Hallo,
Ik wilde ook eens ff reageren op de ECU flash, €400 vind ik net als zovele anderen heel veel geld maar na Jeroen erop gewezen te zijn dat CARMO het voor €260 doet toch maar besloten om het te laten doen, enerzijds ik toch wel er van baalde dat de XT zo inhield, had al een proefrit op de Tracer 900 gemaakt en die loopt toch wel veel beter, maar ik pas met mijn 2 mtr toch wel veel beter op de XT, dus zo gezegd en laten doen, ppfftt in 1 woord geweldig de toerstand gebruikte ik nooit vond die waardeloos dus altijd in sport stand maar was wel schokkerig als ik in "toermodus" reed in de sportstand
, en met vrouwlief achterop die niet van scheuren houd
, maar nu is de toerstand na de flash ook geweldig geworden ik noem het maar de lange gashand de power is er altijd en overal in elke versnelling maar de XT heeft er gewoon wat langere tijd voor nodig om op gang te komen, in de sportstand kan ik mijn maat met zijn KTM 990 SM R gewoon in het wiel blijven waar hij voorheen gewoon bij mij weg reed
, met hetzelfde aantal PK's,
, wat ook een voordeel met de flash was dat CARMO de koeling eerder laat aanslaan nu bij 95 graden waar dat eerst 105 graden was sta nu niet zo snel met een heet linker been te dampen, tevens werkt de deceleratie toch ook veel beter met dat minimale beetje benzine inspuiting na gas dicht, ik kan gewoon zeggen dat deze flash toch echt wel heel erg goed werkt, in de sportstand vind ik de XT helemaal een verademing geworden wat een power!!, ik vind dat de XT een kompleet andere motor is geworden en ik heb nu dan ook geen behoefte meer om de XT in te ruilen voor een Tracer 900 de respons is gewoon fantastisch dus resume heb je een idee dat je de power net als ik miste !?, ga voor de ECU Flash je kan daar geen spijt van krijgen dat geef ik je op een briefje
In de toerstand hou ik de tractiecontrol op 1.
in de sportstand met lichte regen zet ik het op 2, je voelt dat de XT dan gewoon wil gaan uitbreken, maar alles blijft onder controle
Als je wilt wheelien zet je de tractie control gewoon uit
.
Had sowieso toch al plezier met de XT maar dat is nu alleen maar meer toegenomen.
Had wel het idee dat de XT aan de flah moest wennen!?, na aanvankelijk wat stotterig te zijn geweest na de flash, schrijf ik dit na een kleine 1000 km ermee gereden te hebben, weet niet of andere daar ook last van hebben gehad?, zou de gasklepstand ook misschien nog eens na moeten kijken, om dat te verifieren, misschien met behulp van een forum lid?,
, blijf dit stukje techniek nog wel even volgen vind het reuze interessant ook al ont breekt mij de technische kennis om er mee te gaan experimenteren
, lees veel over de optimizers en dergelijke maar heb geen idee of dat nu allemaal echt "nog "beter werkt, voor nu ben ik reuze tevreden,
Groet,
Jan
XT 1200 World crosser