Ecu flash (modificatie)

Wat heb je aangepast op je motor
Grandvitara
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-02-2016 17:45

Bericht door Grandvitara » 31-08-2017 10:52

Carmo schreef:Ik zal even voor je kijken Grandvitara.

Even om de grafiek wat duidelijker te maken.

Verticale lijn is het toerental in toeren per minuut, de horizontale lijn de hoeveelheid gas in procenten.

Als je dan een getal pakt in de grafiek zie je bijvoorbeeld in de eerste versnelling dat de motorfiets bij volgas (100% gashendel open) en 5000 toeren de gasklep maar voor 47,6 % geopend mag worden. Je geeft dus 100% gas maar de klep gaat maar voor 47,6% open. Dit is de danken aan de elektronische gasklep.
Met deze extra uitleg, wordt het al duidelijker.
Grandvitara
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-02-2016 17:45

Bericht door Grandvitara » 31-08-2017 10:55

Carmo schreef:Ik zal even voor je kijken Grandvitara.

Even om de grafiek wat duidelijker te maken.

Verticale lijn is het toerental in toeren per minuut, de horizontale lijn de hoeveelheid gas in procenten.

Als je dan een getal pakt in de grafiek zie je bijvoorbeeld in de eerste versnelling dat de motorfiets bij volgas (100% gashendel open) en 5000 toeren de gasklep maar voor 47,6 % geopend mag worden. Je geeft dus 100% gas maar de klep gaat maar voor 47,6% open. Dit is de danken aan de elektronische gasklep.

Met deze extra uitleg wordt het al wat duidelijker.

Wat zijn de kosten voor de extra power?
Carmo
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-08-2017 17:08

Bericht door Carmo » 31-08-2017 11:04

Grandvitara schreef:
Carmo schreef:Ik zal even voor je kijken Grandvitara.

Even om de grafiek wat duidelijker te maken.

Verticale lijn is het toerental in toeren per minuut, de horizontale lijn de hoeveelheid gas in procenten.

Als je dan een getal pakt in de grafiek zie je bijvoorbeeld in de eerste versnelling dat de motorfiets bij volgas (100% gashendel open) en 5000 toeren de gasklep maar voor 47,6 % geopend mag worden. Je geeft dus 100% gas maar de klep gaat maar voor 47,6% open. Dit is de danken aan de elektronische gasklep.

Met deze extra uitleg wordt het al wat duidelijker.

Wat zijn de kosten voor de extra power?
€260,15 inclusief BTW.

voor meer informatie :-) https://www.carmo.nl/index.php?main_pag ... ts_id=2321
Grandvitara
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-02-2016 17:45

Bericht door Grandvitara » 31-08-2017 12:30

Carmo schreef:
Grandvitara schreef:
Carmo schreef:Ik zal even voor je kijken Grandvitara.

Even om de grafiek wat duidelijker te maken.

Verticale lijn is het toerental in toeren per minuut, de horizontale lijn de hoeveelheid gas in procenten.

Als je dan een getal pakt in de grafiek zie je bijvoorbeeld in de eerste versnelling dat de motorfiets bij volgas (100% gashendel open) en 5000 toeren de gasklep maar voor 47,6 % geopend mag worden. Je geeft dus 100% gas maar de klep gaat maar voor 47,6% open. Dit is de danken aan de elektronische gasklep.

Met deze extra uitleg wordt het al wat duidelijker.

Wat zijn de kosten voor de extra power?
€260,15 inclusief BTW.

voor meer informatie :-) https://www.carmo.nl/index.php?main_pag ... ts_id=2321
Dat is netjes, bedankt voor de info. Wie weet ga ik het ook nog eens doen.
Suskeb
Berichten: 46
Lid geworden op: 04-02-2016 13:13

Bericht door Suskeb » 30-09-2017 14:47

Kan iemand iets vertellen over het brandstofverbruik na de flash?
Net terug van enkele dagen Moezel.
In totaal een 900 km gereden, en ik heb het gevoel
dat hij eerder zuiniger is geworden.
Zat nu op ongeveer 1 op 18 vroeger 1 op 16
Vroeger stond hij altijd op S, nu enkel nog om in te halen.

