Bij de eerste kennismaking met de Super Tenere, was ik positief verrast, soepel en veel koppel in lage toeren, dat beviel me wel. In juni overgestapt van mijn behoorlijk gemodiviceerde cq getunde BMW R1100S. Deze zomer veel fijne kilometers gemaakt, maar waar ik achter kwam was de restrictie in de 2e en 3e versnelling, daar veel over nagedacht, is dat nu echt zo erg of moet ik er mee leren leven. Maar als ik in bepaalde situaties het vermogen wil hebben, en het gevoel krijg of er iemand mijn motor tegenhoud, dan baal ik daarvan.
Ik heb er veel over gelezen vooral op duitse forum en een aanpassing van de ECU is toch mijn plan voor deze winter. Mail verzonden naar OTR ( Off The Road ) in Duitsland, doen veel op het gebied van verbeteringen voor onze Super Tenere.
Ook naar bdperformance in Duitsland. Daar heb je meer de mogelijkheid van maatwerk op basis van wat er al gedaan is aan je motor, luchtfilter of eventueel een slip-on demper. Je kan via deze link het pakket kiezen wat je zou willen aanschaffen.
http://www.bdperformance-shop.de/produc ... ts_id=1875
Uitlaatdemper wil ik standaard houden, voel me toch iets beter als ik door kleine dorpjes toer. Maar wel een ander luchtfilter, want daar heb ik bij mijn BMW toch wel het voordeel van gemerkt, ik weet dat ik dan ook aan het mengsel iets moet veranderen, dus ook de RB easy erbij, gaat het toch een klap geld kosten, sparen dus.
En ik nog tegen mijn vrouw zeggen, deze laat ik standaard hoor
It is not the destination but the journey that matters.