Ecu flash (modificatie)

Wat heb je aangepast op je motor
petert150v
Berichten: 71
Lid geworden op: 28-09-2016 09:41

Bericht door petert150v » 22-01-2017 10:36

Hoi Hans,

De ECU flash is hoofdzakelijk om de restrictie in de 2e en 3e versnelling te verwijderen, die er opzit ivm regelgeving. Daarnaast kan je nog kiezen bij BD performance voor aanpassing ECU octaan gehalte benzine, instelling ventilator koeling en aanpassing in verband met vervangingsuitlaat.

Ik heb gekozen voor de RB Easy, omdat ik ook gekozen heb voor een ander luchtfilter en er daardoor meer lucht kan stromen en daarop de benzine toevoer of het totale mengsel aangepast kan worden. Heb geen ervaring met de RB Easy, wel met aanpassen mengsel na aanpassing aan motor.

De lambdasonde is er voor om het mengsel aan te passen en dan in de close loop, lees daar het ea over op het net. Maar de basis afstelling is ook weer ivm regelgeving wat aan de magere kant. Dus dat mag iets rijker worden en zeker met een ander luchtfilter. Volgens BD performance zal ik echter ook effect hebben van de RB Easy in de open loop, dus bij de door de fabriek in de ECU geprogrammeerde waarden en ook in combinatie met de aanpassing die ze in de ECU hebben gedaan. Dat moet ik nu gaan ervaren.

groet,

Peter
It is not the destination but the journey that matters.
rubberburn
Berichten: 64
Lid geworden op: 06-06-2016 12:33

Bericht door rubberburn » 25-01-2017 21:59

Hier gaat het volgens mij om.

Afbeelding
petert150v
Berichten: 71
Lid geworden op: 28-09-2016 09:41

Bericht door petert150v » 26-01-2017 11:00

Klopt helemaal.

Heb je het echt nodig, nee. Gaat het om meer pk's, nee dat is mijn bedoeling niet, je kan ook zonder, maar het kan ook zorgen voor een betere motor loop, soepeler en prettiger om te rijden. En dat is wat ik probeer te bereiken, we gaan het ervaren.

Op de volgense site staat veel te lezen over benzine injectie, ECU ed, het is in het engels, maar zeer informatief.
http://www.bikeboy.org/fuelinjection.html
http://www.bikeboy.org/open_closed_loop_efi.html

En volgens BD Performance moet de RB Easy niet alleen in de lage toeren effect hebben, maar door de combinatie met de ECU flash ook daarboven.


Afbeelding
It is not the destination but the journey that matters.
wimpie
Berichten: 42
Lid geworden op: 04-02-2016 08:08

Bericht door wimpie » 26-01-2017 20:03

Deze gaat over het zelfde, maar volledig in nederlands

http://www.sol2.be/Performance/NLD/Home/page.html
rubberburn
Berichten: 64
Lid geworden op: 06-06-2016 12:33

Bericht door rubberburn » 04-02-2017 09:19

Ik ben heel benieuwd of die vervelende milieudip (dat kortstondige trillen) tijdens het accelereren rond de 3200 toeren er ook uit wordt gehaald.
Dat vind ik nog het meest hinderlijke wanneer je in de bergen rijdt.
Ik heb ook een TDM900 gehad en die had die dip helemaal niet.
Ik ben nu mijn ecu aan het uitbouwen.
Hans
Berichten: 59
Lid geworden op: 04-02-2016 11:43

Bericht door Hans » 04-02-2017 18:19

Kortstondige trillingen tussen de 3 en 4k?
Hmmmm

Uit welk jaar is je S10?
bebri
Site Admin
Berichten: 418
Lid geworden op: 01-02-2016 22:50

Bericht door bebri » 10-02-2017 20:32

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de ECU besteld bij.
http://www.off-the-road.de/
ECU is hier in de aanbieding en je blijft je originele behouden.
Ze beloven 20% meer in het middengebied.
Ik houdt jullie op de hoogte.
petert150v
Berichten: 71
Lid geworden op: 28-09-2016 09:41

Bericht door petert150v » 26-02-2017 18:48

Vandaag eerste rit gemaakte na de ECU flash door BD performance en gemonteerde BMC luchtfilter en Rapid Bike Easy controller.

Het was vanochtend koud en miezerig, dus gestart in de T modus. Ik kan zeggen, die is nog steeds erg tour, zachte gasaanname en in de 6e versnelling en 1500 toeren het gas open draaien Super Tenere pakt mooi op. Je moet nog steeds het gas echt open draaien wil je snel vooruit komen, maar prima te gebruiken op de 60 km wegen en dorpjes in het groene hart.

Dan de sport modus, daar is echt iets verandert, ik moest even het gevoel in de gashand terug krijgen na een tijdje in de T modus te hebben gereden. Motor pakt veel beter op, gaat nu in een keer door zonder enige beperking of dip. Toen ik het gevoel weer terug had ( snel dus ) en beter kon doseren, is het nog steeds de soepele Super Tenere, maar met veel meer kracht in de lage toeren. Direct respons als je meer gas geeft, loopt nu best hard, was vandaag gewoon teveel op de natte smalle 60km wegen, dus die in de T modus gereden, die lijkt nu veel bruikbaarder geworden.

Omdat ik tegelijk drie aanpassing heb gedaan, weet ik niet het effect van de drie losse onderdelen.
Het was zeker een behoorlijke investering, maar ik ben er erg blij mee.

groet,

Peter
It is not the destination but the journey that matters.
Ruud
Berichten: 187
Lid geworden op: 03-02-2016 21:48

Bericht door Ruud » 26-02-2017 21:00

bebri schreef:Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de ECU besteld bij.
http://www.off-the-road.de/
ECU is hier in de aanbieding en je blijft je originele behouden.
Ze beloven 20% meer in het middengebied.
Ik houdt jullie op de hoogte.
Die mogelijkheid ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen :shock:
Quanta costa :wink:
HAVE FUN
bebri
Site Admin
Berichten: 418
Lid geworden op: 01-02-2016 22:50

Bericht door bebri » 26-02-2017 21:14

Bleek ook niet waar te zijn, vergissing van mij, ik heb geannuleerd.
Plaats reactie