BMW waterkoeling

Is er meer dan een Yamaha S10
bebri
Site Admin
Berichten: 418
Lid geworden op: 01-02-2016 22:50

BMW waterkoeling

Bericht door bebri » 14-04-2016 22:33

Dinsdag bij motorport Goes BMW R1200GS rijden. Ik kreeg een mail van BMW Motorad om te komen proefrijden.

Laten we dat maar even gaan doen 8) .
Nee ik blijf gewoon de Yamaha rijden, hij gaat me steeds meer bevallen.
En je ziet ze niet zo veel :P
Hans herintreder
Berichten: 90
Lid geworden op: 22-02-2016 10:30

Bericht door Hans herintreder » 15-04-2016 09:57

Toen ik terugkwam van m'n avontuurtje met de XR gaf ik aan dat ik net te nerveus vondt. Zijn reactie was dan moet je op de GS gaan rijden. Ik zeg daar heb ik al op gereden van een maat van me, een luchtgekoelde. Hij zegt nee een GS, de oliegekoelde is totaal niet te vergelijken te met met de oude.
Totaal andere motor. Maar die vondt ik weer te kolossaal.

Ik verwacht van BMW ook een uitnodiging.
Succes dinsdag.
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 15-04-2016 20:19

Ben benieuwd naar je ervaringen!
Sinds gisteren staat mijn XT te koop............. de volgende zal wellicht een nieuwe GS worden.

Maar niets is zeker, de XT bevalt goed dus als ik niet de juiste prijs krijg dan mag ie gewoon blijven.
XT1200ZE ingeruild! :)
adventurer
Berichten: 195
Lid geworden op: 05-02-2016 21:30

Bericht door adventurer » 15-04-2016 22:19

Ik heb voordat ik m'n S10 kocht op verschillende motoren gereden..

Na jaren tevreden XT660Z Ténéré rijder te zijn wilde ik terug een hoogpoter, maar ook wat meer power.
Omdat ik bij Yamaha niet dadelijk vond wat ik zocht ging ik bij de concurrentie kijken.

BMW F800GS adv, Triumph Tiger 800, Suzuki Vstrom 1000.

Het werd bijna de F800GS adv.

Gezien de forse prijs van de F800GS adv leek het me ook niet verkeerd om toch ook maar eens naar de dikke allroads te gaan kijken. Een cardan is ook een pluspunt.

Een testrit met de Triumph Explorer, BMW R1200GS LC en de Yamaha S10 werden gepland.

De Triumph lag me totaal niet, de GS was boenk erop!
Niet normaal hoe ze het doen, maar vanaf de eerste meter leek het alsof ik al jaren met die motor reed.

De dag nadat ik met de GS had gereden ben ik bij m'n eigen dealer met de S10 gaan rijden.

Die voelde ook goed en vertrouwd, was een stuk goedkoper tov de GS en ik heb een goed gevoel bij m'n dealer....


Had de GS niet veel meer gekost dan de S10, en ik niet zo'n goed gevoel bij m'n dealer had.... ik denk dat ik dan met een GS zou rijden ipv de S10.


Ondertussen al +1 jaar tevreden van m'n S10 en zeker geen spijt van m'n keuze...
Maar de opvolger zou toch ook wel eens een GS kunnen zijn...
growing old is inevetable, growing up is optional
Peter
Berichten: 25
Lid geworden op: 28-03-2016 07:42

Bericht door Peter » 16-04-2016 08:00

Tjsa zo zie maar weer dat smaken verschillen , ik heb de proefrit met de GS na een kwartier gestaakt en hem terug gebracht naar de dealer .
Ik vind het een vreselijk ding om te rijden , zal m,n vriend nooit worden. Ik vind de S10 veel fijner rijden , ook fijner dan de triumph tiger 1200 die ik een jaar heb gehad .
bebri
Site Admin
Berichten: 418
Lid geworden op: 01-02-2016 22:50

Bericht door bebri » 16-04-2016 21:21

Ik vind de boxer motor van de 1200 prachtig. Maar de S10 doet er niet voor onder.
Ook houdt ik het langer uit op de Tenere.
En ik hoop dat hij betrouwbaarder is maar ben daar nu al bijna van overtuigd.
Maar een keertje rijden kan nooit kwijt.
Ik zal een eerlijk verslag doen.
bebri
Site Admin
Berichten: 418
Lid geworden op: 01-02-2016 22:50