Gr, Sus
T'is ni plezant, maar ge moet iets doen.
T-Super10-V
Berichten: 36
Lid geworden op: 10-02-2016 20:49

Bericht door T-Super10-V » 03-10-2017 12:49

Suskeb schreef:
Kan iemand iets vertellen over het brandstofverbruik na de flash?
Net terug van enkele dagen Moezel.
In totaal een 900 km gereden, en ik heb het gevoel
dat hij eerder zuiniger is geworden.
Zat nu op ongeveer 1 op 18 vroeger 1 op 16
Vroeger stond hij altijd op S, nu enkel nog om in te halen.

Gr, Sus
Dat ziet er goed uit, ben aan het overwegen om de powercommander bij mijn Tenere te laten verwijderen en ook de ecu te laten flashen.
superteneRo
Berichten: 14
Lid geworden op: 09-02-2016 13:57

ecu flash

Bericht door superteneRo » 29-10-2017 22:30

vorige week maandag mijn ecu opgestuurd naar carmo, donderdag had ik het al terug en weer op de motor.
mijn bevindingen: voor een gunstige prijs, veel vermogen erbij, bij nat weer is de traction control duidelijk vaker aan het werk
Het aan/uit karakter of de gasrespons is veeel smoother
Het verbruik is iets beter waarschijnlijk omdat de motor nu bij zelfde snelheid makkelijker oppakt in een hogere versnelling.
De koeling fan gaat eerder aan waardoor je geen linkerzweetbal meer hebt. De opgeheven gashandrestrictie maakt het makkelijker om om te schakelen van T naar S mode. Ik viel bijna altijd om in bochten als ik van S naar T ging
:D
En als laate superpluspunt is dat ik minder kleppengeluid hoor en het bijgeluid in de 5e vernelling niet meer heb, waarschijnlijk omdat ie teveel geknepen werd bij lage toeren
Al met al een aanrader, ik heb zelf eerst gewacht tot de fabrieksgarantie om was al weet ik achteraf niet waarom...me happy!
Who are you? Are you from out of space...or are you just like me?
superteneRo
Berichten: 14
Lid geworden op: 09-02-2016 13:57

ecu flash

Bericht door superteneRo » 30-10-2017 09:45

vandaag en de rest van de komende week ga ik zonder tc rijden (mits droog) om weer "contact" te krijgen met de motor. so much fun!
Who are you? Are you from out of space...or are you just like me?
Suskeb
Berichten: 46
Lid geworden op: 04-02-2016 13:13

Bericht door Suskeb » 30-10-2017 19:55

Bij mij is het belangrijkste het wegvallen van het dipje bij het accelereren.
Nu is gas geven gewoon doorgaan.

Gr. Sus
T'is ni plezant, maar ge moet iets doen.
T-Super10-V
Berichten: 36
Lid geworden op: 10-02-2016 20:49

Re: ecu flash

Bericht door T-Super10-V » 14-01-2018 14:10

superteneRo schreef:vorige week maandag mijn ecu opgestuurd naar carmo, donderdag had ik het al terug en weer op de motor.
mijn bevindingen: voor een gunstige prijs, veel vermogen erbij, bij nat weer is de traction control duidelijk vaker aan het werk
Het aan/uit karakter of de gasrespons is veeel smoother
Het verbruik is iets beter waarschijnlijk omdat de motor nu bij zelfde snelheid makkelijker oppakt in een hogere versnelling.
De koeling fan gaat eerder aan waardoor je geen linkerzweetbal meer hebt. De opgeheven gashandrestrictie maakt het makkelijker om om te schakelen van T naar S mode. Ik viel bijna altijd om in bochten als ik van S naar T ging
:D
En als laate superpluspunt is dat ik minder kleppengeluid hoor en het bijgeluid in de 5e vernelling niet meer heb, waarschijnlijk omdat ie teveel geknepen werd bij lage toeren
Al met al een aanrader, ik heb zelf eerst gewacht tot de fabrieksgarantie om was al weet ik achteraf niet waarom...me happy!

Laat mijn ecu komende week ook flashen bij Carmo in Helmond.
De Tenere krijgt volgende week een 80.000km beurt kan het flashen mooi mee combineren.
Laat ook de nokkenaskettingspanner en ketting vervangen en ook de koelvloeistof, en wat nog meer moet gebeuren bij de 80.000km beurt.

De power commander is eruit en deze is te koop gezet.
Ben benieuwd hoe de motor straks loopt na de flasch en de grote beurt?
Plaats reactie