Ducati Multistrada Enduro.

Is er meer dan een Yamaha S10
Hans
Berichten: 59
Lid geworden op: 04-02-2016 11:43

Ducati Multistrada Enduro.

Bericht door Hans » 26-04-2016 16:49

Gents,

Ik heb met stijgende verbazing èn belangstelling in Moto73 (en ook op div. internet sites) de test van deze jongen zitten lezen.

Wat me (nu nog) tegenhoud om er een ritje op te maken is de prijs :( en het risico dat het niet bij een proefritje zal blijven......

Heeft er al iemand op gereden? Zo ja: graag je verhaal/mening.

Hans.
bebri
Site Admin
Berichten: 418
Lid geworden op: 01-02-2016 22:50

Bericht door bebri » 26-04-2016 18:04

Nog niet gereden, is een prachtige motor. Maar op het werk zeggen we altijd, het blijft Italiaanse rommel.
Hans
Berichten: 59
Lid geworden op: 04-02-2016 11:43

Bericht door Hans » 26-04-2016 21:03

Nou, rommel......
Dat is bij Ducati echt iets van de vorige eeuw hoor :mrgreen: :mrgreen:

Voor ik de S10 kocht had ik een ST4S en daar heb ik in 5 jaar tijd nooit enig probleem mee gehad. Op 3 sets kromme Brembo schijven na :evil:

Heb hem met pijn in mijn hart weg gedaan. :cry:

Ik heb regelmatig met een scheef oog naar de Multi gekeken, maar hij was nooit, in de letterlijke zin "multi strada" en daar hebben ze met deze enduro versie heel serieus verandering in aangebracht.

Tempting VERY tempting......
(Mantra: must resist, must resist, must.....)
bebri
Site Admin
Berichten: 418
Lid geworden op: 01-02-2016 22:50

Bericht door bebri » 26-04-2016 21:35

Hans, we menen het ook niet echt. Het zijn prachtige machines met veel vermogen. Maar ik vraag me wel af of ze net zo storing loos zijn als de Yamaha.
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 26-04-2016 21:57

1 van de mooiste hoog poters, helaas een ketting.
De laatste jaren hoor ik enkel goede verhalen over de betrouwbaarheid.
Denk dat het onderhoud wel meer en duurder is?

Vermoed dat het verhaal Ducati een beetje gelijk aan Alfa is.
Ik rij al meer dan 10 jaar probleemloos Alfa.

De after sales laat vaak te wensen over bij de Italianen, maar bij Yamaha ook.
1 van de redenen om mijn XT weg te doen.
XT1200ZE ingeruild! :)
Youbet
Berichten: 31
Lid geworden op: 08-02-2016 22:02

Bericht door Youbet » 26-04-2016 22:08

Dieseltje schreef:
De after sales laat vaak te wensen over bij de Italianen, maar bij Yamaha ook.
1 van de redenen om mijn XT weg te doen.
Hangt toch af van de dealer niet van het merk in het algemeen ? Ik heb echt geen klachten over mijn dealer.
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 27-04-2016 10:29

In mijn geval doel ik op de importeur ofwel Yamaha Europa.
Mede door hun beleid is een dealer vaak ook beperkt.

De kans is groot dat importeurs van andere merken hetzelfde beleid hanteren. Ik heb het nu meegemaakt met Yamaha wat voor mij een stuk plezier bij het merk wegneemt.

Ik vermoed een constructieve fout, ofwel tolerantie waarden die op het randje goed fout balanceren. Yamaha weet dit waarschijnlijk maar willen dit niet toegeven omdat er dan een grote terug roep actie moet komen.
(of ze hebben er geen oplossing voor)
XT1200ZE ingeruild! :)
Border
Berichten: 13
Lid geworden op: 05-02-2016 18:15

Bericht door Border » 27-04-2016 19:01

Waar heeft Yamaha geen oplossing voor?
Bluetiful is nu echt beautiful
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 27-04-2016 20:21

Border schreef:Waar heeft Yamaha geen oplossing voor?
We bevuilen dit topic :?
De toekomst zal leren of ik echt een probleem heb met de motor of dat het enkel de inloop periode was.
Tzt maak ik daar wel een topic over.

Het meeste last heb ik van het feit dat de importeur te arrogant is om zelfs maar een leesbevestiging op een E mail te geven. Het mag duidelijk zijn dat ze ook geen enkele reactie geven op een E mail.
XT1200ZE ingeruild! :)
Hans herintreder
Berichten: 90
Lid geworden op: 22-02-2016 10:30

Bericht door Hans herintreder » 28-04-2016 09:49

Ik heb inmiddels op de enduro uitvoering gezeten, niet gereden was te druk, maar ik heb bijna om n trap gevraagd. Hij is hoog, erg hoog. De mensen die er wel op gereden hebben (2.70meter ofzo) riepen er wel over.
Ik vindt hem mooi maar gigantisch. Hetzelfde als de adventure uitvoering van de GS. Voor wat betreft de onderhoudskosten weet ik dat Duc nogal hoog aan de prijs is.
@Dieseltje, ondanks de topic vervuiling zoals jij het noemt ben ik toch nieuwsgierig wat voor problemen je hebt. Ik bedoel je gooit hier n balletje op en laat het erbij. Ik denk dat alle xt rijders blij zijn met info. Ikzelf heb wat probleempjes gehad met de mijne voor wat betreft het explorer gedeelte, de navigatie en communicatie. Zowel dealer als importeur hebben erg hun best gedaan en dit ook opgelost. De importeur en dealer hebben dankzij hun tussenkomst een probleem met Garmin en Sena opgelost.
Maar dit is mijn ervaring.
Plaats reactie