Ecu flash (modificatie)

Wat heb je aangepast op je motor
Hans
Berichten: 59
Lid geworden op: 04-02-2016 11:43

Bericht door Hans » 09-12-2016 21:12

rubberburn schreef:Bij deze ga ik het laten doen. Heb helaas nog gen tijd gehad om de Ecu eruit te halen.

http://www.off-the-road.de/en/XT-1200Z/ ... 1200Z.html

Wat belangrijk is, is het uitzetten in de ecu van de 'injection deceleration cut' waardoor de motor veel soepeler oppakt. Met name bij haarspeldbochten en rotondes.
Ehhhh :?: :?:
Door het uitzetten van de injection DEcelertion cut pakt de motor soepeler op :?:
De letterlijke vertaling van "deceleration" is vertraging.....

Wat Ze doen is is de werking van de motorrem verminderen waardoor hij wat soepeler (=gelijkmatiger) AFREMT als je helemaal van het gas af gaat.
Ze regelen dat door bij "gas dicht" toch nog een beetje benzine te injecteren.
Ik heb die modificatie ook aan laten brengen toen ik mijn ecu liet flashen en ik vind het echt een verbetering.

Mijn ecu is bij BDperformance gedaan. Ze vroegen daar trouwens ook of ik een andere demper had of soms van plan was om er eentje aan te schaffen want dan hielden ze daar ook rekening mee.

Hans
Joekes
Berichten: 362
Lid geworden op: 17-05-2016 08:00

Bericht door Joekes » 09-12-2016 21:44

Dit is volgens mij allemaal spul voor de fijnproevers onder de XT1200 rijders....ik zelf vind de standaard xt best goed rijden.... 8)
Ruud
Berichten: 187
Lid geworden op: 03-02-2016 21:48

Bericht door Ruud » 09-12-2016 22:10

Afbeelding
HAVE FUN
petert150v
Berichten: 71
Lid geworden op: 28-09-2016 09:41

Bericht door petert150v » 30-12-2016 09:17

De prijs voor de ECU flash bij BDPerformance is nu met Eur 275,=, iets gunstiger geworden.
http://www.bdperformance-shop.de/produc ... 8nj8tleuf3

Ik wacht tot het nieuwe jaar, ze doen komende dagen toch niet veel met de jaarwisseling denk ik en ga dan mijn bestelling doen. :lol:

ECU ligt er al klaar voor.

Afbeelding
It is not the destination but the journey that matters.
petert150v
Berichten: 71
Lid geworden op: 28-09-2016 09:41

Bericht door petert150v » 11-01-2017 19:39

Vandaag mijn ECU terug van een ECU-flash bij BD-Performance in Duitsland. Ik heb voor het volgende pakket gekozen:
- ECU flash met verwijdering van restrictie in 2e en 3e versnelling en gebruik BMC luchtfilter.
- Rapid Bike Easy module
- BMC luchtfilter

Totaal iets meer dan Eur 500,- inclusief de verzendkosten. Het nieuwe luchtfilter gemonteerd en de bedrading voor van de RB module. Morgen voor de RB module een mooi plekje zoeken.
En de resultaten? Helaas die moeten wachten tot het weer iets beter gaat worden.
Ik hou jullie op de hoogte.

groet Peter


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
It is not the destination but the journey that matters.
Grandvitara
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-02-2016 17:45

Bericht door Grandvitara » 12-01-2017 07:35

petert150v schreef:Vandaag mijn ECU terug van een ECU-flash bij BD-Performance in Duitsland. Ik heb voor het volgende pakket gekozen:
- ECU flash met verwijdering van restrictie in 2e en 3e versnelling en gebruik BMC luchtfilter.
- Rapid Bike Easy module
- BMC luchtfilter

Totaal iets meer dan Eur 500,- inclusief de verzendkosten. Het nieuwe luchtfilter gemonteerd en de bedrading voor van de RB module. Morgen voor de RB module een mooi plekje zoeken.
En de resultaten? Helaas die moeten wachten tot het weer iets beter gaat worden.
Ik hou jullie op de hoogte.

groet Peter


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik ben benieuwd, nog ff een foto plaatsen van de geïnstalleerde bedrading/module. Een plat filter zeg!
Succes!
petert150v
Berichten: 71
Lid geworden op: 28-09-2016 09:41

Bericht door petert150v » 13-01-2017 16:44

Hoi Grandvitara,

Op jou verzoek een foto van de installatie en bedrading.

