KTM 1290 Super Adventure

Is er meer dan een Yamaha S10
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 17-05-2017 22:42

In de winter maanden heb ik 5,7 ltr gedaan. (werkelijk verbruik, afgelezen is zelfs hoger 5,9)
Maar nu met de warme ochtend en warme dag haal ik makkelijk 5.4 ltr op woon werk km's.

Nu reed ik met de S10 wel zuiniger maar door de kleinere tank wel minder km's
Het verbruik van vandaag weet ik morgen pas, waarschijnlijk gaat er 27 ltr in en heb ik 500 km gereden.

De Yamaha was trouwens niet nauwkeurig, de verbruiksmeter was altijd positiever als de werkelijkheid. De KTM geeft eerder teveel aan op de meter als de werkelijkheid.
Het werkelijk verbruik van mijn Yamaha was 5,3 ltr gemeten over 26dkm.
XT1200ZE ingeruild! :)
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 17-05-2017 22:57

Zie de verschillen;

Yamaha

KTM
XT1200ZE ingeruild! :)
bebri
Site Admin
Berichten: 418
Lid geworden op: 01-02-2016 22:50

Bericht door bebri » 18-05-2017 23:22

Vandaag de 1290 opgehaald. Lekker binnendoor 150km naar huis en vanavond naar mijn zus om hem te laten zien. Er staat nu 300 op de teller.
Dieseltje ik bedoelde de oranje rondjes die de achterbrug gaten afdekken.

Wat heerlijk dat ik de versnelling kan zien ook als de koppeling ingeknepen is. Wat heerlijk dat de knoppen verlicht zijn als het donker is. Wat zal de ketting wennen zijn.

Afbeelding


Afbeelding

Het nederlands KTM forum wordt amper bezocht, alleen het adventure forum http://advrider.com/index.php Is bij de Orange crush veel terug te vinden. Dus toch hier ook maar blijven posten, is gezellig toch.
Grandvitara
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-02-2016 17:45

Bericht door Grandvitara » 19-05-2017 07:35

bebri schreef:Vandaag de 1290 opgehaald. Lekker binnendoor 150km naar huis en vanavond naar mijn zus om hem te laten zien. Er staat nu 300 op de teller.
Dieseltje ik bedoelde de oranje rondjes die de achterbrug gaten afdekken.

Wat heerlijk dat ik de versnelling kan zien ook als de koppeling ingeknepen is. Wat heerlijk dat de knoppen verlicht zijn als het donker is. Wat zal de ketting wennen zijn.

Afbeelding


Afbeelding

Het nederlands KTM forum wordt amper bezocht, alleen het adventure forum http://advrider.com/index.php Is bij de Orange crush veel terug te vinden. Dus toch hier ook maar blijven posten, is gezellig toch.

Ziet er mooi uit, wel veel licht van de schermpjes in het donker, nog dimbaar?

Gelukkig nog wat te hobby'n zie ik, de bedrading van je navigatie mooi wegwerken.

Mooie combi met het kofferset! Top!
Joekes
Berichten: 362
Lid geworden op: 17-05-2016 08:00

Bericht door Joekes » 19-05-2017 11:53

bebri schreef:Vandaag de 1290 opgehaald. Lekker binnendoor 150km naar huis en vanavond naar mijn zus om hem te laten zien. Er staat nu 300 op de teller.
Dieseltje ik bedoelde de oranje rondjes die de achterbrug gaten afdekken.

Wat heerlijk dat ik de versnelling kan zien ook als de koppeling ingeknepen is. Wat heerlijk dat de knoppen verlicht zijn als het donker is. Wat zal de ketting wennen zijn.

Afbeelding


Afbeelding

Het nederlands KTM forum wordt amper bezocht, alleen het adventure forum http://advrider.com/index.php Is bij de Orange crush veel terug te vinden. Dus toch hier ook maar blijven posten, is gezellig toch.
Top!!!
:lol: :lol: :lol:
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 19-05-2017 17:19

Dat ziet er gelikt uit, mooie kleurstelling!
Die verlichte knoppen is idd een groot + punt, de 2016 heeft dat ook niet.

