Ducati Multistrada Enduro.

Is er meer dan een Yamaha S10
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 28-04-2016 17:33

Hans, ik wil geen dingen roepen die ik niet 100% kan waarmaken.
Wat ik wel zeker weet en kan bewijzen is dat bij 6000km er 10,5% benzine in mijn olie zat.
Op het andere forum heb ik dit ook al eens gepost maar verder geen reacties gehad dus ik ben waarschijnlijk de enigste.
Kans is groot dat het alleen speelt bij het nieuwe type motorblok en dat het sterk afhankelijk is van rijstijl en het gebruik van de motor.

Zoals ik in mijn vorige post al zei, op dit moment heb ik de meeste last van Yamaha NL/EU die te arrogant is om te reageren.
De exclusief en oudste Yamaha dealer van Nederland wil ik niet eens meer noemen.


Maar mochten er Tenere rijders zijn die het oliepeil ook net boven max hebben staan, en die bij het optrekken bij een stoplicht na een snelle rit (200km/h) de motor zich verslikt en afslaat dan hoor ik dat graag.
XT1200ZE ingeruild! :)
Hans
Berichten: 59
Lid geworden op: 04-02-2016 11:43

Bericht door Hans » 28-04-2016 19:52

Hans herintreder schreef:Ik heb inmiddels op de enduro uitvoering gezeten, niet gereden was te druk, maar ik heb bijna om n trap gevraagd. Hij is hoog, erg hoog.
Hoger dan de S10? Echt?
Dat zou vreemd zijn want als zithoogte geven ze 870 mm op en dat is precies evenveel als bij de S10 met het zadel in de hoogste stand.

Of zat er soms een optioneel zadel op? Dat is blijkbaar in 2 smaken verkrijgbaar. 850 en 890 mm en dus 2 cm lager of hoger.
Hans herintreder
Berichten: 90
Lid geworden op: 22-02-2016 10:30

Bericht door Hans herintreder » 30-04-2016 09:37

Hallo Hans, het kan zijn dat er een ander zadel opstond. De inschrijvers voor een proefrit waren echt gigalang. Ikzelf ben maar n dreumes van 1.78 en krimpende, en heb geen moeite met onze St. Desalniettemin erg mooie machine de Duc . Ik heb in ieder geval erg m'n best moeten doen om er op te komen.

Hallo Dieseltje, ik geloof je op je woord. Ook die van mij (2014) sloeg wel eens af met snellere ritten. Bleek tijdens n beurt dat er n klein scheurtje in n vacuüm slang zat, stukje eraf geknipt en opgelost. Staat overigens e.e.a. over op oude forum. Ik heb alleen maar last dat de St moeilijk olie te peilen is. Maar benzine in de olie duid er wel op dat er iets niet goed zit. Geen reactie dealer, aansprakelijkheidstelling de deur uit er verder rijden en afwachten.
Maar eh, i.d.d, ander topic van maken haha we hadden het hier over de Duc...

Gr Hans
Harry T.
Berichten: 18
Lid geworden op: 03-02-2016 23:05

Bericht door Harry T. » 24-06-2016 23:20

Hele mooie en geavanceerde all-road die Multistrada, en niet goedkoop....
Qua vermogen misschien een beetje onzinnig, wat moet je met zoveel pk's op een all-road.
Echter voor mij is de Multistrada te breed, zwaar en dus denk ik niet echt wendbaar, net als de S10.
Da's de voornaamste reden dat ik overstap op de nieuwe AT van Honda.
En waar ik met een zithoogte van 870 mm met de S10 niet plat met de voeten aan de grond kon komen, lukt dat met de 870 mm zithoogte van de Honda AT wel (ietwat smaller zadel). Overigens ben ik 1.77 m.
Plaats reactie