De module zit nu nog niet vast, omdat ik na het starten van de motor deze nog op juistheid moet kunnen controleren dmv een led in de module. Daarna zet ik hem vast met een kabelbinder. Komt op een plekje te zitten, waar Yamaha een elektronisch component in gedachten had ( welke weet ik niet).
De gele pijlen geven de loop van de aansluiting naar module aan. In de gele rechthoek zitten de connectoren van de twee lambdasondes, ieder heeft zijn eigen aansluiting naar de module en zijn appart aangegeven.

Ik heb van BD Performance de instelling gekregen waar ik de twee potentiometers op moet zetten.

groet, Peter


Afbeelding

Afbeelding
It is not the destination but the journey that matters.
petert150v
Berichten: 71
Lid geworden op: 28-09-2016 09:41

Bericht door petert150v » 13-01-2017 17:03

En Joekes,

Je hebt volkomen gelijk, de Super Tenere loopt best goed, maar de restrictie in de 2e en 3e versnelling mocht er van mij af. Was ook niet omdat het zo goed was, maar ivm geluidsniveau heb ik begrepen.
Verder vindt ik het gewoon leuk om iets wat goed is, nog beter te krijgen. Heb dat in het verleden altijd al gedaan en met goede resultaten, waar ikzelf soms ook verbaasd over was.

Als voorbeeld, standaard filter van mijn BMWR1100S vervangen door een K&N filter en later door weer een ander K&N filter met meer filter oppervlak en dus betere doorstroming. Natuurlijk toen ook het mengsel aangepast. Inlaatkanaal miniem aangepast, door verbetering van de fabriekstoleranties. En mijn R1100S had daarna een veel betere gasreactie en meer kracht onderin, pakte beter op zeg maar.
De techniek staat niet stil en ik kan niet stil zitten.

groet,

Peter


Afbeelding

Afbeelding
It is not the destination but the journey that matters.
Grandvitara
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-02-2016 17:45

Bericht door Grandvitara » 13-01-2017 19:40

petert150v schreef:Hoi Grandvitara,

Op jou verzoek een foto van de installatie en bedrading.

De module zit nu nog niet vast, omdat ik na het starten van de motor deze nog op juistheid moet kunnen controleren dmv een led in de module. Daarna zet ik hem vast met een kabelbinder. Komt op een plekje te zitten, waar Yamaha een elektronisch component in gedachten had ( welke weet ik niet).
De gele pijlen geven de loop van de aansluiting naar module aan. In de gele rechthoek zitten de connectoren van de twee lambdasondes, ieder heeft zijn eigen aansluiting naar de module en zijn appart aangegeven.

Ik heb van BD Performance de instelling gekregen waar ik de twee potentiometers op moet zetten.

groet, Peter


Afbeelding

Afbeelding

Netjes weggewerkt , mooi winter klusje .
Hans
Berichten: 59
Lid geworden op: 04-02-2016 11:43

Bericht door Hans » 19-01-2017 22:32

Hoi Peter,

Wat heeft je doen besluiten om de RapidBike easy module erbij te nemen oftewel: wat doet die module extra ten opzichte van de flash?
Ik heb bij Bernd op de website zitten lezen wat er over de RB module(s) staat maar ik kan er niet echt iets van maken.

Heb je hem uit trouwens uit eigen beweging besteld of op aanraden van Bernd?

Ben benieuwd.

Hans.
Plaats reactie