KTM 1290 Super Adventure
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 06-06-2016 12:33
Voordat ik de ST10 kocht, heb ik ook proefgereden op de 1290 Adventure.
Ik was erg onder de indruk van de power en het remvermogen. Met name hoe goed de remmen te doseren waren. Ook kan ik me nog herinneren hoe makkelijk die fiets stuurde.
Nadeel vond ik wel de trillingen welke meer aanwezig waren dan bij de ST10. Yamaha heeft dat beter voor elkaar met zijn dubbele balans assen.
Reden waarom ik toch voor de ST10 heb gekozen Budget. Een aangeklede 1290 kostte 21000 euro. Ik had niet de illusie dat ik dat thuis uit kon leggen De ketting was voor mij geen probleem geweest.
Ik was erg onder de indruk van de power en het remvermogen. Met name hoe goed de remmen te doseren waren. Ook kan ik me nog herinneren hoe makkelijk die fiets stuurde.
Nadeel vond ik wel de trillingen welke meer aanwezig waren dan bij de ST10. Yamaha heeft dat beter voor elkaar met zijn dubbele balans assen.
Reden waarom ik toch voor de ST10 heb gekozen Budget. Een aangeklede 1290 kostte 21000 euro. Ik had niet de illusie dat ik dat thuis uit kon leggen De ketting was voor mij geen probleem geweest.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 24-04-2016 19:45
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 08-02-2016 22:02
Gisteren bood de KTM dealer tijdens de KTM Orange days ook een 1290 SA aan voor testritten en heb daar ook gebruik van gemaakt. Ik kan alleen bevestigen wat er hier al geschreven is. Stuurt heel licht en speels en dat vermogen op de sportstand ... nu heeft hij nog een witte 2016 in de aanbieding full option. Die heeft wel niet het flashy instrumentenbord maar is volgens mij voor de rest hetzelfde. De motor is ook nog euro3 norm tegen de 4 voor de 2017. Ik wacht op een voorstel voor overname van de S10, alhoewel ik er nog heel graag mee rij voor mijn 7e jaar nu.
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 04-02-2016 17:50
De 2016 SA heet in 2017 SA T en eigenlijk ongewijzigd enkel de euro norm is opgehoogd. De SA T is standaard ook de meest complete uitvoering.
De 2017 SA S en SA R hebben een aantal aanpassingen zoals cruise control aan de linker hand en de fancy display die je ook kan koppelen aan je smartphone etc etc.
Vandaag de eerste rit gemaakt met duo, zadel is ook voor de duo op de lange afstanden iets minder dan het zadel van de S10.
Maar al met al was het ook voor mijn vrouw goed uit te houden.
De standaard zadel verwarming vond ze dan wel weer een groot + punt.
De 2017 SA S en SA R hebben een aantal aanpassingen zoals cruise control aan de linker hand en de fancy display die je ook kan koppelen aan je smartphone etc etc.
Vandaag de eerste rit gemaakt met duo, zadel is ook voor de duo op de lange afstanden iets minder dan het zadel van de S10.
Maar al met al was het ook voor mijn vrouw goed uit te houden.
De standaard zadel verwarming vond ze dan wel weer een groot + punt.
XT1200ZE ingeruild!
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 30-04-2016 23:43
Ik heb afgelopen zondag tijdens de KTM demodag ook kunnen proefrijden, zowel op een 1090 Adventure als een 1290 Super Adventure S.
Helaas konden de zadels niet op een hogere stand worden ingesteld, voor m'n 1,94 meter niet ideaal.
Mij vielen beide modellen qua beleving wat tegen. Wel een stuk agieler (zonder koffers) en meer vermogen maar mij persoonlijk interesseert dat wat minder. Ik denk dat een ritje van 20 minuten eigenlijk ook te weinig is voor een goede indruk.
Ik merk toch weer dat ik heel tevreden ben met m'n S10, past me als een handschoen.
Helaas konden de zadels niet op een hogere stand worden ingesteld, voor m'n 1,94 meter niet ideaal.
Mij vielen beide modellen qua beleving wat tegen. Wel een stuk agieler (zonder koffers) en meer vermogen maar mij persoonlijk interesseert dat wat minder. Ik denk dat een ritje van 20 minuten eigenlijk ook te weinig is voor een goede indruk.
Ik merk toch weer dat ik heel tevreden ben met m'n S10, past me als een handschoen.
-
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 17-05-2016 08:00
Maar volgens mij heb je inmiddels wel een andere gekocht, gezien je verkoopactiviteiten op de marktplaats hier....of vergis ik me?Hais schreef:Ik heb afgelopen zondag tijdens de KTM demodag ook kunnen proefrijden, zowel op een 1090 Adventure als een 1290 Super Adventure S.
Helaas konden de zadels niet op een hogere stand worden ingesteld, voor m'n 1,94 meter niet ideaal.
Mij vielen beide modellen qua beleving wat tegen. Wel een stuk agieler (zonder koffers) en meer vermogen maar mij persoonlijk interesseert dat wat minder. Ik denk dat een ritje van 20 minuten eigenlijk ook te weinig is voor een goede indruk.
Ik merk toch weer dat ik heel tevreden ben met m'n S10, past me als een handschoen.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 30-04-2016 23:43
nieuwe-super-tenere-explorer-gekocht-t439.html
Heb er vanaf half januari al ruim 4000 km op zitten met m'n nieuwe S10. Grotendeels in Spanje, Zuid-Frankrijk rond Millau en in de Elzas.
Heb er vanaf half januari al ruim 4000 km op zitten met m'n nieuwe S10. Grotendeels in Spanje, Zuid-Frankrijk rond Millau en in de Elzas.
-
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 17-05-2016 08:00
Excuses...ik heb dat bericht niet gelezen...Hais schreef:nieuwe-super-tenere-explorer-gekocht-t439.html
Heb er vanaf half januari al ruim 4000 km op zitten met m'n nieuwe S10. Grotendeels in Spanje, Zuid-Frankrijk rond Millau en in de Elzas.
mooie explorer overigens...!!!!
-
- Site Admin
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 01-02-2016 22:50
-
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 08-02-2016 17:45