Proef kamperen

Plaats hier je reisverslag
Plaats reactie
Grandvitara
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-02-2016 17:45

Proef kamperen

Bericht door Grandvitara » 05-06-2019 22:32

Voor de eerste keer met de motor een weekend kamperen.

Kamperen, is mij niet vreemd, maar dan met de auto,
Daar kon alles gewoon in, nu even wat minder,
Ik had ook niets nodig, alleen een tent, slaapmat , en slaapzak.
Tent online besteld, en de mat via marktplaats.
Deze 2 vielen iets groter uit dan gedacht.

Beetje goed indelen in de koffers, tent en mat op de buddy.
En op naar camping de motorschuur, nabij stadskanaal.


Afbeelding


Hier was een treffen van oude motoren, van het merk " horex" .
Dit is een duits merk uit de jaren 50, 60.
Mijn vader had deze nieuw gekocht in 1960 en mijn broer heeft deze volledig gerestaureerd, en reed mee met de club.


Afbeelding


De camping is een beetje voor de mensen met de 2 cilinders met veel geluid en een kledendracht wat daar bij hoort geloof ik.


Afbeelding

Tentje opgezet, mijn bokspring matras uitgerold, slaapzak er op, en op naar de accommodatie. Voor een verfrissend drankje. Dit lukte wel aardig met de diverse gasten om mij heen.


Afbeelding


Volgende ochtend, iets minder fris wakker, naar het ontbijt, wat bij de prijs inbegrepen was, lekker met de andere gasten een eitje bakken in een enorme koekenpan. En koffie of thee kon je de hele dag pakken.


Afbeelding

Daarna met +/- 25 oude tuffies, een tour gemaakt richting bourtange, daar een lunch gedaan, en weer terug naar de camping.


Afbeelding

Waar de eigenaar een heerlijke stoofvlees maaltijd had klaar gemaakt, (berijding van 6 uur) dit was ook bij de prijs in. Heerlijk.



Afbeelding


Nog ff een bakkie koffie, en kwam er een bandje spelen, weer een iets te gezellige avond. Het tentje in gekropen en heerlijk geslapen op mijn bokspring matras.


Afbeelding



Volgende dag nog een ontbijtje, en het matras ontluchten, om op te kunnen rollen, tent invouwen, en dan blijft deze, op een of andere manier, altijd groter dan dat hij net uit de verpakking komt. Maar toch gelukt, en ook weer op de motor gekregen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Leuke route terug gereden, en voor de ergste warmte weer thuis gekomen.
Al met al, leuk weekend gehad, wat tips en trics op gedaan.

Erg bevallen, smaak naar meer.
bebri
Site Admin
Berichten: 418
Lid geworden op: 01-02-2016 22:50

Bericht door bebri » 05-06-2019 23:27

Leuk verhaal
Grandvitara
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-02-2016 17:45

Bericht door Grandvitara » 06-06-2019 07:26

bebri schreef:Leuk verhaal
Was ook een leuke 1e motor kampeer ervaring, met goed weer, en toffe mensen, misschien een wat kleiner matras, ( zie, de grote rol achter op de buddy, dit zijn matras en tent bij Elkaar, al lag het wel lekker.)
Luc
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-02-2016 22:26

Reizen

Bericht door Luc » 06-06-2019 21:20

Leuk verhaal, en als U ervan genoten heeft .... das wat telt.
Grandvitara
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-02-2016 17:45

Re: Reizen

Bericht door Grandvitara » 06-06-2019 21:40

Luc schreef:Leuk verhaal, en als U ervan genoten heeft .... das wat telt.
Je moet het een keer uitproberen, en heb er idd van genoten. Volgende keer een kook toestel mee, en dat eens mee zien te krijgen :D
bebri
Site Admin
Berichten: 418
Lid geworden op: 01-02-2016 22:50

Bericht door bebri » 06-06-2019 22:35

Ik heb het vorig jaar gedaan in de Ardennen. Ik heb een luchtbed bij en 3 persoons lichtgewicht tent.
Op de foto de tent boven op de tas, in de tas luchtbed, pomp en kleren. In de koffer een gasflesje met kookpit voor een bakje koffie.
Afbeelding

Afbeelding
Grandvitara
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-02-2016 17:45

Bericht door Grandvitara » 07-06-2019 10:59

bebri schreef:Ik heb het vorig jaar gedaan in de Ardennen. Ik heb een luchtbed bij en 3 persoons lichtgewicht tent.
Op de foto de tent boven op de tas, in de tas luchtbed, pomp en kleren. In de koffer een gasflesje met kookpit voor een bakje koffie.
Afbeelding

Afbeelding


Ooo! Ook een heel pakket in de breedte, beetje het zelfde als dat ik mijn brede tas er op heb gebonden , overgens geen last van gehad tijdens het rijden , ook met een stevige bries.



Afbeelding
Plaats reactie