Pagina 5 van 9

Geplaatst: 28-02-2017 22:50
door rubberburn
Ik heb ook mijn Ecu met update terug gekregen. Ik heb hem van het weekend weer ingebouwd en zodra het wegdek wat opdroogt, ga ik proefrijden.
Ik ben benieuwd.

Geplaatst: 03-03-2017 22:06
door petert150v
Ik ben benieuwd naar je ervaring. Heb je of had je al andere aanpassingen gedaan aan je motor, zoals uitlaat demper of luchtfilter?

Geplaatst: 15-03-2017 21:13
door petert150v
Vandaag kilometers gemaakt onder een mooie lente zon.
Conclusie na mijn aanpassingen, motor loopt veel beter, geef gas en hij gaat zonder enige dip of wat dan ook. Vanaf 3000 tpm merkbaar betere acceleratie, dit is het gebied voordat de restrictie zijn werk ging doen. En naar mijn mening het effect van de combinatie Rapidbike Easy, luchtfilter en een stukje aanpassing van de ECU door BD performance buiten de verwijdering van de restrictie die hij heeft toegepast. En dit is bruikbaar en merkbaar, zowel op de stuurwegen als bijvoorbeeld bij invoegen op de snelweg.
Niet meer het gevoel aan een elastiek te zitten als je vermogen wil hebben en die ervaring had ik vooral met een duo erbij.

Maar ook nog steeds de Super Tenere waarmee je rustig door de kleine dorpjes langs de Maas kan toeren met een toerental van rond de 2000 tpm.
De eerste tank benzine vandaag, 1 op 19.8, dus dat is gelijk gebleven volgens mij, met 130 km snelweg en ca 100km binnenwegen, alles in sport stand.

Geplaatst: 26-03-2017 16:34
door ErBo
Een plug and play 'paperclip' oplossing.

https://www.dsbikeprotection.com/en/yam ... -2013.html

Geplaatst: 27-03-2017 10:10
door Suskeb
Ik heb ook een schakelaar staan.
In de eerste drie versnellingen voel je het verschil duidelijk.
Maar bij mijn motor heb ik gemerkt dat als je met constante snelheid
in versnelling 4,5,of 6 aan het rijden bent en je zet de schakelaar af,
het net is of je verliest een hoop ballast.

Geplaatst: 27-03-2017 21:18
door Timson
Werkt de paperclip methode ook op de modellen vanaf 2015?

ECU Flash

Geplaatst: 24-04-2017 18:50
door Jeroen
Hallo,

Na onderzoek heb ik besloten om mijn ECU te gaan laten flashen.
Ik ga het doen bij Carmo Electronics (www. carmo.nl) en heb goede berichten van ze gehoord.

Mijn vraag is het volgende: heeft iemand een beschrijving, foto's, filmpje hoe ik de ECU moet verwijderen? Ik weet niet of het uitmaakt, maar mijn XT 1200 komt uit 2016.

Tevens, alle input mbt mogelijkheden tot flashen (buiten de milieu restricties om uiteraard) zijn welkom, maar ik wil niet mijn motor opvoeren maar eigenlijk standaard maken zoals de Yamaha techneuten het bedacht hadden :-).

Groet,
Jeroen

Geplaatst: 24-04-2017 21:11
door bebri
https://www.off-the-road.de/XT-1200Z/En ... 1200Z.html

Op Medien klikken en dan op ecu ausbau

ECU Flash

Geplaatst: 24-04-2017 21:50
door Jeroen
Bebri Dank!!

Enige ervaring met de flash?

Nog tips wat allemaal te doen buiten de milieu restricties?
Nogmaals, ik wil de XT1200 niet opvoeren, maar als we iets kunnen verbeteren dan is dat altijd meegenomen :-)

ECU Flash

Geplaatst: 08-05-2017 22:13
door Jeroen
Ter informatie:

Vanavond na veel gepiel mijn ECU eruit gehaald :-).
Morgen opsturen naar Carmo Electronics.

Ik heb de volgende aanpassingen aangegeven:
- Verwijder gasstand restricties
- Verwijderen versnellingsafhankelijke vermogensbegrenzer
- Vermindering van overtollig afremmen op de motor (verbeterde deceleratie)
- Verbeterde gascontrole en –reactie
- Verbeterde brandstof mapping
- Verbeterde ontsteking mapping

Kosten van deze flash zijn €260,= incl btw.

Ik kan niet wachten op het resultaat :-).