Bobine issues

Techniek van de Tenere
Mario
Berichten: 22
Lid geworden op: 10-05-2018 10:52

Bobine issues

Bericht door Mario » 06-02-2019 21:29

Onlangs tijdens een rit problemen gekregen met een haperende motor. Op halve kracht bij mijn lokale MP Hillegom aangekomen hebben ze het euvel gevonden. Bleek een gecorrodeerde bobine. Deze is vervangen door een originele @180 eurotjes excl. arbeidsloon. Daarnaast zijn de bougies ook vervangen.
Dit resulteerde in wederom een goed werkende machine.
Helaas voor mij begon de fiets vandaag tijdens het rijden weer met inhouden. (heb motoforte 1 en 2 reeds toegepast voor het reinigen)

Ik ben bang dat de overige 3 bobines ook aan vervanging toe zijn. Zo Hollands als ik ben, heb ik het internet afgestruind en kwam ik op een enkele 2de hands aanbieder ook bij Ali-Express terecht. Één van de aanbieders daar bood het volgende aan voor een schappelijke prijs.
https://www.aliexpress.com/item/Newly-F ... 321eHOs17V

Heeft een van jullie ervaring met niet OEM Bobines?


gr.

Mario
Hielke
Berichten: 18
Lid geworden op: 09-02-2016 08:02

Bericht door Hielke » 07-02-2019 17:48

https://www.off-the-road.de/XT-1200Z/El ... 1200Z.html

Hier al te koop voor 100,--

Mijn vertrouwen in chineze onderdelen is niet erg groot. Komt door ervaringen in mijn werk met onderdelen en machines geproduceerd in china.
Gebruikersavatar
Rafke
Berichten: 188
Lid geworden op: 03-02-2016 22:15

Bericht door Rafke » 07-02-2019 20:38

Hier op het Forum

bobine-vervangen-t221.html

Duits Forum

https://xt1200z-forum.de/viewtopic.php?t=8727

Succes, laat je ervaring weten
3de zondag van september
Motortoertocht Oostkerke Diksmuide
ritten van +/- 180km of +/- 280km op GPS
Mario
Berichten: 22
Lid geworden op: 10-05-2018 10:52

Bericht door Mario » 27-02-2019 06:14

Bedankt allemaal voor de berichten, eea staat op de nominatie vervangen te worden.

Ik heb de diverse fora afgelezen en heb een set van 4 bobines besteld bij een shop die ze aanbied via Ali. Heb met de verkoper over en weer gemaild en eea bleek volgens hen idem aan de Mitsubishi F6T56772 Bobine die bij ons in gebruik is. Kosten 88 euro per set van 4.

Nu kan ik er natuurlijk helemaal naast zitten en een kat in de zak kopen. In het ergste geval kost het me de 88 euro en wat verzendkosten. Daarentegen, als het werkt dan werkt het. De spulletjes zullen in ongeveer 2 weken geleverd worden. Dan maar gauw een moment zoeken om uit te vogelen hoe ik ze moet vervangen.
Mario
Berichten: 22
Lid geworden op: 10-05-2018 10:52

Bericht door Mario » 24-03-2019 11:55

Ondertussen heb ik de bobines mogen ontvangen. En wil ik ze gaan vervangen.

Mijn vraag: Is er iemand in de omgeving van Nieuw-Vennep met technische know-how, die met mij deze job wil uitvoeren.
Ik durf het alleen, echter 4 ogen zien meer dan 2. Daarnaast ben ik nog niet zo technisch aangelegd dat ik het met met 2 vinger in de neus ken doen.

Ik heb het grote wphb tot mijn beschikking.

Ik hoor graag van iemand.

gr.

Mario
micb
Berichten: 30
Lid geworden op: 16-02-2016 16:02

Bericht door micb » 04-04-2019 15:44

Mario schreef:Ondertussen heb ik de bobines mogen ontvangen. En wil ik ze gaan vervangen.

Mijn vraag: Is er iemand in de omgeving van Nieuw-Vennep met technische know-how, die met mij deze job wil uitvoeren.
Ik durf het alleen, echter 4 ogen zien meer dan 2. Daarnaast ben ik nog niet zo technisch aangelegd dat ik het met met 2 vinger in de neus ken doen.

Ik heb het grote wphb tot mijn beschikking.

Ik hoor graag van iemand.

gr.

Mario

hoi Mario,

Mocht je er ondertussen nog niet aan begonnen zijn, ik wil je gerust helpen met t monteren.
het is alleen wel ff een stukje rijden (100km)

mocht je de hulp kunnen gebruiken, mail me ff op mic.b(apenstaart)hotmail.com
petert150v
Berichten: 71
Lid geworden op: 28-09-2016 09:41

bobines

Bericht door petert150v » 08-04-2019 15:55

Hoi Mario,

Ik heb dit eerder beschreven op het forum: bobine-het-zwakke-punt-t587.html

Mocht je nog hulp nodig hebben, ik woon in Heemstede.

groet,

Peter
It is not the destination but the journey that matters.
Mario
Berichten: 22
Lid geworden op: 10-05-2018 10:52

Bericht door Mario » 27-05-2019 21:29

Allen bedankt, heb het uiteindelijk zelf gedaan. Wphb en geduld doet wonderen.

Bobines afkomstig van ali express pasten helaas niet. Dus via japparts ander e besteld die het wel deden. Ook gebruik gemaakt van dielectric vet.

Al met al leuke klus en gelijk filter gereinigd.

Zie de foto's voor de verschillen.
En ja zijn er drie. 4de was reeds door MP Hillegom vervangen.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
expanner
Berichten: 16
Lid geworden op: 14-02-2016 16:19

Re: Bobine issues

Bericht door expanner » 25-01-2020 21:14

Sinds een paar weken heb ik steeds las van een inhoudende motor, het is alleen de eerste paar kilometers als hij nog koud is.
Het is altijd onder de 3 duizend toeren.
Als de motor koud is en ik hem start loopt deze een 500 meter goed en daarna begint het inhouden,
s'morgens ben ik na 10 km op de snelweg daarna geen last meer, s'middags ga ik na 5 km de snelweg op en dan loopt de motor ook weer goed.
Heb onderweg ook regelmatig file maar dan geen last van inhouden van de motor.
Zijn dit typisch symptomen van een slechte bobine?
Of weet hier iemand wat het eventueel dan kan zijn.

Gr Sijmen
Gebruikersavatar
Rafke
Berichten: 188
Lid geworden op: 03-02-2016 22:15

Re: Bobine issues

Bericht door Rafke » 26-01-2020 14:46

expanner schreef:
25-01-2020 21:14
Sinds een paar weken heb ik steeds las van een inhoudende motor, het is alleen de eerste paar kilometers als hij nog koud is.
Het is altijd onder de 3 duizend toeren.
Als de motor koud is en ik hem start loopt deze een 500 meter goed en daarna begint het inhouden,
s'morgens ben ik na 10 km op de snelweg daarna geen last meer, s'middags ga ik na 5 km de snelweg op en dan loopt de motor ook weer goed.
Heb onderweg ook regelmatig file maar dan geen last van inhouden van de motor.
Zijn dit typisch symptomen van een slechte bobine?
Of weet hier iemand wat het eventueel dan kan zijn.

Gr Sijmen
ergens gelezen over scheurtjes in vacumdarmtjes, (denk vorig forum) kan ook de oorzaak zijn, vindt het nietmeer terug,
Raf
3de zondag van september
Motortoertocht Oostkerke Diksmuide
ritten van +/- 180km of +/- 280km op GPS
Plaats reactie