuiting na gas dicht, ik kan gewoon zeggen dat deze flash toch echt wel heel erg goed werkt, in de sportstand vind ik de XT helemaal een verademing geworden wat een power!!, ik vind dat de XT een kompleet andere motor is geworden en ik heb nu dan ook geen behoefte meer om de XT in te ruilen voor een Tracer 900 de respons is gewoon fantastisch dus resume heb je een idee dat je de power net als ik miste !?, ga voor de ECU Flash je kan daar geen spijt van krijgen dat geef ik je op een briefje :-)
In de toerstand hou ik de tractiecontrol op 1.
in de sportstand met lichte regen zet ik het op 2, je voelt dat de XT dan gewoon wil gaan uitbreken, maar alles blijft onder controle :-)
Als je wilt wheelien zet je de tractie control gewoon uit :-).
Had sowieso toch al plezier met de XT maar dat is nu alleen maar meer toegenomen.
Had wel het idee dat de XT aan de flah moest wennen!?, na aanvankelijk wat stotterig te zijn geweest na de flash, schrijf ik dit na een kleine 1000 km ermee gereden te hebben, weet niet of andere daar ook last van hebben gehad?, zou de gasklepstand ook misschien nog eens na moeten kijken, om dat te verifieren, misschien met behulp van een forum lid?, :-), blijf dit stukje techniek nog wel even volgen vind het reuze interessant ook al ont breekt mij de technische kennis om er mee te gaan experimenteren :-(, lees veel over de optimizers en dergelijke maar heb geen idee of dat nu allemaal echt "nog "beter werkt, voor nu ben ik reuze tevreden,
Groet,
Jan
XT 1200 World crosser
Jeroen
Berichten: 33
Lid geworden op: 09-02-2016 10:23

ECU Flash

Bericht door Jeroen » 18-08-2017 22:28

Hoi Jan,

Ik ben ook zeker zeer enthousiast over de ECU flash. Ik weet/wist ook zeker dat eigenlijk dit bij iedere XT1200 moet gebeuren en raad het ook iedereen aan. Ik ben blij te lezen dat je ook tevreden bent.

Groet,
Jeroen

Ps
ik heb geen aandelen in Carmo :-)
Jan ø
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-03-2016 11:07

ECU Flash

Bericht door Jan ø » 19-08-2017 14:17

Hallo Jeroen,

Ik geloof dat elke Flash waar dan ook prima word gedaan, maar jij liet weten dat het bij CARMO €260,00 was, en ook nog in Nederland heb ze toen gebeld of ik persoonlijk langs kon komen en was ook geen probleem los gemaakt in de auto en daar op gewacht tot de flash gereed was en voila :-),

Ben het ook met je eens dat iedere XT deze flash moet laten doen, gewoon een super upgrade :-), kost uiteraard wel wat maar nu een stuk goedkoper :-).

Het rijd toch echt veeeel beter!!, en al had je aandelen bedankt voor het opmerkzaam maken hiervan , .... Top!!

Groet,
Jan
Suskeb
Berichten: 46
Lid geworden op: 04-02-2016 13:13

Bericht door Suskeb » 19-08-2017 17:41

Men is hier altijd bezig over €260. Als je naar de site gaat spreekt men over prijzen van €399 . :shock: Of zie ik het verkeerd ? :oops:
T'is ni plezant, maar ge moet iets doen.
Jeroen
Berichten: 33
Lid geworden op: 09-02-2016 10:23

ECU flash

Bericht door Jeroen » 20-08-2017 18:16

Beste Suskeb,

De prijs op hun website klopt volgens mij niet.
Ik heb €260,- (incl btw) betaald.
Ik stond in contact met Kevin van Hout.
Ik neem aan dat Kevin de flash nog steeds uitvoerd voor €260,=.
Je kan hem altijd even bellen op: 0031-(0)492-565220 of whatsapp via 0031-(0)6-30579039.

Suc6 met de flash!
Jan ø
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-03-2016 11:07

ECU Flash

Bericht door Jan ø » 21-08-2017 19:16

Hallo,

Gisteren Kevin van CARMO gemaild dat de Flash bij andere iets duurder was dan de €260,00 bij hun, Kevin vond dat ik gelijk had hij zou de Flash voor de XT permanent op €260,00 zetten.

Dus voor degene die het wilt laten doen doe er je voordeel mee :-).
Tis zoals gezegd ook mogelijk om er op te wachten, maar hou rekening met een tijd van ongeveer 2 uur voor de Flash, mogelijk heid om je te vermaken in Helmond is er ook genoeg.
Maar neem vooraf wel kontakt op voor een afspraak :-).

Succes,
Groet,
Jan.
Henk68
Berichten: 31
Lid geworden op: 09-02-2016 22:43

Bericht door Henk68 » 21-08-2017 21:37

Kan iemand iets vertellen over het brandstofverbruik na de flash?
XT1200z - 2010
Suskeb
Berichten: 46
Lid geworden op: 04-02-2016 13:13

Bericht door Suskeb » 22-08-2017 10:24

Gisteren Kevin van CARMO gemaild dat de Flash bij andere iets duurder was dan de €260,00 bij hun, Kevin vond dat ik gelijk had hij zou de Flash voor de XT permanent op €260,00 zetten.
Had het gisteren al gezien.
Dus voor degene die het wilt laten doen doe er je voordeel mee Smile.
Afspraak om half 2 vandaag.
T'is ni plezant, maar ge moet iets doen.
Plaats reactie