Navigatie met smartphone en MyRoute app Navigation

Alles over Navigatie en film toestellen voor de motor.
Plaats reactie
petert150v
Berichten: 71
Lid geworden op: 28-09-2016 09:41

Navigatie met smartphone en MyRoute app Navigation

Bericht door petert150v » 21-03-2019 20:34

Vandaag mijn eerste route gereden met MyRoute app navigation op mijn smartphone.

Mijn smartphone is een Samsung Galaxy S9 plus, water en stof dicht volgens IP68, gelijk aan bv Garmin toestellen. Groot scherm 6.2 inch en een geheugenkaartje van 128 GB erin voor kaarten die ik download. Wel is gebruik van stylus pen nodig omdat het scherm niet werkt met handschoenen aan, heb ik buiten op tanktas zitten in vakje voor ballpen.

Navigatie met MyRoute app Navigation, abonnement Eur 39,95 voor drie jaar.

Ik ben erg tevreden over de gesproken route informatie, duidelijke aanwijzingen op het scherm en de overige info op het scherm. Duidelijk een plus to mijn Garmin 660.

En werkte het ook vandaag? Ja best goed er is wel een verschil to de Garmin mbt de route. Start je niet bij het begin van je zelf gemaakte route, dan wil MyRoute app Navigation je naar het beginpunt sturen, oplossing is om dat punt over te slaan, gemakkelijk en snel te doen in het menu.
De Garmin zou in dat geval gewoon verder gaan waar je start, dus ook halverwege in je route.

Ander positief verschil voor MyRoute app Navigatie is dat de routes die je maakt met MyRoute app, de tool die ik gebruik voor het maken van routes, in de cloud staan en je ze dus niet hoeft te laden in je toestel. Heb je dus 4G of Wifi, kan je altijd je hele bibliotheek benaderen, maar ook vele duizenden routes die door gebruikers in de hele wereld zijn gemaakt.

Ik ben er blij mee, het vinden van satelliet gaat heel snel, route laden en berekenen super snel, Garmin is inmiddels verkocht.

https://navigation.myrouteapp.com/nl/home


Afbeelding
It is not the destination but the journey that matters.
petert150v
Berichten: 71
Lid geworden op: 28-09-2016 09:41

Ervaring met MyRoute app Navigatie na paar maanden

Bericht door petert150v » 26-05-2019 16:45

Na een aantal toertochten in Nederland en een driedaagse naar Luxemburg en een paar dagen Harz in Duitsland hier mijn ervaringen tot nu toe.

Ik zal beginnen met een min punt en ook tot nu toe het enige. Van mijn telefoon, Samsung S 9 plus gaat gedurende een hele dag navigeren, het scherm ca twee keer op " pauze ". Dan moet ik het scherm weer activeren door de aan/uit knop in te drukken en met de stylus pen van onder naar boven vegen en kan je weer verder navigeren. De navigatie app blijft op de achtergrond gewoon aan. Ik doe dit tijdens het rijden, mag misschien niet ( bedienen van een smartphone ) maar gaat snel en ik let goed op :roll: .
Dit kan een probleem zijn van de Samsung, want ook andere gebruikers met een Samsung schrijven hierover op het forum van MR app.
Heb al een aantal instellingen aangepast zoals:
- Stand-by, scherm blijft aan tijdens laden
- Smart Lock, telefoon ontgrendeld met een veilig apparaat in de buurt, mijn bluetooth set.
Maar nog niet " de " instelling kunnen vinden.

Wat echt top is, dat je routes in de cloud staan en je ze niet voor iedere rit op je toestel hoeft te laden.
Zo kan je tot het laatste moment nog je route aanpassen en hoef je dan niet de aanpassing weer te laden.
Voor mijn trip naar de Harz was het ivm het weer, kiezen we voor noord Frankrijk of de Harz en dit tot het laatste moment. De routes die je thuis maakt staan allemaal in de cloud, dus alles is bereikbaar en kan je gebruiken en hoef je dus niet alle opties in je toestel te laden.

Ook tijdens de trip in Duitsland nog een kleine aanpassing gemaakt in een route en ook dit is zeer goed te doen op je smartphone, het is even een handigheid die je je eigen moet maken.

De aanwijzingen zijn erg goed en ook de zichtbaarheid op het scherm is prima nadat ik het hoogglans scherm van mijn Samsung Galaxy S9 plus heb voorzien van een matte screenprotector want anders zag ik mijn lichte motorjas wel erg duidelijk. Maar nu wel of geen zon, altijd goed zichtbaar. Hier een screen shot van het navigatie scherm.
Afbeelding

Ik denk dat MyRoute app Navigatie een goed alternatief is voor een navigatie toestel van Gamin of Tomtom, mijn mening en nee ik wordt niet gesponsord.
It is not the destination but the journey that matters.
Gebruikersavatar
Rafke
Berichten: 188
Lid geworden op: 03-02-2016 22:15

Bericht door Rafke » 26-05-2019 20:15

heb een paar vragen

- werk dat ook met GPX bestanden?
- Ook met een bestand met meer dan 1 route?
- mag het een garmin route zijn of beter een een spoor (tracks)?
- hoe kan je dat GPX bestand opladen?
- is dat mogelijk op een treffen, of kan dat met een mailtje, of is er beter oplossing?

Deze vragen, zit soms aan de GPS-tafel om GPS op te laden, en het is vervelend om iemand door te moeten sturen zonder route



Raf
3de zondag van september
Motortoertocht Oostkerke Diksmuide
ritten van +/- 180km of +/- 280km op GPS
petert150v
Berichten: 71
Lid geworden op: 28-09-2016 09:41

Bericht door petert150v » 26-05-2019 21:26

Hoi Raf,

Ik gebruik dus MyRoute app om de routes te maken. In deze app, die op mijn pc thuis draait en ook op mijn smartphone, kan ik routes gemaakt door anderen bv van GPStracks.nl uploaden en het werkt met: GPX, ITN, TRF, TPF, KML, KMZ of TAR.GZ.

Ikzelf maak altijd routes in verschillende delen, dag 1, dag 2 enz. Dus routes die je in één dag kan rijden. Dat is volgens mij wat Mr GPS ook altijd adviseerde.

Kan route of route-track zijn, ik werk zelf altijd met route.

In MyRoute app kan je onder je eigen profiel, routes maken of dus zoals boven beschreven ook uploaden, zodat het in de cloud komt waar je altijd bij kunt, ook met je smartphone. Je kan deze route opslaan in de cloud als prive, vrienden of openbaar.

Eigenlijk kan je het beste even kijken op onderstaande link, daar een uitleg hoe het is ontstaan, maar ook antwoord op je vragen, ook een kopie met: Voor verenigingen en clubs.

Succes.

groet,

Peter

https://ondersteuning.myrouteapp.com/su ... 2000015544
It is not the destination but the journey that matters.
Plaats reactie