Ervaringen actioncameras

Alles over Navigatie en film toestellen voor de motor.
Henk68
Berichten: 31
Lid geworden op: 09-02-2016 22:43

Ervaringen actioncameras

Bericht door Henk68 » 10-03-2016 15:48

Ik ben nieuwsgierig welke actioncameras er zoal gebruikt worden op de motor. Vooral de cameras die aan de motor gemonteerd zijn.

Graag wat voordelen en nadelen op een rijtje.

Ik heb zelf eeen Sony Hdr-as15 gehad, en heb nu een Gopro Hero 2014 instapmodel, en een drift ghost Hd.
XT1200z - 2010
Hans herintreder
Berichten: 90
Lid geworden op: 22-02-2016 10:30

Bericht door Hans herintreder » 13-03-2016 16:45

hallo Henk,

deze camera is niet aan de motor gemonteerd maar wil het je even niet onthouden.

ik heb sinds kort n sena 10c en moet zeggen dat deze goed bevalt.
Voorheen gebruikte ik de Go-pro en deze is perfect. Zeker i.v.m. de afstandsbediening.
Gisteren voor de eerste keer getest, intercom nog niet getest maar als deze gelijk is aan de 20s dan is het perfect.
VOORDELEN; geen 2e kastje op je helm maar alles in een. Duidelijke beelden zowel foto als film. ff wennen aan het menu en kleinere jog-knop maar werkt verder erg goed. Basis instellingen zijn wel in te stellen via de Sena app,
NADELEN; zeker, je kunt hem niet afstellen door b.v. het beeld te zien in een app. Je weet dus niet wat, hoeveel en of het erop staat. Hier wordt volgens Sena aan gewerkt. Geen digitale beeldstabilisatie, het beeld is zuiver maar komt wat gehaast over. Verder heb je per bron geluidsinstellingen.
Helaas als hij in standby mode staat en je draait aan de knop dan komen deze te vervallen. Ook hier wordt aan gewerkt.
Ik voeg even wat voorbeeld foto's toe. (filmpjes zijn te groot)
mocht je vragen hebben hoor ik het graag.

Ps; de dames onder m'n foto's heb ik niet gefotografeerd....

gr Hans
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
TimoLimo
Berichten: 21
Lid geworden op: 09-02-2016 13:26

Bericht door TimoLimo » 16-03-2016 12:01

Ik gebruik een Drift HD van 4 jaar oud.

Ben er wel tevreden over, staat rechts op het stuur gemonteerd en eigenlijk, sinds de vering door Rob afgesteld werd in september 2014, vertonen de opnames veel minder trillingen.

(sorry, met het nieuwe forum ga ik toch nog eens schaamteloos reklame maken voor http://www.rotechsupport.nl en http://www.motoportveldhoven.nl, omdat ik hun gratis afstellingsmeeting die ze voor ons, SuperTen rijders, georganiseerd hebben, enorm, enorm apprecieer en we sindsdien toch wel een nog aangenamere motor hebben. Hopelijk is dat OK voor iedereen?).

Ik koppel de Drift HD wel aan een sigarenstekker die 2A levert, zodat ik eigenlijk non-stop kan filmen (dus eigenlijk meer als dashcam). Nadeel is, dat ik niet veel plaatsingsmogelijkheden heb.

Een camera die op 1 batterijlading minstens 4 uur kan opnemen, zou voor mij ideaal zijn.. Misschien zijn die er ondertussen wel?
De keerzijde: de tijd die je moet steken in het filteren van mooie en bezienswaardige stukjes film. Maar ook de onverwachte zaken staan er dan op (auto die van zijn oprit komt, net voor je neus; bijna omver gereden worden tijdens filefilteren wanneer ze wisselen van baanvak; ...)
Henk68
Berichten: 31
Lid geworden op: 09-02-2016 22:43

Bericht door Henk68 » 16-03-2016 17:29

Hallo TimoLimo

Gebruik je de Drift in een waterdichte behuizing of gewoon kaal zoals hij is?
Van mijn Drift beslaat de lens regelmatig. Ik zit er over te denken om een behuizing aan te schaffen, want dan wordt het bedienen van de camera ook makkelijker. Ik gebruik de afstandsbediening niet want die is niet op te laden tijdens gebruik, en dus te snel leeg.
Ik heb ook veel moeite gehad om de trillingen bij de Drift er uit te krijgen.
Heb het opgelost door een spiegel Ram Mount met rubberbal en een 1/4 schroefdraad mount met rubberbal te gebruiken.
XT1200z - 2010
TimoLimo
Berichten: 21
Lid geworden op: 09-02-2016 13:26

Bericht door TimoLimo » 17-03-2016 10:27

Henk68, ik gebruik de Drift gewoon kaal. Geen last van beslagen lens, en heeft al wat tripjes in de gietende regen meegemaakt.

