Bij de concurrentie kijken.

Is er meer dan een Yamaha S10
Plaats reactie
Hans herintreder
Berichten: 90
Lid geworden op: 22-02-2016 10:30

Bij de concurrentie kijken.

Bericht door Hans herintreder » 09-04-2016 10:25

Verstokte Yamaha rijder als ik ben zal ik wel voorjaarskriebels hebben of n andere hormonale uitdaging. Ik ga straks bij de open dagen van Ducati Zaltbommel kijken omdat je met n mutlistrada kunt rijden. Daar is niet mee gezegd dat ik overstap van m'n super betrouwbare St maar aansluitend ook nog bij n BMW S1000XR. Ik wil toch het verschil wel eens meemaken van zo'n pk-kanon en m'n trouwe lobbes. Waarom weet ik niet, maar wacht zelfs met het vervangen van m'n banden.... Ik hoop dat dit hersenspinsel vanmiddag ontkracht is en nog meer geniet van m'n lobbes die alles doet wat ik wil. Anderszijds, elke dag biefstuk gaat ook vervelen......

Gr Hans
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 09-04-2016 18:56

Mijn voorjaars hersenspinsel is een GS 1200 LC..........
XT1200ZE ingeruild! :)
Hans herintreder
Berichten: 90
Lid geworden op: 22-02-2016 10:30

Bericht door Hans herintreder » 09-04-2016 19:43

Nou op de Duc heb ik niet gereden ivm de drukte.
Daarentegen wel gereden op n, ik weet het niet meer, wit, snel.....asociaal snel, sturen als in n droom, remmen als n trein, rijbewijs vernieler, vragen tot om continu tot de max te gaan, uitdagend, geen tijd meer voor je omgeving zo fu....snel, moe afgestapt, nerveus... en daar zit m nou net de kneep, erg nerveuze BMW S1000XR. Ik heb het gefilmd, nou het schakelen komt erg dicht in de buurt van n formule 1 auto met n ratio van n crossmotor. Zelfs in de rain mode nog 140pk. Mooi als je een beetje semi of road gaat, NOT. Het is gewoon n hoogpotige racer waar je ook erg goed op zit.
Een geweldenaar en Fantastisch mooi om te zien, maar..... En juist die "maar" bepaald dat het hem niet gaat worden. (Naast het prijskaartje als ie vol moet zijn.) Ik kan eigenlijk geen echt punt van kritiek ontdekken naast dat hij al je concentratie opeist en zenuwachtig is. Weten jullie hoe fijn je s10 rijdt? Dat besef je pas als je van zo'n 160 pk kanon afstapt. Dankzij m'n uitspatting ga ik de s10 nog meer waarderen ondanks het gewicht en z'n gemoedelijkheid. Nee met m'n doorlusstekker en in de S stand. Top, niks meer aan doen.

Hieronder twee printscreentjes en twee foto's van betreffend wapen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
bebri
Site Admin
Berichten: 418
Lid geworden op: 01-02-2016 22:50

Bericht door bebri » 09-04-2016 20:18

Hij is wel erg mooi, en ik zou er graag ook eens op rijden.
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 09-04-2016 20:36

De BMW XR is ook een beetje appels met peren vergelijken als je dat doet met de S10. De XR zit meer in de lijn van de Yamaha Tracer maar dan een paar levels hoger. (zeker ook in prijs)

Mijn probleem met de de Multistrada, XR en ook zo de grote KTM's is dat ik eigenlijk geen ketting wil. Verder vind ik het waanzinnig mooie fietsen!
XT1200ZE ingeruild! :)
Ruud
Berichten: 187
Lid geworden op: 03-02-2016 21:48

Bericht door Ruud » 09-04-2016 21:02

Maar het is wel dikke pret op zo'n XR.
BMW heeft geregeld de zogenaamde Speeddate. Dan toeren ze met alle modellen langs alle dealers, 2 dagen per dealer, en dan kun je vrijblijvend inschrijven voor een proefrit van 3 kwartier. Vorig jaar de XR gekozen, zoals gezegd; hele dikke pret, vooral met de speedshifter. Automatich tussengas bij terugschakelen😊. Prijs gereden model ca 22000 euro.
Vorige week gekozen voor de 1600 GT 6 cylinder.
Loodzwaar en dat voel je, maar toch een hele nerveuze motor, die voor mij veel te laag was.
Prijskaartje zal nog hoger zijn denk ik.
Ik zal de volgende speeddate hier melden.
HAVE FUN
Hans herintreder
Berichten: 90
Lid geworden op: 22-02-2016 10:30

Bericht door Hans herintreder » 09-04-2016 21:59

Ik ben verder erg benieuwd naar de offerte. Die ga ik nog binnen krijgen op m'n s10. M'n nekharen zijn weer gaan liggen met n fantastische ervaring.
Hij is nog niet uit m'n gedachte...

Ik moet verder nog wat vermelden, tijdens mijn proefrit heeft de BMW dealer mijn motor bekeken. Hij schrok nogal, de druk in m'n voorband was nog geen 1 bar!! Ik heb dat voor de start van het seizoen nog nagekeken en iets bij gepompt. Waarschijnlijk n beetje gelekt in het ventiel, geen wonder dat ie zo slecht stuurde. Wat heb ik geluk gehad! Ben die BMW dealer erg dankbaar.
adventurer
Berichten: 195
Lid geworden op: 05-02-2016 21:30

Bericht door adventurer » 09-04-2016 22:17

Trop is teveel... ik vind het maar niks, zo'n pk monster op hoge poten.

Snap echt niet goed wat je aan zoveel pk's hebt op de openbare weg.
Als je vol aan het gas hangt bij onze Ten gaat het al snel veel te hard...


Maar ieder z'n ding he... :wink:
Als ik bij BMW zou gaan shoppen zou het voor een R 1200GSA zijn...
growing old is inevetable, growing up is optional
Plaats reactie