KTM 1290 Super Adventure

Is er meer dan een Yamaha S10
bebri
Site Admin
Berichten: 418
Lid geworden op: 01-02-2016 22:50

Bericht door bebri » 08-11-2017 13:37

Ik heb er intussen 12000 op staan en nog steeds mijn rijbewijs en geen bekeuring hoewel me dat wel verbaast. Maar de motor is ook heel relaxed te rijden maar ook als een beest. ik heb nog geen seconde spijt het is een heerlijke machine die nog geen klap verkeerd gegeven heeft.
http://motor.jouwweb.nl/
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 08-11-2017 17:58

Ik zit inmiddels aan de 21 dkm in 9 maanden rijden van de 12 in bezit.

Komende winter is ie niet fonkelnieuw meer dus gaat gewoon de winter in.
Tot nu nog geen seconde spijt van mijn overstap.
Rijbewijs nog steeds in bezit en 1 bekeuring maar niet met de KTM. :lol:

Nadeel van de KTM is de ketting maar in de praktijk valt dat reuze mee.
XT1200ZE ingeruild! :)
Camelion
Berichten: 3
Lid geworden op: 06-11-2017 20:17

Bericht door Camelion » 09-11-2017 11:25

Zo moet een overstap dus zijn. :D De kms gaan ook vlotjes omhoog. 8)
Youbet
Berichten: 31
Lid geworden op: 08-02-2016 22:02

Bericht door Youbet » 15-11-2017 22:34

Ik zit aan een 9000 sinds einde mei. Ook nog geen seconde spijt gehad van de overstap. Zowat alles waar ik mij aan ergerde bij de S10 heeft de Katoumer niet. Dit waren enkele dingen zoals zadelpijn, het startprobleem en de "ingehouden" motor die rauw was en precies "niet mee" wilde. De 1290 brengt bij elke acceleratie een glimlach onder de helm, niet te doen dat ding :)
Ik heb trouwens op Facebook onlangs een KTM eigenaar gezien die al aan 100000 km zit en zonder problemen. Ik ben al aan het plannen voor volgend jaar ...
bebri
Site Admin
Berichten: 418
Lid geworden op: 01-02-2016 22:50

Bericht door bebri » 17-11-2017 22:37

Das wel grappig want op de Yamaha heb ik zelden zadelpijn gehad op het 2015 Model, ik ben er toen zelfs 1275km in 1 keer uit Spanje mee komen rijden. Met het powerpartszadel heb ik nu hetzelfde bereikt. Waar ik me aan irriteerde was dat als je de koppeling inkneep je de versnellingsindicator kwijt was, terwijl ik die vaak juist met de koppeling ingeknepen wil weten (afwijking van mij????). En inderdaad de power geeft iedere keer een glimlach en soms nog steeds een zoooooo als die in zijn 4 weer een beetje loskomt :shock: .
In inderdaad start altijd en ik heb hem nog nooit stil laten vallen en dat is bij de Yamaha en de R1200GSA wel eens voorgekomen. Maar als je met de KTM de koppeling iets laat komen gaan de toeren ook iets mee.
Op de Yamaha had ik al snel krasjes op mijn LCD display en daar irriteerde ik me ook aan. En om toch even te zeiken, het luchtalarm als je ventilator aansloeg was ook te.
Alle gekheid op een stokje, Yamaha is betrouwbaar en echte toerder en de KTM is voor mensen die het leuk vinden af en toe het kind uit te hangen.
Munck
Berichten: 3
Lid geworden op: 29-05-2018 11:50

Bericht door Munck » 29-05-2018 12:13

Na 5 jaar tenere ben ik ook over naar ktm sa 1290 s.
Heb hem eerst een dag gehuurd en was helemaal om.
Nu maar hopen dat hij net zo betrouwbaar is.
Plaats reactie