Ik was wel vergeten, dat ik mijn destijds splinternieuwe Drift HD had gewisseld voor een nieuwe, want de lens was losgetrild tijdens een trip naar het Zwarte woud. Je zag op de beelden tijdens de tweede dag alles waziger worden tot je zelfs geen auto's van huizen kon onderscheiden.

Is de camera nog in garantie? Anders kan je de camera misschien laten nakijken of omruilen?

Wat je misschien ook eens kan proberen als de garantie toch verlopen is, is om de lens los te schroeven (wel opletten dat je de lens er nadien weer goed kan opzetten, of je hebt misschien ook een constant wazig/onscherp beeld! Heb het nog niet gedaan, maar het is misschien tricky?).

Want misschien zit er een rubberen pakking/afdichting niet correct waardoor er toch water binnenkomt? Of net niet genoeg aangeschroefd? Ik zou de lens er dan afschroeven, de lens ontvetten en de camera en losse lens goed laten uitdrogen (bv. op verwarming/in stookplaats leggen voor een weekje) om alle eventuele vocht te laten verdampen, en dan opnieuw de lens installeren (opletten voor vettige vingerafdrukken langs de binnenkant van de lens ;)).


Bij mijn Drift HD zit een simpele afstandsbediening, waar al 4 jaar hetzelfde CR2032 batterijtje inzit (niet met gekleurde LEDjes zoals de afstandsbediening van je Ghost HD). Ik kan dan inderdaad niet gemakkelijk zien of de camera opneemt of niet, maar de batterij gaat ten minste lang mee :)
Gebruikersavatar
Rafke
Berichten: 188
Lid geworden op: 03-02-2016 22:15

Bericht door Rafke » 26-03-2016 11:28

achteraf ben je blij dat hij niet bloot stond
zijn al kleine lensjes, en de kleinste beschadiging blijf je meedragen


https://youtu.be/rwrvCmVKZWo

Rafke
3de zondag van september
Motortoertocht Oostkerke Diksmuide
ritten van +/- 180km of +/- 280km op GPS
Dieseltje
Berichten: 174
Lid geworden op: 04-02-2016 17:50

Bericht door Dieseltje » 30-03-2016 18:48

Zojuist de Sony hdr-as50 besteld.

O.a wat voor mij de doorslag gaf is de mogelijke zoom functie en bediening via een optionele afstandsbediening met schermpje of met de smart telefoon.
Bedienen en foto's maken tijdens het rijden lijkt mij handig.
XT1200ZE ingeruild! :)
Henk68
Berichten: 31
Lid geworden op: 09-02-2016 22:43

Sony Hdr-as50

Bericht door Henk68 » 01-04-2016 21:43

Dieseltje

Ik heb zelf ook veel interesse voor de Hdr-As50 van Sony, maar wacht nog even tot er meer voorbeeld filmpjes op youtube staan.
Ik wil graag weten hoe deze sony zich houdt bij het filmen van een smalle weg met veel bomen aan weerszijden. Mijn wijlen Sony Hdr-As15 had hier veel moeite mee.
Er waren een soort wolkjes te zien voor de bladeren van de bomen. Ook op het wegdek wolkjes bij minder licht.
Hoop dat het met de Hdr-As50 opgelost is.

Zou graag nog van je horen.
XT1200z - 2010
Kauff
Berichten: 89
Lid geworden op: 31-03-2016 18:04

Garmin Virb

Bericht door Kauff » 01-05-2016 12:45

Ik heb deze tot nu toe alleen nog bij het skiën gebruikt. Goed over te spreken. Ik moet nog een goede plek op de motor zoeken om hem te bevestigen. Op mijn helm wil ik hem niet hebben.
Iemand een idee?
History: BMWF650 > Honda VF1000F > Yamaha XJ 900 > Yamaha FJR1300 > Yamaha XT1200Z > Yamaha XT1200ZE
Peter
Berichten: 25
Lid geworden op: 28-03-2016 07:42

Bericht door Peter » 01-05-2016 16:57

Ik heb een gaatje geboord in het kunststof frame naast de teller en een rambol met een 8 mm inbusbout en een paar afstand busjes gemonteerd , wel een klein stukje uit de wind deflector moeten dremelen . Hij zit daar prima en trilt helemaal niet .
Afbeelding


Afbeelding
Plaats reactie