Bericht door bebri » 19-04-2016 17:28

Vandaag de proefrit gedaan.
Na een korte uitleg op de normale R1200GS gaan zitten en gestart.
De boxer startte als een echte boxer en ook bij deze is weer wat getik bij de cilinders te horen maar dat hebben alle BMW's. Het zadel stond in de laagste stand dus even aan de kant om deze te verhogen en dat zat beter. Maar als ik heel eerlijk ben zit de S10 net iets beter en kun je net wat meer verzitten. De BMW had 4 mode, enduro, rain road en dyna waarbij de laatste de felste was, road iets tammer en de enduro en rain nog wat rustiger. Wat een vermogen bij de dyna stand, dit wil echt voorruit maar voelt af en toe wel of die er in knalt. Waar ik wel moeite mee had was het opschakelen, ik was het pookje vak kwijt alsof die te veel naar binnen zat maar dat zal wel gewenning zijn. Knoppen duidelijk. ABS en veering met 1 knop, de mode met 1 knop, een appart knopje voor de handvatverwarming en een info rit knop waarmee je bandenspanning verbruik en de rittenteller kan kiezen. Dat je bij de S10 3 zaken tegelijk kan zien na eigen keuze is mooier. Maar eerlijk is eerlijk hij reed geweldig en heeft een berg vermogen. Ruitje met 1 knop te bedienen en kon zelfs tijdens het rijden. Ik ga de Yamaha niet inruilen omdat ik het een heerlijke reismotor vind die heerlijk zit en stuurt en sinds de MIVV speed edge pijp nog beter klinkt.
Joekes
Berichten: 362
Lid geworden op: 17-05-2016 08:00

Bericht door Joekes » 24-05-2016 08:13

allan schreef:Ik heb voordat ik m'n S10 kocht op verschillende motoren gereden..

Na jaren tevreden XT660Z Ténéré rijder te zijn wilde ik terug een hoogpoter, maar ook wat meer power.
Omdat ik bij Yamaha niet dadelijk vond wat ik zocht ging ik bij de concurrentie kijken.

BMW F800GS adv, Triumph Tiger 800, Suzuki Vstrom 1000.

Het werd bijna de F800GS adv.

Gezien de forse prijs van de F800GS adv leek het me ook niet verkeerd om toch ook maar eens naar de dikke allroads te gaan kijken. Een cardan is ook een pluspunt.

Een testrit met de Triumph Explorer, BMW R1200GS LC en de Yamaha S10 werden gepland.

De Triumph lag me totaal niet, de GS was boenk erop!
Niet normaal hoe ze het doen, maar vanaf de eerste meter leek het alsof ik al jaren met die motor reed.

De dag nadat ik met de GS had gereden ben ik bij m'n eigen dealer met de S10 gaan rijden.

Die voelde ook goed en vertrouwd, was een stuk goedkoper tov de GS en ik heb een goed gevoel bij m'n dealer....


Had de GS niet veel meer gekost dan de S10, en ik niet zo'n goed gevoel bij m'n dealer had.... ik denk dat ik dan met een GS zou rijden ipv de S10.


Ondertussen al +1 jaar tevreden van m'n S10 en zeker geen spijt van m'n keuze...
Maar de opvolger zou toch ook wel eens een GS kunnen zijn...
Ik heb jaren gereden op de 1200 serie van BMW...eerst 2 RT's, daarna een 1200 Adventure (olie gekoeld) en laatstelijk op een 1200GT.
De Adventure is het best te vergelijken met de TX1200....zonder afbreuk aan alle goede rijeigenschappen van de Adventure te doen, valt mij één ding op na een weekend van 1000 km in Sauerland...jeetje wat stuurt en rijdt die TX1200 van Yamaha licht!
Daar kan de BMW niet aan tippen. Ook de handelbaarheid bij stilstand en langzaam rijden is verbazingwekkend licht.

Het vermogen is voldoende voor 2 personen en bagage....Ik heb geen spijt van de aankoop van deze Yamaha!

Oh ja toch een klein min-puntje....ik vind het verbruik t.o.v. de BMW Adventure aan de hoge kant. Ik ben een rustige rijder en met twee personen op de motor haalde ik met de BMW bijna 1 op 20 km...deze Yamaha amper 1 op 15 km...


Afbeelding
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 24-05-2016 17:50

Joekes schreef: Oh ja toch een klein min-puntje....ik vind het verbruik t.o.v. de BMW Adventure aan de hoge kant. Ik ben een rustige rijder en met twee personen op de motor haalde ik met de BMW bijna 1 op 20 km...deze Yamaha amper 1 op 15 km...
Met mijn nieuw model XT doe ik met de vrouw achterop (lees erg rustige rijstijl en niet op autosnelwegen) makkelijk 1:20 ofwel 5 ltr aan de pomp.
De BC haal ik makkelijk op 4.8 of lager.

Als ik alleen rij gaat het wat vlotter, maar dan nog haal ik gemakkelijk 1:18 tot 1:19.

Mijn gemiddelde verbruik staat nu op 1:18,75 over 16.500 km
XT1200ZE ingeruild! :)
Joekes
Berichten: 362
Lid geworden op: 17-05-2016 08:00

Bericht door Joekes » 24-05-2016 18:35

[/quote]Met mijn nieuw model XT doe ik met de vrouw achterop (lees erg rustige rijstijl en niet op autosnelwegen) makkelijk 1:20 ofwel 5 ltr aan de pomp.
De BC haal ik makkelijk op 4.8 of lager.

Als ik alleen rij gaat het wat vlotter, maar dan nog haal ik gemakkelijk 1:18 tot 1:19.

Mijn gemiddelde verbruik staat nu op 1:18,75 over 16.500 km[/quote]

Mijn rijstijl met mijn vrouw achterop is ook zeer rustig te noemen. We doen ook geen snelwegen aan....en toch...
Is het een reden om bij de dealer te melden of is het type uit 2010 gewoon kwistiger met benzine...?
Afbeelding
Plaats reactie