Het Duitse KTM forum is volgens mij wel wat actiever maar kijk er zelf eigenlijk nooit op.
XT1200ZE ingeruild! :)
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 19-05-2017 17:36

Die doppen heb ik ook, het carbon plaatje vind ik zelf ook een mooie aankleding.
Afbeelding

Hebben ze voor de nieuwe 1290 geen originele steun voor de GPS?
Die ik heb gaat mee in de hoogte met de verstelbare raam en kan ik makkelijk in een andere hoek kantelen.
Afbeelding
XT1200ZE ingeruild! :)
Youbet
Berichten: 31
Lid geworden op: 08-02-2016 22:02

Bericht door Youbet » 21-05-2017 21:04

Vandaag de SA aan het inrijden geweest, een goeie 200 km over kleine wegjes met mijn vrouw achterop. Het is echt een fantastische motor. Schakelt geweldig, soepele motor die minder "ruw" is dan de ST. Hij vraagt wel om iets meer in toeren te rijden. De semi-active ophanging is onovertroffen, vlaamse kasseien voel je nog amper. Ook de toeters en bellen zoals hill-assist (waarvan je denkt waarvoor heb ik dàt nu nodig) zijn heel handig. Sta je ergens bergop dan zet je hem vast met de achterrem, en bij het vertrekken laat die los. Windbescherming prima, bij warm weer zet ik ze laag en krijg ik lucht in mijn jas. Wordt het kouder dan gaat die hoger en heb ik dezelfde bescherming als bij mijn hoge Calsci ruit op the S10. Zithouding voor beide heel goed, de duozitter is ook tevreden, ik heb een Givi koffer met rugsteun. To be continued... :)
bebri
Site Admin
Berichten: 418
Lid geworden op: 01-02-2016 22:50

Bericht door bebri » 07-06-2017 01:14

Vandaag de 1000 beurt laten doen bij 1350 km. Plus: Je kan de versnelling aflezen ook als de koppeling is ingeknepen. Je kan heel rustig met de machine rijden. 30 in zijn 2 is geen probleem en is zeer relaxt te rijden. Wat een vermogen, alsof er een turbine onderligt. Rond de 6500 toeren trekken als een bezetene en als je doortrekt tot 8500 weet je helemaal niet waar je blijft. Dashboard is helemaal in te stellen. Wat wil je continu zien en wat is er direct oproepbaar waarbij je 2 menu items direct kan oproepen. Bij mij nu de rijmodi en damping maar in de winter zou je de handvatverwarming als direct oproepbaar kunnen zetten. Ketting moet gesmeerd worden en is gewenning. Originele zadel is wat harder dan de S10 en ik kan er wat fatsoenlijk over zeggen na een 500 km + rit die ik zeer binnenkort wil maken als het weer mee werkt. Kilometer teller is wat nauwkeuriger dan de S10 en je kan ook de olie temperatuur op het dashboard laten zien. ook de buitenlucht temperatuur is wat reëler dan de S10 maar je kunt je afvragen of dat een must is. Nu pas beurt over 14000 km. Ik wil binnenkort een Ardennen of Eifel rit maken en in Augustus ga ik samen met mijn motormattie naar zuid Frankrijk voor een paar prachtige off road, on road ritten door de alpen.
Bij warm weer voel je wel meer hitte aan de binnenkant van je benen maar door je positie op de steps iets aan te passen en maar lucht langs je benen te laten gaan is dat op te lossen. Conclusie: Tijdens het rijden meer fun door het vermogen en het lichte sturen. Tijdens optrekken moeten af en toe mijn mondhoeken gehecht worden. Funfactor 9.5.
Afbeelding
Camelion
Berichten: 3
Lid geworden op: 06-11-2017 20:17

Bericht door Camelion » 08-11-2017 08:53

Hoe zijn de ervaringen ondertussen? Rijbewijs nog niet moeten inleveren :D
Heb destijds proefrit gedaan met de 1190..... was ik onder de indruk toen, niet normaal hoe dat vooruit ging, heb toen met mijn verstand de S10 gekozen.
Plaats reactie